Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Paljastava yo-mekko" -kohu paljastaa piilevän naisvihan

Vierailija
31.05.2026 |

Edelleen halutaan kontrolloida naisten pukeutumista. Aivan kuin elettäisiin jossain uskonnollisessa takapajulassa.

Tasa-arvoon kuuluu, että naiset saa pukeutua miten haluaa. Jotkut eivät sitä hyväksy, koska elävät 100 vuotta menneisyydessä.

Jos joku pukeutuu "paljastavasti", kuka on uhri? Aivan. Koska uhreja ei ole. Kukaan ei koe vahinkoa siitä.

Kommentit (239)

Vierailija
61/239 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään sosiaalinen normisto ei saisi nykymaailmassa rajoittaa. Itse pukeutumiseen suhtaudun laimean huvittuneesti. Oikeastaan on minulle yhdentekevää, jos joku nainen haluaa esitellä nännipihojaan julkisesti.

Vierailija
62/239 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksikään mies ei vihaa naista sen takia että nainen kulkee tissit tyrkyllä.

Tämä on naisten omaa naisvihaa.

Ei tietenkään vihaa, päinvastoin. Kuolaavat ja käyvät käsiksi. Pitävät naisia huo..rina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/239 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ole naisvihasta, vaan asianmukaisesta pukeutumisesta.  Yo-juhlat mielletään arvokkaaksi tapahtumaksi, joissa on tapana pukeutua siististi. Iltajuhlaan voi laittaa päälleen vaikka bikinit. 

Vierailija
64/239 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on naisvihaa jos ei pidä sulot tyrkylle tuovista naisista.

Myös se on naisvihaa jos pitää sulot tyrkylle tuovista naisista.

Joten .. yksvitunhailee.

On naisvihaa, jos kokee normaalin teinityttöjen muodinmukaisen juhlapukeutumisen jotenkin tyrkkynä.

Siitä tässä ketjussa on kyse.

Juuri ja juuri pakarat peittävät hameet ja tissit tyrkylle nostavat läpinäkyvät yläosat eivät ole koskaan muotia tai tyylikästä pukeutumista. Mutta nykyajan nuoret naiset ovat kasvaneet seksualisoidussa maailmassa somen ja muun ympäröimiä luulemaan, että tuollainen pukeutuminen olisi tyylikästä. 

Naisia esineellistetään nyt enemmän kuin koskaan ennen ja sen tekevät naiset ihan itse. 

Vierailija
65/239 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

F. Scott Fitzgerald, Kultahattu: Sopivaisuuden taju on jaettu epätasaisesti ihmisten kesken.

Vierailija
66/239 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olkoon mun puolesta ihan vaikka sitten sitä naisvihaa, mutta minusta pukeutumisessa tulisi olla "etiketti". 

Joo lämpöasteet +30 mikä on sinun mielestä pukeutumisen etiketti?Ymmärrän kyllä jos ihrat pursuu niin pitää olla katkera muille jotka on hyväkroppasia, heh kylmä suihku piristää. ja etelämantereella on tilaa.Alkaa olla se eiketti pohjois koreaa , kravatti kaulaan taikka vankilatuomio odottaa.Uskaltaako naiset lakata kynnet P- koreassa tuskimpa vaan.

Vierailija
67/239 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä asia kosketa vain yo-mekkoa vaan ihan kaikenikäisiä naisia. Syyttävä sormi on monella heti pystyssä jos joku nainen pukeutuu eri lailla. Pelkäävätkö, että oma mies tuijottaa toista naista, lähtee sen matkaan, siksi kateus herää, tulee heikko itsetunto, mustasukkaisuus, oma riittämättömyyden tunne, jne...? En keksi muuta loogista selitystä, miksi ketään kiinnostaisi toisten pukeutuminen, ellei siinä olisi jotain hylätyksi tulemisen pelkoa taustalla.

Minä luulen, että teini-iän ohittaneet naiset yrittävät mahdollisesti suojella nuorempia naisia tässä asiassa. Ehkä teinit eivät vielä oikein ymmärrä mihin asemaan itsensä laittavat, kun tekevät itsestään omissa juhlissaan yliseksuaalisen seksinuken. Ylioppilastutkinton on kuitenkin akateeminen suoritus, ja jos tyttö ei ole ymmärtänyt asiaa tai on tavallaan pakotettu suorittamaan se tutkinto ja kapinoi sitten Sointu Borg-kopiona koko tilannetta, siinä on kärsijänä koko suku. Jos tyttö taas juhlii vaikkapa twerkkauksen SM-titteliä, niin ei muuta kuin tissit esille ja huulet ja muut lisäosat tyrkylle, be my guest, mutta älkää halventako älykkäämpien tyttöjen juhlaa tulemalla paikalle alusasussa! Toisaalta nuorena tekee virheitä, eikä kaikilla ole kotona järkevää aikuista neuvomassa.

Taas yksi tissianalysoija ilmaantui ketjuun.

Tämä on juuri sitä naisvihaa. Nainen ei saa pukeutua kuten haluaa, kun heti tulee kateelliset/uskikset öyhöttämään "yliseksuaalisuudesta" ja tisseistä.

Voisitteko olla edes hetken aikaa miettimättä seksuaalisuutta, pyllyjä ja tissejä, vaan keskittyisitte kerrankin siihen ihmiseen, joka juhlii juhlapäivänä? Mikä tuo pakkomielle oikein on analysoida toisen kehoa.... outoa...!

Vierailija
68/239 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksikään mies ei vihaa naista sen takia että nainen kulkee tissit tyrkyllä.

Tämä on naisten omaa naisvihaa.

Ei tietenkään vihaa, päinvastoin. Kuolaavat ja käyvät käsiksi. Pitävät naisia huo..rina.

hohhoijaa

Vierailija
69/239 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No 17v tytön ei tarvitse pukeutua kireään mekkoon josta pakarat ja rinnat vilkkuu! Yökerhot asia erikseen.

Vierailija
70/239 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän harmittaa se kura, mitä naisille myydään vaatteena. Esimerkiksi taskuttomat (tai pientaskuiset) housut tai mekot.

Voisitteko esimerkiksi kuvitella miesten pitävän juhlavaatteena asiaa, joka rikkoutuu yleensä kerran jälkeen eikä peitä mitään? Aivan, en minäkään voisi kuvitella sellaisia 40den sukkahousuja miehille epäkäytännöllisyyden ja huonon laadun takia. 

Vierailija
71/239 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko, ketjun aloittaja, kuullut koskaan sellaista termiä kuin ”pukeutumisetiketti”? 
Ei suinkaan ole naisvihaa olettaa, että suuressa juhlassa pukeudutaan suurin piirtein etiketin mukaan. Jos saat kutsun itsenäisyyspäivän juhlaan, noudatat juhlaetikettiä ja otat sivistyneenä ohmisenä huomioon juhlan aiheen. Tai jos saat kutsun hautajaisiin, noudatat pukeutumisessasi hautajaisetikettiä, ellei toisin ole toivottu. Sama häissä, juhlavieras kunnioittaa hääparia omilla juhla-asuillaan tai teeman mukaisilla. 

Ylioppilasjuhla on juhlava juhla, jossa itseään paljasteleva ihminen olkoon nainen tai mies tai muu, vanha tai nuori - osoittaa yksinkertaisesti tyylitajun ja sivistyksen puutteensa heittämällä ulokkeensa paljaina juhlavieraiden silmien eteen.

Vierailija
72/239 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olemme kaikki seksuaalisia olentoja toisillemme."

Nuoret hoikat kaunottaret ovat miehille seksuaalisia olentoja.
Miehet ovat naisille taloudellisia olentoja.
Miehet ovat miehille kilpailijoita, homolle saaliita.

Vierailija
73/239 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvokas tilaisuus. Sexy bilemekko ei sovi tilaisuuteen. Sitähän tyrkky tyylitön ei tajua. Tyyliä ei voi ostaa. Eikä käytöstapoja. 

Vierailija
74/239 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä asia kosketa vain yo-mekkoa vaan ihan kaikenikäisiä naisia. Syyttävä sormi on monella heti pystyssä jos joku nainen pukeutuu eri lailla. Pelkäävätkö, että oma mies tuijottaa toista naista, lähtee sen matkaan, siksi kateus herää, tulee heikko itsetunto, mustasukkaisuus, oma riittämättömyyden tunne, jne...? En keksi muuta loogista selitystä, miksi ketään kiinnostaisi toisten pukeutuminen, ellei siinä olisi jotain hylätyksi tulemisen pelkoa taustalla.

Minä luulen, että teini-iän ohittaneet naiset yrittävät mahdollisesti suojella nuorempia naisia tässä asiassa. Ehkä teinit eivät vielä oikein ymmärrä mihin asemaan itsensä laittavat, kun tekevät itsestään omissa juhlissaan yliseksuaalisen seksinuken. Ylioppilastutkinton on kuitenkin akateeminen suoritus, ja jos tyttö ei ole ymmärtänyt asiaa tai on tavallaan pakotettu suorittamaan se tutkinto ja kapinoi sitten Sointu Borg-kopiona koko tilannetta, siinä on kärsijänä koko suku. Jos tyttö taas juhlii vaikkapa twerkkauksen SM-titteliä, niin ei muuta kuin tissit esille ja huulet ja muut lisäosat tyrkylle, be my guest, mutta älkää halventako älykkäämpien tyttöjen juhlaa tulemalla paikalle alusasussa! Toisaalta nuorena tekee virheitä, eikä kaikilla ole kotona järkevää aikuista neuvomassa.

Tämä on juuri sitä naisvihaa. Nainen ei saa pukeutua kuten haluaa, kun heti tulee kateelliset/uskikset öyhöttämään "yliseksuaalisuudesta" ja tisseistä.

Voisitteko olla edes hetken aikaa miettimättä seksuaalisuutta, pyllyjä ja tissejä, vaan keskittyisitte kerrankin siihen ihmiseen, joka juhlii juhlapäivänä? Mikä tuo pakkomielle oikein on analysoida toisen kehoa.... outoa...!

Tajua nyt ettei kukaan halua nähdä kenenkään perskannikoita tai tissejä. Itselläni on isot d/e tissit ja en silti tunge niitä muiden naamalle. Minulla kun on käytöstavat. Ja ei, en ole lihava lehmä. 

Vierailija
75/239 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kaksinaismoralistinen suhde kauneuteen. Länsimainen kapitalismi vaatii naista meikkaamaan, naistenlehdet ja tv tunkevat jo pienille tytöille vaatimusta meikistä, karvattomasta ihosta ja tietynlaisesta vartalosta. Naisen pitäisi olla seksipommi, mutta silti viaton ja vilpitön. Myös kauneusihanne muuttuu. Vielä 100 vuotta sitten meikkaamista pidettiin ilotyttöjen hommana, eikä sitä vielä 50 vuotta sitten katsottu hyvällä monessa osaa Suomea. Samat naiset, jotka itse käyttävät tunnin aamulla peilin edessä meikkaamassa, kritisoivat muita naisia siitä, että tämä tekee juuri samaa mitä he itse, tosin sillä erotuksella, että jotkut tekee sen avoimemmin ja rehellisemmin. Kun tyttö on poikamainen, se on kehu. Kun poika on tyttömäinen, se on haukku. Moni nainen on imarreltu, kun kuulee olevansa yksi jätkistä. Tämä on puhdasta naisvihaa. Suurin ongelma tulee vastaan, kun nainen päättääkin itse, mikä on kaunista. Hyväksymme naisten kauneuden sellaisena kuin sen haluamme nähdä. Kun nainen päättää itse ulkonäöstään, se herättää halua pukea naiset näkymättömään säkkiin. Muiden pukeutuminen tai ulkonäkö ei kuulu minulle pätkän vertaa. Julkinen tila ei kuulu pelkästään kaltaiselleni keski-ikäiselle naiselle. Se kuuluu kaikille.

Vierailija
76/239 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole niin pinnallinen ihminen, että arvostelisin ylioppilasta hänen pukunsa perusteella. Ihan sama missä puvussa tulisi. Tärkeintä juhlassa on juhlia toisen koulumenestystä.

Minua ei muutenkaan voisi vähempää kiinnostaa vaikka kaupoissa ja kirkossa ihmiset kulkisi vaikka bikineissä. Se on heidän asiansa. Ei minun. En omista heidän kehojaan. En ole niin itsekäs ja ylimielinen että kokisin minulla olevan etuoikeutta päättää toisten kehosta. Valitettavasti näitä itsekkäitä ihmisiä on paljon, jotka eivät hyväksy sitä tosiasiaa, että muut ihmiset elävät omaa elämäänsä onnellisena ilman heidän moralisointiaan.

Vierailija
77/239 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen saa pukeutua niin kuin haluaa, tämä on selvä asia. Muut saavat ajatella naisen pukeutumisesta mitä haluavat, tämä on myös selvä asia.

Vierailija
78/239 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Olemme kaikki seksuaalisia olentoja toisillemme."

Nuoret hoikat kaunottaret ovat miehille seksuaalisia olentoja.
Miehet ovat naisille taloudellisia olentoja.
Miehet ovat miehille kilpailijoita, homolle saaliita.

blääh

Vierailija
79/239 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vapaasti saa vilautella p*llua, jos haluaa, mutta huomionkipeän tyrkyn pitää varautua siihen huomioon, joka voi myös olla negatiivista.

Minäkin miehenä 2000-luvun alussa pitäessäni mustaa pitkää hametta, maihinnousukenkiä ja mustaa verkkopaitaa tiesin hyvin ettei kaikki huomio tule olemaan imartelevaa ja se oli vain kestettävä.

Vierailija
80/239 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaikka pojat on uhreja. Ja setämiehet. Lesbot ja biit. Kaikki jotka eivät halua ajatustensa hairahtuvan, silmänsä kiiluvan ja p*rvon leimaa otsaansa.