Miniäni ei laske poikaakaan käymään lasten kanssa
Käyvät tässäkin kaupungissa kavereillaan mutta eivät käy meillä. Lapsia olen muutaman keran nähnyt, vanhin ekaluokkalainen.
Tässä tyypillinen taustaongelma. Miniä maaseudulta kartanotyyppisiltä, isolta toimivalta tilalta. Poikani on paremmin koulutettu ja todella hyvätuloinen, mutta taustana kerrostalokoti ja teollisuustyöläisvanhemmat.
Hyvä kun ovat keskenään onnellisia, joskus on haikeeta.
Kommentit (162)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä lapset on jo teinejä (16v kaksoset) jotka tulee ja menee mielensä mukaan ja silti anoppi soittelee minulle, että milloin lapset ehtisi mummolaan. Anopilla on teinien numerot ja täten mahdollisuus kysyä heiltä itseltään, mutta eihän se nyt vaan käy. Minä en yleensä tiedä teinien päivän aikataulua, hyvä kun ehdin edes vilaukselta heitä näkemään. Oma äitini osaa ottaa teineihin suoraan yhteyttä ja ehdottaa kaupungilla tapaamista.
Ihan kun olisin lukenut tältä palstalta valituksen siitä, kuinka isoäiti ottaa suoraan yhteyden lapsiin ja sopii näiden kanssa tapaamisen. Ja voi kauhistus, kun se sekoittaa koko perheen suunnitelmat - joista ne lapset ei kai sitten tiedä mitään. Tai ehkä lapset haluaa skipata äidin suunnitelmat.
Tekee niin tai näin, aina tekee väärinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Onko niin mahdoton ajatus täällä että miniä rajoittaa yhteydenpitoa ihan omista tarkoitusperistään lähtien? Näitäkin kuulkaa näkee. Väärin niitä omia lapsia kohtaan rajoittaa mahdollisuutta tuntea omat isovanhempansa.
Mä rajoitan lasten kontaktia mummoonsa lasten turvallisuuden ja terveyden vuoksi. Kaikki mummot eivät ole ihania ja pullantuoksuisia.
Kyllähän nyt 16-vuotiaiden päivistä olisi syytä jotain tietää. Itse en ainakaan suoraan vielä ensin vanhemmilta kysymättä kutsuisi 16-vuotiastakaan yökylään vaikka suorat linjat onkin. Meillä ei matkan takia piipahdeta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse makoilen sairaalassa, ettei kolmas lapsi tulisi etuajassa maailmaan ja silti anoppini soittelee minulle, että koska lapset ehtisi mummolaan. Olen hänelle sanonut, että poikansa hoitaa tällä hetkellä oman työnsä lisäksi ne kaksi muuta lasta joten en heidän aikatauluja tiedä. Oi miksi hän ei voi soittaa sille pojalleen?
Onhan selvä ettei miehesi voi ilman lupaasi laittaa lapsia mummolle. Kai sieltä sairaalasta käsin kuitenkin pidetään jöö kotona kun kyse ei ole sairaudesta ees.
Laittaa lapsia mummolle? Eikö se mies voi mennä niiden lastensa kanssa sinne kylään??
Kai se mies arkena käy töissä tai milloin nyt käykin? Lapset kesälomalla nyt.
No siinä tapauksessa lapset ovat kuule varmasti ihan päivähoidossa.
Kouluthan on jo päättynyt. Kolme alle kouluikäistä, no onhan siinä parvea sitten.
Nytkö jo tarvitsee erikseen luvan millä ikäerolla voi lapset tehdä? 😂
Onhan se paljon kun täällä kuvaillaan mikä taakka ja rasite lapset on ettei ehdi mitään saati kiitosviestejä laitella muistamisista.
Anopit täällä valittaa. Itse en koe lapsiani rasitteena ja lapset osaa itse kiittää, jos jotain saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse makoilen sairaalassa, ettei kolmas lapsi tulisi etuajassa maailmaan ja silti anoppini soittelee minulle, että koska lapset ehtisi mummolaan. Olen hänelle sanonut, että poikansa hoitaa tällä hetkellä oman työnsä lisäksi ne kaksi muuta lasta joten en heidän aikatauluja tiedä. Oi miksi hän ei voi soittaa sille pojalleen?
Onhan selvä ettei miehesi voi ilman lupaasi laittaa lapsia mummolle. Kai sieltä sairaalasta käsin kuitenkin pidetään jöö kotona kun kyse ei ole sairaudesta ees.
Laittaa lapsia mummolle? Eikö se mies voi mennä niiden lastensa kanssa sinne kylään??
Kouluthan on jo päättynyt. Kolme alle kouluikäistä, no onhan siinä parvea sitten.
