Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huomasitteko että Helsingin uudessa Oodi kirjastossa on sukupuolineutraalit WC:t? Miehet kusee ja paskoo samassa tilassa naisten kanssa, mit...

Vierailija
11.07.2019 |

Eikö tämä ole vähän pelottavaa?

Vai onko tämä mielestänne hyvä asia että kaikki ovat samoissa vessoissa?

Kommentit (430)

Vierailija
1/430 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä ne naiset siel tekee?

Kusee ja paskoohan nekin siellä.

Ei se mua pelota, onhan työpaikoillakin samat vessat, mutta enemmän ällöttää se, kun miehet kusee roiskuen enkä halua siivota kenenkään jälkiä silloin kun on kiire vessaan.

Vierailija
2/430 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin, ja ulkomaalainen siellä kommentoi asiaa varsin värikkäin sanakääntein. 

Kävin sitten Kiasman vessassa. Se oli hyvä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/430 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän kopissa ole vain yksi asiakas kerralla eli molemmat ei yritä tähdätä samaan pönttöön samaan aikaan. 

Vierailija
4/430 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki.

Vierailija
5/430 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäskö miestenkin vain tyytyä meikkaamaan?

Vierailija
6/430 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö siellä sentään kopit ole, vai onko siellä vaan pyttyjä avoimessa tilassa? Sitten se olisi aika ällöä, vaikka olisi miesten ja naisten vessat erikseen.

Mutta oletetaan, että siellä on kopit. Ei haittaa yhtään - sitähän sinne mennään tekemään, minkä jo otsikossa maintisit.

Vierailija
7/430 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätyin itsekin kun tulin WC:stä pesemään käsiä ja sitten nainen pölähti paikalle ja katsoimme toisiamme silmiin kummastuneena, aloin jo miettimään että meninkö väärään vessaan ja tuleeko tästä joku #metoo syytös nyt helvetti.

Mutta lopulta vain naurahdettiin, lähes kuin sanattomasti sanoen toisille että onpa outoa että kaikki on samassa wcssä.

Vierailija
8/430 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoshuoltaja voin vakuuttaa että miesten ja naisten ulosteet on tasa-arvoisia. Ei pelota.

Vierailija
9/430 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei ole ongelma se, etä wessat on ns. sukupuolineuraalit. - Sen sjaan minua ärsyttää ne wessan käyttäjät, joille on ylivoimainen tehtävä käytäytyä ja toimia niissä siivolla. Ihan liian mona keraa olen käyny likaissessa miesten wessassa, jossa minua ennen on asioinut luultavasti useampikin mies, jolle on ollut ylivoimainen tehtävä osua pyttyyn silloin kun ovat olleet kusella  

Vierailija
10/430 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kopit on, mutta oli todella noloa poistua yhdestä ja törmätä johonkin ulkomaiseen mieheen, joka näytti kuuluvan erillisempään menoon kuuluvaan kulttuuriin. Mies poistui saman tien, itse jäin hämmentyneenä pesemään käsiä ja ihmettelemään miksi hän oli naisten vessaan eksynyt. Ovesta poistuessa oli tämä sama mies odottamassa ja samalla oven avauksella uudelleen vessan puolelle pyrkimässä. Todella "kivaa" siinä vaiheessa tajuta kyseessä olevan neutraalin vessan. Tämä neutraaliussekoilu menee liian pitkälle, olisivat mielummin tehneet yhden neutraalin vessan ja tehneet muista eroteltuja...

Vierailija
11/430 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitoshuoltaja voin vakuuttaa että miesten ja naisten ulosteet on tasa-arvoisia. Ei pelota.

Niinpä. - ulevaisuuden ammatti laioshuolaja, vai olisiko parempi ehävänimike wessapoliisi, jonka oimen kuvaan kuuluu mm. valvoa ja piää huolta, että ihmise osaavat käyäyyä ja toimia wessassa ns. oikein. 

Vierailija
12/430 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ovat keskimäärin nopeampia vessa-asioissaan. Heillä on niitä vähemmän kuin naisilla.

Naisille pitäisi siis varata enemmän vessoja. Näin ei jostain syystä kuitenkaan tehdä, joten tyypillistä on että nainen saa pissahädässä, ripulissa tai menkkojen vuotaessa yli venata vuoroaan jonossa kun miesten vessat seisovat tyhjinä.

Tämä ohitetaan välillä sillä että invavessa on myös naistenvessa ja lastenhoitohuone, mutta sitten siihen pitkään jonoon saadaan myös invikset ja lapset.

On siis paljon järkevämpää että liikuntakykyisten aikuisten vessat ovat yhteiset sukupuolesta riippumatta, ja niskapaskat putsataan muualla kuin invavessassa.

Jos alkaa pissa haista liikaa niin sitten pitää tiivistää siivousvälejä.

Miehetkin ansaitsevat siistit vessat 👍

Vierailija
13/430 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelkästään se, että vessa oli yhteinen, vaan myös se, että ne koppien ovet oli jotenkin läpikuultavat ja kun kopeissa oli tietenkin valot, hahmot pytyillä näkyivät vaikkei yksityiskohtia tietenkään. En todellakaan halunnut sinne asioilleni. Joku mies kääntyi myös kynnykseltä takaisin ja sanoi "Weird…"

Vierailija
14/430 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle ei ole ongelma se, etä wessat on ns. sukupuolineuraalit. - Sen sjaan minua ärsyttää ne wessan käyttäjät, joille on ylivoimainen tehtävä käytäytyä ja toimia niissä siivolla. Ihan liian mona keraa olen käyny likaissessa miesten wessassa, jossa minua ennen on asioinut luultavasti useampikin mies, jolle on ollut ylivoimainen tehtävä osua pyttyyn silloin kun ovat olleet kusella  

Ja tämä ilo pitää myös jakaa kaikille naisille? Jotka noin pääsääntöisesti joutuvat istumaan siihen pöntölle! Kiitos vaan seta tästäkin "edistyksestä"

Vierailija
15/430 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. - ulevaisuuden ammatti laioshuolaja, vai olisiko parempi ehävänimike wessapoliisi, jonka oimen kuvaan kuuluu mm. valvoa ja piää huolta, että ihmise osaavat käyäyyä ja toimia wessassa ns. oikein. 

Sittenhän Neukkula oli aikaansa edellä. Vessavahteina mummot, jotka ojensivat jokaiselle kaksi vessapaperipalasta ja pitivät vahtia. Tosin pönttöjä ei ollut, vain reikä lattiassa. 

Vierailija
16/430 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja miesten peenikset näkyy kaikille kun pisuaarissa kusee? Onko se hyvä asia? Kenenkään kannalta? 

Ei siellä mitään pisuaareja tietenkään ole. 

Vierailija
17/430 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tämä ole juuri sitä naisten peräänkuuluttamaa tasa-arvoa ja sukupuolineutraalisuutta?

Kyllä. Miehetkin pissivät pöntöllä istuen. 

Vierailija
18/430 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miesten peenikset näkyy kaikille kun pisuaarissa kusee? Onko se hyvä asia? Kenenkään kannalta? 

Ei siellä mitään pisuaareja tietenkään ole. 

Pitäisi olla sukupuolineutraalit pisuaarit. Sellainen olisi helposti toteutettavissa myös naisille sellaisena "satulana".

Vierailija
19/430 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on erilliset kopit. Taas on tehty kärpäsestä härkänen.

Vierailija
20/430 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minua kauheasti haittaa vaikka lepotilassa on varsin pieni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän