Moniko poistui suvivirren aikana? Meillä n. 10 salista
Luulin ettei yksikään lähtisi supisuomalaisessa maalaiskunnassa mutta niin vaan lähti paljon pois.
Kommentit (111)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on naurunalainen maailmalla, kuvitelkaa: muualla maailmassa on nälänhätää, on rajuja sotia, ihmisiä kuolee Ukrainankin sodassa ja on drooni iskuja yms ja täällä hysterisoidaan ja hyperventiloidaan suvivirrestä 😂 Suomi taitaakin olla harvoja maita missä ei omaa kulttuuriperintöä tai uskontoa arvosteta.
Se on ruotsalaisten kultuuriperintöä, ei meidän. Vähän sama kuin länsisuomalaiset tai ruotsalaiset omisi itselleen Kalevalan.
Se, että laulu on ruotsalislähtöinen, ei estä sitä, että se on Suomessa jo vanha perinne, jonka suomalaisetkin kokevt kertovan kansastaan. Kansoilla on paljon yhteisiä tuntemuksia ja meillä on Ruotsin kanssa yhteistä historiaa. Kautta maapallon perinteet kulkevat ja leviävät kunkin maan omaksi perinteeksi. Ei perinne siis tarkoita sitä, että se on alun alkujaan maassa syntynyt. Kaikkihan maapallolla on yhteistä lainaa ja muuntunut eri maiden perinteeksi.
Yritätkö nyt väittää, että perinteitä voi tulla uusia ja vanhat saattavat muuttua tai jopa hävitä?
Mä lähdin Jessen kanssa. Tosin en sen laulun takia vaan tupakalle.
Noin 30 poistui, tosin osa luultavasti siksi, että salissa oli kuuma ja ohjelma oli ollut raskas, kuivia puheita ja laahaavia lauluesityksiä.
Iigori on yritteliäs kun Suvivirrenkin kautta pitää kylvää riitaa. Uskottavampi trölli ensi kerralla, koska maaseutu pitäjässä ei aivan taatusti tuollaista tapahdu, kun ei tapahdu Espoossakaan muuten kuin Ojalan lasten koulussa.
Ei lähtenyt kukaan ja Maamme-laulukin laulettiin seisaaltaan
Moniko Aisemenimoro on japanilainen ja harjoittaa Šintolaisuutta. Hänellä oli täysi oikeus poistua tilaisuudesta.
Alakoulussa kukaan ei lähtenyt. Kaikki nousivat heti seisomaan ja laulamaan!
Yläkouluikäisen lapsen juhlasta tuli ennakkovaroitus, että ohjelmassa on Suvivirsi, ja pyydettiin ottamaan yhteyksiä, jos ei kelepaa.
Vierailija kirjoitti:
Moniko Aisemenimoro on japanilainen ja harjoittaa Šintolaisuutta. Hänellä oli täysi oikeus poistua tilaisuudesta.
Suhahtiko Takaovi lähti myös tilaisuudesta.
No, se on hetken höynähdys. Ensi vuonna ei kukaan enää muista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moniko Aisemenimoro on japanilainen ja harjoittaa Šintolaisuutta. Hänellä oli täysi oikeus poistua tilaisuudesta.
Suhahtiko Takaovi lähti myös tilaisuudesta.
Jokose Katosi myös. Ei yhtään kunnioita suomalaisia perinteitä nuo japanialaiset.
Montakohan korvaushakemusta on jo ympäri Suomen jonossa? Veikkaan, että nykyisessä taloustilanteissa aika monella on käyttöä ylimääräiselle 2500 eurolle ja jos sen saa Suvivirrestä traumatisoitumalla niin eiköhän moni tunnista tuolla rahalla jonkin taannehtivan lommon johon vaatimuksessaan vedota?