Onhan se paljon kun täällä kuvaillaan mikä taakka ja rasite lapset on ettei ehdi mitään saati kiitosviestejä laitella muistamisista.
Anopit täällä valittaa. Itse en koe lapsiani rasitteena ja lapset osaa itse kiittää, jos jotain saa.
Luetaan sit eri keskustelua. Äidit nääntyy jos isi työmatkalla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän nyt 16-vuotiaiden päivistä olisi syytä jotain tietää. Itse en ainakaan suoraan vielä ensin vanhemmilta kysymättä kutsuisi 16-vuotiastakaan yökylään vaikka suorat linjat onkin. Meillä ei matkan takia piipahdeta.
Olitko tietoinen, että moni tuon ikäinen asuu jo omillaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luetaan sit eri keskustelua. Äidit nääntyy jos isi työmatkalla.
Kyllä se perheenäiti on lujilla kun toinen vanhempi puuttuu arjesta. Ei siihen mitään uhrimummua enää rasitteeksi halua.
Eikä varmasti perheenisäkään kun vaimonsa on sairaalassa.
Huhhuh, kuinka vihamielistä kommentointia! Onneksi minulla on kivat miniät. Ehkäpä heilläkin kiva anoppi. 😁
Miten näin kajahtanut aloitus saa monta sivua kommentteja? Kerrostalotaustaisuus muka syynä siihen, että oma lapsi ei halua olla missään tekemissä, mitähän helvettiä nyt taas. Täyden umpivintin harhaisia horinoita.
Huhhuh. Siihen on syynsä miksi haluamme asua yli sadan kilometrin päässä molemmista isovanhemmista. Välit pysyvät, kun tapaamme heitä sovitusti 3-4 kertaa vuodessa, ei tule puheluita kyläily vaatimuksien kera 😁
Vierailija kirjoitti:
Mun anoppi teki tätä aikoinaan. Ihan kuin mä olisin joku yksinvaltias kotonani, joka päättää kaiken yksin. Tosi rasittavaa. En ole perheeni, varsinkaan mieheni, organisaattori.
Nykyään tajuan, että hän on toiminut aikoinaan itse niin, että appi on ollut kynnysmatto ilman puheoikeutta elämäänsä. Luultavasti anoppi kokee, että se on ainoa tapa toimia.
Vierailija kirjoitti:
Oma teini on nuorempi ja osaa kysyä: ”mummi ehdotti tällaista, sopiiko se meille?”
Vierailija kirjoitti:
Huhhuh, kuinka vihamielistä kommentointia! Onneksi minulla on kivat miniät. Ehkäpä heilläkin kiva anoppi. 😁
Kauhealle anopille ei maksa vaivaa olla mukava. Yritin kyllä, mutta turhaan. Hyväksyin tappioni tässä asiassa. Onneksi anopin poika on 15 vuoden kokemuksella (edelleen) mukava, vaikka äitinsä on korppikotka.
Hyvä jos teillä asiat sujuu kivasti! Jotain olet selkeästi tehnyt oikein, jos välit omiin lapsiin ja näiden puolisoihin on kunnossa!
Eihän ennen miehet hoitaneet sukulaistapaamisia vaan se oli vaimon velvollisuus. Onneksi ajat ovat muuttuneet. Jossain perheissä ilmeisesti edelleen mennään vanhoilla perinteillä. Saattaa käydä sitten niin että lapsille jää isän puolen suku vähän vieraaksi.
Vierailija kirjoitti:
Miten näin kajahtanut aloitus saa monta sivua kommentteja? Kerrostalotaustaisuus muka syynä siihen, että oma lapsi ei halua olla missään tekemissä, mitähän helvettiä nyt taas. Täyden umpivintin harhaisia horinoita.
Kaupunkilaiset työläisvanhemmat vastaan ökytalon tytär. Et huomannut olennaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olitko tietoinen, että moni tuon ikäinen asuu jo omillaan?
Jos samassa taloudessa asuu yöpoissaolot ilmoitetaan muille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma teini on nuorempi ja osaa kysyä: ”mummi ehdotti tällaista, sopiiko se meille?”
Samoin meillä, tai vaihtoehtoisesti tulee viestiä että menevät mummin kanssa syömään ja ostoksille.
Teinit myös tietää hyvissä ajoin, jos on jotain ennalta sovittua menoa ja osaa itse ehdottaa toista päivämäärää mummille.
Vierailija kirjoitti:
Provo ja vielä ikävä sellainen :(
Ja juuri tuo "laskea" sana paljasti.
Ainakin tähän mennessä oma anoppini on ollut mukava ja osaa hoitaa asiat poikansa kanssa, toivottavasti tilanne pysyy samana kun esikoisemme syksyllä syntyy 😬