Työpaikan saunapäivä stressaa, alasti olo jne
En ole aikoihin käynyt uimahalleissa ja tuntuu kiusalliselta saunoa työporukan ja pomon kanssa. En nyt halua erottua alapään karvoituksella suuntaan tai toiseen, minkälainen karvoitus nykyään on yleinen 40-50 v naisilla? Kuka idiootti keksii tällaisen keskelle työpäivää. En halua nähdä pomoa alasti enkä halua hänen näkevän minua. Sama koskee työkavereita. Olenko vaan poikkeuksellisen estynyt, kun tuntuu niin kiusalliselta.?
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä siis keskellä päivää tuollainen??? Kauheaa. Itse en menisi. Keksimällä keksisin jonkun akuutin menon tai työtehtävän. Tai sanoisin että en vaan tule. Tai sitten sanoisin että flunssaa pukkaa ja jään varalta etätöihin.
Itse saunon uimahallissa (käyn hiljaisena aikana niin epätodennäköistä törmätä tuttuihin). Mihinkään työporukan sauna iltaan tai saunapäivään en ikinä osallistuisi.
En minäkään. Miespuolisten työkavereiden kanssa alasti saunassa oleminen olisi minusta yhtä tyhmä ajatus kuin vaikka naapurin ukon kanssa yhtä aikaa alasti samassa kylppärissä. Ei, herranen aika!
Saunakulttuuri on Suomessa todella ränsistynyt, etten sanoisi häviämässä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pakko mennä.
Meillä oli myös tyhy/virkistyspäivä johon kuului rantasaunominen, vaihtoehtona oli normi työpäivä. Valitsin normi työpäivän 100000x ennemmin ihan jo siksi, että en jaksa mitään tyhypäiviä, henkisesti ihan hirveetä kuraa.
Et ole estynyt. Minua ei saisi kirveelläkään mihinkään työpaikan saunapäivään.
Vierailija kirjoitti:
Max 5 rouvaa saunoo ja loput keksii pirun huonoja tekosyitä miksi ei sauno.
Ei siinä mitään tekosyitä tarvi keksiä, kun sanoo vaan että ei osallistu ko. toimintaan.
Mä olen aikanaan viettänyt useitakin työpaikan saunailtoja ja voin kertoa, ettei niissä kaikku (varsinkaan naiset) sauno. Voi viettää iltaa ihan hyvin menemättä sinne saunaan, sillä ei siellä yksinään joudu istumaan kun muut saunovat, sillä en ole yhtään kertaa ollut myöskään saunaillassa, missä olisi saunottu sekasaunassa.
"minkälainen karvoitus nykyään on yleinen 40-50 v naisilla?"
Niilla on täydelliseksi laseroitu posliini tai ruokkoamaton perseestäkin pursuava karvapuska tai jotain siltä väliltä.
Et sinä ole menossa niiden kanssa nussimaan joten ihan yksi lysti mitä karvoistasi tai niiden puutteesta ajattelevat.
Ihan sama millaiset karvat sulla on, ei niitä kukaan siellä katso. Jos et halua mennä niin sano että sulla on menkat etkä voi saunoa. Odotat sen ajan muualla kuin muut saunoo ja osallistut muuhun ohjelmaan.
Vierailija kirjoitti:
Max 5 rouvaa saunoo ja loput keksii pirun huonoja tekosyitä miksi ei sauno.
Miksi keksiä tekosyy? Olen monesti ollut työpaikan saunailloissa ja sanonut vain että en sauno ja avannut lonkeron.
Sekasauna työkavereiden kanssa ihan parasta!
Vierailija kirjoitti:
"minkälainen karvoitus nykyään on yleinen 40-50 v naisilla?"
Niilla on täydelliseksi laseroitu posliini tai ruokkoamaton perseestäkin pursuava karvapuska tai jotain siltä väliltä.
Et sinä ole menossa niiden kanssa nussimaan joten ihan yksi lysti mitä karvoistasi tai niiden puutteesta ajattelevat.
Perseestä pursuavat karvat ovat kyllä naisella kuuminta hottia
Minä en saunoisi. Sanoisin suoraan, että en halua eikä minulla ole tarvetta kesken työpäivän peseytyä joukolla.
Itselläni on ainakin niin paksut hiukset, että joutuisin sitten olemaan loppupäivän vettävaluvalla tukalla. Ihan tyhmä ajatus olisi myös meikata uudestaan kesken päivän sen vuoksi, että joutuu johonkin pakkosuihkuun.
Jos tuo on totta, niin onpa typerästi järjestetty ohjelma. Tottakai tuon saunomisen pitäisi olla lopuksi, jolloin ne, jotka eivät halua osallistua, voivat lähteä kotiin.
Aloitushan on provo. Mutta toimii keskustelunavauksen näinkin.
Meillä oli kanssa pitkästä aikaa tällainen vapaa-ajalla töiden jälkeen tapahtunut sauna/juoma/ illallissetti. Oli kivaa. Ne jotka halusi saunoa sai tehdä sen luonnonkauniin metsälammen rannalla puusaunassa. Mutta kuitenkin modernein suhkuin ja juoma Ruoka palveluin varustettuna. Pyyhkeet yms tuli hotellilta ja itse sai vain nauttia.
Loput hengasi aulabaarissa ja turisi kuulumisia ympäri Suomea tulleiden kollegoiden kanssa. Oikein mukavaa sekin.
Ymmärrettävästi suurin osa saunojista oli miehiä. Koska naiset tuhtaa meikkiensä ja hiustensa kanssa. Niin ei oikein istu heille.
Mutta kivaa oli. Ja kukaan ei saunaan painoista saati pakota. Piste.
Kukaan ei voi velvoittaa yhteissaunomiseen, en menisi.
Vierailija kirjoitti:
40-50-vuotias nainen ei yleensä piittaa pätkääkään kenenkään karvoista. Tai mistäpä minä nykynaisista tiedän, mutta en ainakaan minä piitannut siinä(kään) iässä, josta ei ole vielä kovin kauan.
Ilen 50. Jos joutuisin pakosta saunomaan, miettisin kyllä mitä tehdä karvojeni kanssa, ajelenko pois.
Sanot, että kävit juuri luomenpoistossa ja tikkien takia et voi saunoa ja läträtä.
Itse olen tätä käyttänyt eikä kukaan tuollaista ihmettele. Joskus se on ollut jopa tottakin.
Vierailija kirjoitti:
Olet estynyt ja ääliö
Outo kommentti.
et osallistu. sinulla on tuohon kohtaan itsemääräämisoikeus. osallistu muutoin. riisuutumiselle eio pakkoa. otat työsuojeluun yhteyden jos yritetään pakottaa-painostaa. ihan luonnotonta. pidä pääsi ja ilmoita, että moinen ei luontevaa.
mites meikit, kampaukset naisilla tuon lisäksi. vapaaehtoista jos joku niiiin tykkää olla nakuna. voi olla ikävä kuva verkkokalvolla sen jälkeen kun tapaatte.
En minäkään. Miespuolisten työkavereiden kanssa alasti saunassa oleminen olisi minusta yhtä tyhmä ajatus kuin vaikka naapurin ukon kanssa yhtä aikaa alasti samassa kylppärissä. Ei, herranen aika!