Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Moniko poistui suvivirren aikana? Meillä n. 10 salista

Vierailija
30.05.2026 |

Luulin ettei yksikään lähtisi supisuomalaisessa maalaiskunnassa mutta niin vaan lähti paljon pois.

Kommentit (111)

Vierailija
61/111 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä porukkaa alkoi poistua salista vasta sitten, kun kaiuttimista kajahti Pete Parkkosen  "Ois viisaampi häipyy täält..."

Vierailija
62/111 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Jos 99 % sopii Suvivirsi niin sen 1 % prosentin takiako pitää kumarrella. Se on ihan järjenmukaista, että mennään demokraattisesti enemmistön mukaan.  Suomessa on vielä ainakin toistaiseksi demokratia.

No, 5 %:n takia kaikki muut opiskelee pakkoruotsia...

Kielenopiskelusta ei ole mitään haittaakaan. Ruotsi on toinen virallinen kieli. Hiukka eri asia kuin yksi virsi. Suomessa pääuskonto on myös ev.lut, joten enemmistön mukaan mennään. 

Sekin on hiipumassa, enää vain n 60% kuuluu  ev.lut kirkkoon ja trendi on koka ajan laskeva, josta esim papit ovat huolissaan, kun lapsia ei kasteta, avioliittoja ei solmita, eikä hautajaisia vietetä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/111 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hel...iäkö sitä pitää tulla koko saliin jos pitää kuitenkin mielenosoituksellisesti sieltä kesken ryminällä poistua?? "yyyy yyyy, katsokaa nyt kuinka pahastuin ja nyt mun pitää poistua, HUOMAATTEKO?"

😂

Nämä tyypit on huomattavissa vaikeuksissa kun elämä alkaa oikeasti potkia päähän. 

Vierailija
64/111 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ketään poistunut, vaikka paikalla oli myös vanhempia, myös mustia kuin aehlameita.

No nehän ei sitten mitään ymmärrä suomakielisistä sanoista, vaikka takana olisi 10 vuotta Suomessa elättinä elämistä.

Vierailija
65/111 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin naurettavaa. Ihan uskonnoton ateisti oon itsekin mutta en ahdistu Suvivirrestä niin paljoa että sen vuoksi vaivautuisin poistumaan paikalta. Vaikuttaa lähinnä joltain huomionhaulta ja erikoisuudentavoittelulta.

Sitähän se. Monet erityisruokavalioita noudattavat voi niputtaa samaan. Tirsk. Oikeasti jonkun pitäisi vain välittää heistä.

Vierailija
66/111 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On uskonto tai katsomus aika huteralla pohjalla, jos ei kestä Suvivirttä kuulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
67/111 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on nurinkurista, jos suuren enemmistön toivomasta suvivirrestä pitäisi lähettää varoitus kaikkiin koteihin. 
Jos se yksi promille ei halua suvivirttä kuulla, niin ottakoon ennen juhlaa yhteyttä kouluun ja tiedustelkoon asiaa, että voi päättää osallistuuko/missä välissä juhlasta poistuu.

Kyse ei ole suvivirrestä edes lopulta. On kyse siitä, että on hyvän tavan mukaista ilmoittaa etukäteen mitä uskonnollisia elementtejä tilaisuudessa on. Näin tehdään automaattisesti ympäri maailman. 

Vierailija
68/111 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkin koulussa 10 poistui salista kesken suvivirren ja paikalle hälytettiin kriisiryhmä antamaan ensiapua näille syvästi traumatisoituneille. Kuulin että osa näistä pääsi tapauksen jälkeen heti sairaseläkkeelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
69/111 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein sellaisen pro gamer liikkeen ja jätin menemättä suven avaukseen. Kuunnelkoot ketkä haluaa.

Vierailija
70/111 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Jos 99 % sopii Suvivirsi niin sen 1 % prosentin takiako pitää kumarrella. Se on ihan järjenmukaista, että mennään demokraattisesti enemmistön mukaan.  Suomessa on vielä ainakin toistaiseksi demokratia.

No, 5 %:n takia kaikki muut opiskelee pakkoruotsia...

Kielenopiskelusta ei ole mitään haittaakaan. Ruotsi on toinen virallinen kieli. Hiukka eri asia kuin yksi virsi. Suomessa pääuskonto on myös ev.lut, joten enemmistön mukaan mennään. 

Suomessa on laissa säädetty uskonnonvapaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
71/111 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on naurunalainen maailmalla, kuvitelkaa: muualla maailmassa on nälänhätää, on rajuja sotia, ihmisiä kuolee Ukrainankin sodassa ja on drooni iskuja yms ja täällä hysterisoidaan ja hyperventiloidaan suvivirrestä 😂 Suomi taitaakin olla harvoja maita missä ei omaa kulttuuriperintöä tai uskontoa arvosteta. 

Vierailija
72/111 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salisi taitaa esiintyä vain mielikuvituksessasi. Mutta moinen käytäntö ei joka tapauksessa oikeassa elämässä olisi hyvä, koska huomio kiinnittyy poislähtijöihin. Parempi sitten että saavat täydellisen vapautuksen koko juhlasta.

Miksi kristityt keskittyy enemmän pois lähtijöiden kyttäämiseen, kun niin kovin rakkaan laulaunsa hoilaamiseen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
73/111 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä sinulle suurikin ongelma, ap?

Vierailija
74/111 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on naurunalainen maailmalla, kuvitelkaa: muualla maailmassa on nälänhätää, on rajuja sotia, ihmisiä kuolee Ukrainankin sodassa ja on drooni iskuja yms ja täällä hysterisoidaan ja hyperventiloidaan suvivirrestä 😂 Suomi taitaakin olla harvoja maita missä ei omaa kulttuuriperintöä tai uskontoa arvosteta. 

Eikä lakejakaan arvosteta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
75/111 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on saanut perintönä on  vain kaksi aivosolua, niin pakkohan sieltä on lähteä!

Vierailija
76/111 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on nurinkurista, jos suuren enemmistön toivomasta suvivirrestä pitäisi lähettää varoitus kaikkiin koteihin. 
Jos se yksi promille ei halua suvivirttä kuulla, niin ottakoon ennen juhlaa yhteyttä kouluun ja tiedustelkoon asiaa, että voi päättää osallistuuko/missä välissä juhlasta poistuu.

Kyse ei ole suvivirrestä edes lopulta. On kyse siitä, että on hyvän tavan mukaista ilmoittaa etukäteen mitä uskonnollisia elementtejä tilaisuudessa on. Näin tehdään automaattisesti ympäri maailman. 

Juuri näin. Meidän lapset käy kansainvälistä koulua, jossa joka aamu lauletaan uskonnollinen laulu. Ihan itsestäänselvää että asiasta kerrottiin jo hakuvaiheessa ja siitä saa olla poissa halutessaan. Eipä ole tarvinnut olla, mukava perinne, josta lapset tykkää. 

Vierailija
77/111 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme lakkiaisissa, siellä me kaikki yhdessä lauloimme täyteen ääneen Suvivirren kaikki säkeistöt, ja nautimme suuresti.

Vierailija
78/111 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin naurettavaa. Ihan uskonnoton ateisti oon itsekin mutta en ahdistu Suvivirrestä niin paljoa että sen vuoksi vaivautuisin poistumaan paikalta. Vaikuttaa lähinnä joltain huomionhaulta ja erikoisuudentavoittelulta.

Sitähän woketus juuri on, lisättynä riidankylvöllä.

Vierailija
79/111 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muille ei ole ongelma, että kristityt ja muut halukkaat jää juhlan lopuksi laulamaan suvivirren, jota ennen on saanut poistua juhlasta. Mutta osalle kristityistä on iso ongelma, jos kaikkia ei voi pakottaa osallistumaan suvivirren laulamiseen.

Vierailija
80/111 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se kauheata kun on kauniita sanoja . Se vasta hirvittää.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän