Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miniäni ei laske poikaakaan käymään lasten kanssa

Vierailija
02.06.2026 |

Käyvät tässäkin kaupungissa kavereillaan mutta eivät käy meillä. Lapsia olen muutaman keran nähnyt, vanhin ekaluokkalainen.

Tässä tyypillinen taustaongelma. Miniä maaseudulta kartanotyyppisiltä, isolta toimivalta  tilalta.  Poikani on paremmin koulutettu ja todella hyvätuloinen,  mutta taustana kerrostalokoti ja teollisuustyöläisvanhemmat.

Hyvä kun ovat keskenään onnellisia, joskus on haikeeta.

Kommentit (231)

Vierailija
201/231 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Köyhä koti ja oppimattomat vanhemmat. Ja hienoksi itsensä tunteva  puoliso. Toinen poika ja vaimonsa ovat väitelleet tohtoreiksi ja myös hyvätuloisia mutta silti käyvät meillä ihan normaalisti lapsineen. 

Niin. Monesti on juurikin niin, että paska vanhempi on paska vain toiselle lapsistaan ja se toinen on kultapuppeli.

Niin ei se lukeneisuus ja sydämen sivistys asu välttämättä samassa ihmisessä.

Ap näyttää kertovankin olleensa teollisuustyöläinen.  Ei edusta lukeneistoa eikä edes varakkuutta koska kerrostaloasunto. Eikä sitten sivistynytkään kun rohkenee epäillä miniän heitä noista syistä syrjivän.

Vierailija
202/231 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse makoilen sairaalassa, ettei kolmas lapsi tulisi etuajassa maailmaan ja silti anoppini soittelee minulle, että koska lapset ehtisi mummolaan. Olen hänelle sanonut, että poikansa hoitaa tällä hetkellä oman työnsä lisäksi ne kaksi muuta lasta joten en heidän aikatauluja tiedä. Oi miksi hän ei voi soittaa sille pojalleen? 

Onhan selvä ettei miehesi voi ilman lupaasi laittaa lapsia mummolle.  Kai sieltä sairaalasta käsin kuitenkin pidetään jöö kotona kun kyse ei ole sairaudesta ees.

Laittaa lapsia mummolle? Eikö se mies voi mennä niiden lastensa kanssa sinne kylään?? 

Kai se mies arkena käy töissä  tai milloin nyt käykin? Lapset kesälomalla nyt.

No siinä tapauksessa lapset ovat kuule varmasti ihan päivähoidossa. 

Kouluthan on jo päättynyt. Kolme alle kouluikäistä, no onhan siinä parvea sitten.

Nytkö jo tarvitsee erikseen luvan millä ikäerolla voi lapset tehdä? 😂 

Mun anoppi oli vihainen, kun tehtiin kaksi lasta. Yksikin olisi riittänyt, kun ei kuulemma mitenkään voida pärjätä kahden kanssa eikä HÄN jaksa hoitaa kahta. Kovasti ollaan pärjätty ja enemmän. Mitä vähemmän näkyy anoppia, sitä paremmin menee! 

Ei todellakaan olla vaivattu anoppia hoitamisella, kun ei "jaksa". Sekin on väärin, kun Aune ja Terttukin hoitaa lapsenlapsiaan joka viikko, eikä hänellä ole ikinä viedä lapsenlapsia näytille mihinkään.

Minun anoppini piikitteli MINUA vuosia, kun en suostunut tekemään hänelle lisää lapsenlapsia. Todellisuudessa mies oli meillä se, joka ei ehdottomasti halunnut enempää ja meni vasektomiaan heti, kun pääsi. Mies ei alkuun kertonut vasektomiastaan, koska ehkäisy on kyllä yksityisasia. Kun lopulta kertoi, anoppi oli sitä mieltä, että minä olin miehen sinne pakottanut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/231 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Köyhä koti ja oppimattomat vanhemmat. Ja hienoksi itsensä tunteva  puoliso. Toinen poika ja vaimonsa ovat väitelleet tohtoreiksi ja myös hyvätuloisia mutta silti käyvät meillä ihan normaalisti lapsineen. 

Niin. Monesti on juurikin niin, että paska vanhempi on paska vain toiselle lapsistaan ja se toinen on kultapuppeli.

Ap:ssa ei asu kumpaakaan, se oma narsistinen uhriutuminen siellä sisällä luuraa.

Miksi inhottavan miniän piti ängetä perheeseen jota kohtelee huonosti, ei tainnut olla tungosta sulhasehdokkaista.

Niin, mikä laittaa naimaan alaspäin duunariperheen pojan jos itse kartanontytär? Eikä sitten pysty tilanteeseen sopeutumaan.

Olisi kiva kuulla mitä ajattelee vävy joka on luokkahypyn tehtyään "paremman perheen vävy."

Samaa mietin että mahtaa olla "ylevää". Tuollainen mies saa hävetä itseään joka häpeää vanhempiaan jos vanhempansa ovat kunnollisia ja huolehtivia olleet.

Vierailija
204/231 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen perheen alaspäin katsominen on ala-arvoista käytöstä isovanhemmille, ymmärrän jos kysymyksessä on rikolliset appivanhemmat mutta tässä ei kai niin ole.             

Vierailija
205/231 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen perheen alaspäin katsominen on ala-arvoista käytöstä isovanhemmille, ymmärrän jos kysymyksessä on rikolliset appivanhemmat mutta tässä ei kai niin ole.             

Ap on vain epämiellyttävä.

Vierailija
206/231 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko anopilla joku piirre mitä miniä kadehtii vai onko minä sairas luonne joka ei siedä ajatusta että anoppi on synnyttänyt ja hoitanut upean poikansa johon miniä tykästyi.

Vierailija
207/231 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun anoppini on jotenkin yksinkertainen ihminen vailla mitään sosiaalista älyä. Ei ole pahantahtoinen, mutta on niin jumissa omassa lokerossaan, että ei pysty ymmärtämään missään asiassa kuin sen oman tapansa toimia.

Toisekseen. Oli aika rankkaa aikanaan raskausaikana, kun päästi suustaan kaikenlaisia sammakoita, vaikka mies huomautti asiasta lukemattomia kertoja. Minä olen sairastanut syömishäiriön ja raskausajan kehon muutokset oli niin rankkoja, että kävin aiheesta säännöllisesti ä psykologilla. Anoppi tiesi tämän ja silti kommentoi kehoani joka ikinen kerta, kun nähtiin. Olin kuulemma valtava. Kerta kerralta isompi jne. Vanhoja raskauskuvia katsellessa näkee, että raskautta tuskin huomasi minusta. Olisi ollut mahdollista olla vain hiljaa, niin kuin mies pyysi aina. Mutta ei vain voinut. Sitten ihmetteli, kun en huolinut heitä sairaalaan katsomaan vauvaa. 

Vierailija
208/231 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anoppi on tavallisesti samoin miniälle kuin sekin on anopille. 

Vierailija
209/231 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko anopilla joku piirre mitä miniä kadehtii vai onko minä sairas luonne joka ei siedä ajatusta että anoppi on synnyttänyt ja hoitanut upean poikansa johon miniä tykästyi.

Ap on epämiellyttävä. Edes poikansa ei häntä siedä.

Vierailija
210/231 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poikaham siellä ei käy. Miten se miniään liittyy???

Vierailija
211/231 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse makoilen sairaalassa, ettei kolmas lapsi tulisi etuajassa maailmaan ja silti anoppini soittelee minulle, että koska lapset ehtisi mummolaan. Olen hänelle sanonut, että poikansa hoitaa tällä hetkellä oman työnsä lisäksi ne kaksi muuta lasta joten en heidän aikatauluja tiedä. Oi miksi hän ei voi soittaa sille pojalleen? 

Onhan selvä ettei miehesi voi ilman lupaasi laittaa lapsia mummolle.  Kai sieltä sairaalasta käsin kuitenkin pidetään jöö kotona kun kyse ei ole sairaudesta ees.

Laittaa lapsia mummolle? Eikö se mies voi mennä niiden lastensa kanssa sinne kylään?? 

Kouluthan on jo päättynyt. Kolme alle kouluikäistä, no onhan siinä parvea sitten.

Mun anoppi oli vihainen, kun tehtiin kaksi lasta. Yksikin olisi riittänyt, kun ei kuulemma mitenkään voida pärjätä kahden kanssa eikä HÄN jaksa hoitaa kahta. Kovasti ollaan pärjätty ja enemmän. Mitä vähemmän näkyy anoppia, sitä paremmin menee! 

Ei todellakaan olla vaivattu anoppia hoitamisella, kun ei "jaksa". Sekin on väärin, kun Aune ja Terttukin hoitaa lapsenlapsiaan joka viikko, eikä hänellä ole ikinä viedä lapsenlapsia näytille mihinkään.

Minun anoppini piikitteli MINUA vuosia, kun en suostunut tekemään hänelle lisää lapsenlapsia. Todellisuudessa mies oli meillä se, joka ei ehdottomasti halunnut enempää ja meni vasektomiaan heti, kun pääsi. Mies ei alkuun kertonut vasektomiastaan, koska ehkäisy on kyllä yksityisasia. Kun lopulta kertoi, anoppi oli sitä mieltä, että minä olin miehen sinne pakottanut. 

Älkää tulko anopeiksi.

Vierailija
212/231 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miniä saa karman mukaan saman takaisin mitä on toisille.

Vierailija
213/231 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on epämiellyttävä. Edes poikansa ei häntä siedä.

Tuntuu että poika ei siedä miniää joka ei ole edes esimerkillinen nainen.

Vierailija
214/231 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää tulko anopeiksi.

Anopit tulee näistä riitaisista miniöistä joille ei asiat mitenkään päin ole hyvin.

Vierailija
215/231 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä päätökset usein johtuu miniän suuntauksesta.

Vierailija
216/231 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poika ei äitiään halua tavata. Tämä on kiistaton fakta.

Vierailija
217/231 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi muihin lapsiin on ihan tavalliset suhteet vaikka kaikki asuvat kaukana? Laittelevat viestejä ja kertovat itselleen tärkeistä asioista?

Jos niin hirveän huono äiti olen ollut?

Älä ala marttyyriksi. Itse olen harvakseltaan yhteydessä äitiini, sisarukseni taas todella usein (omaan makuuni aivan liian usein). Me olemme kaikki omia persooniamme ja meillä on erilaiset sosiaaliset tarpeet. Itse en ylipäätään tykkää jakaa asioitani muille, sisarukseni taas jakavat aivan kaiken elämästään. Älä siis ota asiaa henkilökohtaisesti (ellet sitten oikeasti ole loukannut jotakuta), vaan anna ihmisten olla sellaisia kuin he ovat. Syyllistäminen ja painostus vain kasvattaa kuilua.

Vierailija
218/231 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä on rouvia jotka eivät yritä hallita miestään ja määritellä miehen määrää tavata vanhempiaan. Epäilen satuolennoksi kuin joulupukkia.

Vierailija
219/231 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua viedä lapsiani miehen vanhemmille kun appi ei viitti tehdä mitään ja katkera anoppi ilkeilee eikä jaksa huolehtia lapsistamme. Ikävää kun en jaksa ittekään hoitaa lapsiamme ja ruoan laitto ei ole juttuni.

Vierailija
220/231 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää kun sinulla on niin koppava miniä. Häpeää miehensä sukujuuria niin että lapsenlapsetkin vieraannutetaan. Ja poikasi ilmeisesti rakasta vaimoaan miellyttääkseen suostuu moiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan