Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikan saunapäivä stressaa, alasti olo jne

Vierailija
31.05.2026 |

En ole aikoihin käynyt uimahalleissa ja tuntuu kiusalliselta saunoa työporukan ja pomon kanssa. En nyt halua erottua alapään karvoituksella suuntaan tai toiseen, minkälainen karvoitus nykyään on yleinen 40-50 v naisilla? Kuka idiootti keksii tällaisen keskelle työpäivää. En halua nähdä pomoa alasti enkä halua hänen näkevän minua. Sama koskee työkavereita. Olenko vaan poikkeuksellisen estynyt, kun tuntuu niin kiusalliselta.?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tömä ei ole provo. Meillä on tyhypäivä tulossa ja ohjelmassa mm. sauna. Tässä iässä ei jaksa enää provoja. 

Vierailija
22/40 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä ollenkaan vieraiden ihmisten kanssa saunomista. Olla nyt alasti jonkin pomon kanssa! Sinä saat itse päättää osallistutko. Ei ole mikään velvollisuus. En voisi kuvitellakaan saunovani ja olevani alasti työkavereiden seurassa. 

Minä en ole edes paljastavissa vaatteissa työkavereideni kanssa kovalla helteelläkään. Miksi muka haluaisin saunoa heidän kanssaan? Se ei minulle käy. Yhteishenkeä voi nostattaa muillakin tavoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uimahallissa ja sen pesutiloissa ja saunassa alasti liikkuminen on tervettä senkin takia, että siellä näkee erilaisia ja eri ikäisiä vartaloita ja näin oppii hyväksymään omankin vartalonsa ja sen muutokset eri ikäkausina. Naiset ovat kaikki omalla tavallaan täydellisiä ja kauniita alastomina oli sitten kysymys minkä ikäisestä tytöstä/naisesta tahansa ja oli sitten vartalon malli minkä muotoinen tahansa ja vaikka siitä puuttuisi jokin osa esimerkiksi jonkun leikkausoperaation seurauksena. 

Täyttä liibalaabaa. Jokainen ihminen on arvokas juu, mutta läski, kyhmyt, luomet ja roikkoperce eivät ole kenenkään mielestä kaunista ja aika pirun harva ihminen on vartaloltaan täydellinen.

Vierailija
24/40 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse voin mennä vaikkapa sekasaunaan vapaa-ajallani ilman pulmia, mutta duunissa pidän tiettyjä rajoja. En ole osallistunut yhteenkään työpaikan saunailtaan, virkistyspäivään kylpylässä tai mennyt edes ulkomailla rannalle työkavereiden kanssa (koulutusmatka lämpimään paikkaan). Ei kuulu mun toimenkuvaan. Käyn töissä tekemässä vaadittavat työtehtävät, vapaa-ajallani teen ihan muita asioita kuin istun porealtaassa kollegoiden kanssa. M38

Vierailija
25/40 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietysti vaadi, mutta tuleeko siitäkin ihmetystä. On kroppa muutenkin sellainen, että hävettää. Mutta ainoa asia, mille tähän hätään voi mitäön tehdä, on tuo karvoitus.

T. Ap

Varaa brassisokerointi huomiselle.

Tuo on hyvä neuvo jos ei ole pitänyt puskastaan huolta.

Vierailija
26/40 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olispa meilläkin. 

t: kiinteistöhuollon puumaikää lähestyvä (36 v) naispuolinen työntekijä, joka on yksi kolmesta naisesta ja 15 nuorta ja komeaa miestä siellä.

Vierailija
27/40 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha ja kulunut provo 🥱

Kirjoittajana munaansa vatkaava mies.

Ainut mitä voi tässä hetkessä ajatella on tuo alapaa ja sen karvoituksesta jauhaminen.

Vierailija
28/40 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietysti vaadi, mutta tuleeko siitäkin ihmetystä. On kroppa muutenkin sellainen, että hävettää. Mutta ainoa asia, mille tähän hätään voi mitäön tehdä, on tuo karvoitus.

T. Ap

No mitäs menet? Onko tää miehen tekemä aloitus vai? Ei kukaan nainen ole niin tyhmä, että luulee olevan pakko saunoa esimiehen kanssa alasti. Pervoa.

Vierailija
29/40 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tömä ei ole provo. Meillä on tyhypäivä tulossa ja ohjelmassa mm. sauna. Tässä iässä ei jaksa enää provoja. 

Jos se on vain osa ohjelmaa, sehän on helppo skipata. 

Vierailija
30/40 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

40-50-vuotias nainen ei yleensä piittaa pätkääkään kenenkään karvoista. Tai mistäpä minä nykynaisista tiedän, mutta en ainakaan minä piitannut siinä(kään) iässä, josta ei ole vielä kovin kauan.

Vierailija
31/40 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeastiko työssä käyvä ja siten oletettavasti täysipäinen ja täysi-ikäinen nainen on huolissaan karvoista työporukan saunassa? Aika pervoa.

Vierailija
32/40 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet aikuinen. Eli voit kieltäytyä ilman selityksiä, jos ahdistaa. Jos taas ahdistaa oma vartalo, voit tuolla reissulla vahvistuakin. Monesti pelkojen kohtaaminen kun vahvistaa. Mutta sinä tunnet rajasi, en minä. Jos menet mukaan saunailtaan, tulet vapautuneesti huomaamaan, ettei kukaan muukaan työpaikallasi ole vartaloltaan täydellinen. 

Vierailija
33/40 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ei mikään laki voi velvoittaa saunomaan esihenkilön työkavereiden kanssa.

Tässä taanoin oma esihenkilöni ehdotti joskos työporukka ja hän voisi tulla meille saunomaan ja uimaan (hän pystyisi järjestelmään yhden työpäivän sellaiseksi, että joukolla työporukka tulisi meille. 

Ajatus minusta ihan karmea heti alkuunsa; minun kotiini en työkavereita halua, enkä esimiestäni.

Meillä notkuttaisiin päivä tai vaikka puolikas? Minun kontolleni jäisi saunaosaston ja suihkun siivoukset tms sekä mahdollinen porukan kestitys.

Miksi ihmeessä minun pitäisi kotiini kutsua noin 30 hengen porukka, osa minulle tuiki tuntemattomia ihmisiä.

Vierailija
34/40 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinne ole pakko mennä. 

Vierailija
35/40 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että en sauno. Ei tarvitse olla selityksiä. Voin tulla paikalle jos on sellaiset tilat, että saunomisen jälkeen on tarkoitus jotain seurustella tai on jotain ohjelmaa.

Vierailija
36/40 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uimahallissa ja sen pesutiloissa ja saunassa alasti liikkuminen on tervettä senkin takia, että siellä näkee erilaisia ja eri ikäisiä vartaloita ja näin oppii hyväksymään omankin vartalonsa ja sen muutokset eri ikäkausina. Naiset ovat kaikki omalla tavallaan täydellisiä ja kauniita alastomina oli sitten kysymys minkä ikäisestä tytöstä/naisesta tahansa ja oli sitten vartalon malli minkä muotoinen tahansa ja vaikka siitä puuttuisi jokin osa esimerkiksi jonkun leikkausoperaation seurauksena. 

Täyttä liibalaabaa. Jokainen ihminen on arvokas juu, mutta läski, kyhmyt, luomet ja roikkoperce eivät ole kenenkään mielestä kaunista ja aika pirun harva ihminen on vartaloltaan täydellinen.

Nosta pää pystyyn ja oikaise ryhtisi niin jaksat paremmin kantaa vartalosi ja olet arvokkaamman ja näyttävämmän näköinen ja oloinen vaikka vartalosi ei olisikaan omasta mielestäsi täydellinen. Me naiset olemme monasti kriittisempiä omaa kuin toisten vartaloita kohtaan. Ollaan armollisempia itseämme kohtaan!

Vierailija
37/40 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene. Keksi tekosyy.

Meillä lisäksi firman päivillä majoitukset kahden hengen huoneissa.... Aivan jälkeenjäänyttä

Vierailija
38/40 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunominen ei ole pakollista, en minä ainakaan sauno työkavereiden kanssa. Kuka esim.menkoissa haluaa saunoa?

Kuulostaa tosi oudolta työpäivän aikana saunominen.

Vierailija
39/40 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä sauna väliin. Ei noissa päivissä ikinä kaikki osallistu saunomiseen, naisista vieläpä hyvin harva. En minä ainakaan alkaisi meikkejä pesemään ja sitten taas uudestaan meikkaamaan. Tietty kevyen saunomisen meikki voi kestääkin.

Vierailija
40/40 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi