Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miniäni ei laske poikaakaan käymään lasten kanssa

Vierailija
02.06.2026 |

Käyvät tässäkin kaupungissa kavereillaan mutta eivät käy meillä. Lapsia olen muutaman keran nähnyt, vanhin ekaluokkalainen.

Tässä tyypillinen taustaongelma. Miniä maaseudulta kartanotyyppisiltä, isolta toimivalta  tilalta.  Poikani on paremmin koulutettu ja todella hyvätuloinen,  mutta taustana kerrostalokoti ja teollisuustyöläisvanhemmat.

Hyvä kun ovat keskenään onnellisia, joskus on haikeeta.

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etpä  sarkastisia lausahduksia tunne. Kaikki lapseni ovat johtavassa asemassa  ja silti voivat pitää yhteyttä. 

Lapsimäärä sen kun lisääntyy. Ja juurihan sinä täällä kitiset, miten se yksi, syntipukki, ei halua sinuun olla yhteydessä.

Vierailija
42/67 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oikein siilipuolustus käynnissä alapeukkuineen. Kenessäkään muussa ei voi olla vikaa kuin vanhoissa harpuissa joita äideiksi ja anopeiksi sanotaan.  Menisivät nekin terapiaan , heistä tulisi yhtä ystävällisiä ihmisiä kuin siiliasennossa olevista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä oikein siilipuolustus käynnissä alapeukkuineen. Kenessäkään muussa ei voi olla vikaa kuin vanhoissa harpuissa joita äideiksi ja anopeiksi sanotaan.  Menisivät nekin terapiaan , heistä tulisi yhtä ystävällisiä ihmisiä kuin siiliasennossa olevista.

Noniin, tässä sitä ap:n "asiallista keskustelua". Uhrimärinää a la narsisti.

Vierailija
44/67 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etpä  sarkastisia lausahduksia tunne. Kaikki lapseni ovat johtavassa asemassa  ja silti voivat pitää yhteyttä. 

Lapsimäärä sen kun lisääntyy. Ja juurihan sinä täällä kitiset, miten se yksi, syntipukki, ei halua sinuun olla yhteydessä.

Tarkoittaako toinen poika ettei lapsia ole kuin kaksi? Vain pojat tuovat miniän, tytöt vävyn.

Jos puhutaan miniöistä silloun niitä on oletettavasi kaksi jos on poika ja toinen poika.

Monta lasta sinulla on?

Vierailija
45/67 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noniin, tässä sitä ap:n "asiallista keskustelua". Uhrimärinää a la narsisti.

Kuinka monta vuotta terapiaa jotta lempisana on narsisti? Ja vain ilkeyteen pystyvä ilmaisu?

Vierailija
46/67 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko poikasi sanonut ettei hänen puolisonsa päästä? Vai voisiko olla, että poikasi ei itse tahdo tulla. 

Vierailija
47/67 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä. Oikeesti odotin jonkun jolla ei mitään riitaa äidin/anopin kanssa miksi ei silti pidetä mitään yhteyttä tai käydä?

Ihan tavallisen henkisesti terveen ajattelua. Onko äiti/anoppi jäänyt niin oman elintason ja koulutuksen taakse että siinäkin yksi syy?  Vai puoliso ei taho.

Vierailija
48/67 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko poikasi sanonut ettei hänen puolisonsa päästä? Vai voisiko olla, että poikasi ei itse tahdo tulla. 

Hän esimerkiksi soittaa aina autosta tai ulkoa. Eli olen kai ei toivottu persoona kotona.

Vierailija
49/67 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä. Oikeesti odotin jonkun jolla ei mitään riitaa äidin/anopin kanssa miksi ei silti pidetä mitään yhteyttä tai käydä?

Ihan tavallisen henkisesti terveen ajattelua. Onko äiti/anoppi jäänyt niin oman elintason ja koulutuksen taakse että siinäkin yksi syy?  Vai puoliso ei taho.

Kysy siltä pojaltasi, et voi muuten saada oikeaa vastausta.

Vierailija
50/67 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän esimerkiksi soittaa aina autosta tai ulkoa. Eli olen kai ei toivottu persoona kotona.

Eli ei muka pidå yhteyttä ja sitten ap kertoo että pitää yhteyttä…

Vierailija
51/67 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se koulutus koko ajan vedetään mukaan.

olet vaan ollut täydellinen paska sille pojallesi ja miniällesi.

Ei siihen koulutus mitenkään liity.

Vierailija
52/67 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät käy. Onhan mainittu esim äitienpäivän ja joulun puhelut.

Vierailija
53/67 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekin soitan yleensä äidilleni kun olen ulkona koiran kanssa tai autossa. Kyse ei ole siitä, että hän olisi jotenkin ei toivottu henkilö, vaan noin voi puhua rauhassa, kotona yleensä lapset keskeyttää ja sitten puhelu on yhtä sähläystä. Eikä yksinkertaisesti ole aikaa käydä kylässä kovin usein, oma työ ja lasten harrastukset vievät aikaa.

Vierailija
54/67 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se koulutus koko ajan vedetään mukaan.

olet vaan ollut täydellinen paska sille pojallesi ja miniällesi.

Ei siihen koulutus mitenkään liity.

Olet nyt kertonut moneen kertaan ajatuksesi.

Voisitko antaa vuoron jollekin muulle kommentoida jos jollain on enemmän oikeaa elämää olevia näkemyksiä miksi toisen vanhemmat ovat sivujanalla vaikkei mitään erimielisyyttä ole ollut. Jos joku enää viitsi tämmöseen keskusteluun ees sotkeutua.

Vierailija
55/67 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä anoppi ei edes halunnut meitä perheenä kylään. Pelkän lapsen halusi sinne yökylään. Sitten ei edes hoitanut kunnolla. Piti potassa pissoja, kunnes potta oli täynnä ja lapsen piti pissata vanhojen pissojen päälle, vaikka osasi käyttää pönttöäkin. Kun lasta meni hakemaan, tällä oli samat vaatteet kuin mennessä, lapsi oli kasvoja, käsiä ja hampaita myöten pesemättä ja hiukset harjaamatta. Kaikki puhtaat vaatteet koskemattomana kassissa. Lisäksi aina jotain oli hajonnut tai hävinnyt. Kolme kertaa annoimme yrittää ja joka kerta mies muistutti hygieniasta. Ei auttanut, joten sitten ei enää lasta päästetty. Viimeisellä kerralla 3-4-vuotias tuli kotiin ulkovaatteet yltä päältä moottoriöljyssä (?!) ja sai virtsatietulehduksen. Lapsi sai antibioottikuurin ja ulkovaatteet oli pilalla.

Kertaakaan anoppi ei kysynyt, että voisiko hän korvata jotain mitä hän oli hävittänyt tai pilannut. Oltiin aika pienellä budjetilla eläviä opiskelijoita, niin ne hävinneet aurinkolasit ja pilalle menneet ulkovaatteet ja yhdellä kerralla kengät, teki oikeasti ison loven meidän budjettiin.  Ja minäkin tiedän, että anoppi valitti muille, kuinka minä paha miniä en päästänyt lasta hänelle hoitoon, mutta vanhemmillani lapsi kyllä oli. Ei kyennyt tarkastelemaan mitenkään omaa toimintaansa, vaan minä olin se paha.

Onneksi lapsi on jo iso ja huolehtii asioistaan itse. Nykyisin heillä on anopin kanssa ihan normaali suhde ja olen iloinen siitä. 

Vierailija
56/67 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kerron syitä miksi emme ole enää appivanhempien kanssa tekemisissä:

Sekä appi että anoppi tulee suvuista, joissa vanhimmalle lapselle on sälytetty omituinen vastuunottajan/maksajan rooli.

He ovat täysin sokeita tälle mallille. Heidän mielestään on mm ihan reilua että mieheni, se esikoinen, antaisi sekä heille että miehen sisaruksille rahaa. He jopa kuvittelivat että me ostaisimme heille vanhuuden asunnon, jossa he asuisivat ilmaiseksi.

He myös yrittivät jatkuvasti käyttää meidän kotiamme jonkinlaisena Helsinki-hotellina jossa koko suku voisi vain buukata lomamajoitusta.

Ja sitten tuo herroista nariseminen… minä tulen yritteliäästä ja ahkerasta suvusta ja toden totta, sekä isäni että setäni on omalla työllään ansainneet neuvoksen arvon. Tästä sitten piikiteltiin 24/7.

Vierailija
57/67 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kerron syitä miksi emme ole enää appivanhempien kanssa tekemisissä:

Sekä appi että anoppi tulee suvuista, joissa vanhimmalle lapselle on sälytetty omituinen vastuunottajan/maksajan rooli.

He ovat täysin sokeita tälle mallille. Heidän mielestään on mm ihan reilua että mieheni, se esikoinen, antaisi sekä heille että miehen sisaruksille rahaa. He jopa kuvittelivat että me ostaisimme heille vanhuuden asunnon, jossa he asuisivat ilmaiseksi.

He myös yrittivät jatkuvasti käyttää meidän kotiamme jonkinlaisena Helsinki-hotellina jossa koko suku voisi vain buukata lomamajoitusta.

Ja sitten tuo herroista nariseminen… minä tulen yritteliäästä ja ahkerasta suvusta ja toden totta, sekä isäni että setäni on omalla työllään ansainneet neuvoksen arvon. Tästä sitten piikiteltiin 24/7.

Siis appivanhempien köyhyys oli asia joka tuli suurimpana syynä. Miksi olet nainut säätysi alapuolelta? Tuotahan aloituskin sivusi.

Meillä ei ainakaan mitään sukuvelvollisuusperinteitä, emme pidä ees pitkiä hameita. Lasten eahat on eka kesätöistä olleet heidän, meidän rahamme meidän ja niin on edelleen. Rahaliikenne kulkee vain meiltäpäin lastenlasten lahjoihin.

Vierailija
58/67 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko anoppina miettiä omaa käytöstä?

Vierailija
59/67 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miniöiden ei pidä koskaan miettiä? 

Vierailija
60/67 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen poika perheineen kasaa varapatjoista lattialle siskonpedin. Toinen ei voi yöpyä kun teillä ei ole vierashuonetta ja hyvää vierassänkyä.

Niinkö ap sanoi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi