Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jalkapallon MM-kilpailut -Official

Vierailija
30.05.2026 |

Noin pari viikkoa ja sitten mennään. Mikä maa on suosikkisi kisoissa ja keitä pelaajia seuraat?

Itsellä suosikit Espanja, Argentiina ja Uruguay. Pelaajista nostaisin esiin Pedrin , Yamalin, Julian Alvarezin ja Nico Pazin

Kommentit (86)

Vierailija
61/86 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan Norjaa ja Belgiaa, mutta vahvat voittajaehdokkaat mielestäni yllätyksettömösti Espanja, Ranska ja Englanti. Toki muitakin kovia voittajaehdokasmaita on, esimerkiksi Saksa ja Argentiina. Portugalikin jos eivät liikaa turvaudu Ronaldoon. 

Vierailija
62/86 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mukana on ennätysmäärä joukkueita ja jatkopeleihin selviää 32 jengiä. Liika on liikaa, sanon minä. Kaikella kunnioituksella, mutta mitä lisäarvoa Kap Verde ja Jordania esimerkiksi tuovat näihin kisoihin?

Rahaa FIFAlle.

Ja minne ne fifa:n rahat työnnetään : korruptioon ! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/86 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen hypännyt Norjan band wagoniin tulevissa kisoissa. Toivottavasti Norja menee pitkälle. Inhokkini on Marokko. On maasta vain pazkoja kokemuksia.

Vierailija
64/86 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kendon mämmäämmää lisää potku pallo turha laji -kendo tietäjä

Vierailija
65/86 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä maalainen on Erling Haaland vaimikäseolikaan? Inhokkini numero yksi. Toivottavasti hänen edustamansa maa ei ole mukana tai jos on niin häviää alkulohkoihin.

Järkkyjä ne mainoksetkin joissa se esiintyy. Turbohuulet "miehellä".

Norja on mukana. Jaa Haaland teki Norjan uskomattomasta 37 karsintamaalista (8 ottelua) 16 maalia. 

Vierailija
66/86 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku on tylsää, niin jalkapallo. Lähes koko peliaika vaan hölkätään pitkin ylisuurta kenttää, eikä mitään juurikaan tapahdu.

Joo, ihan totta. Futiksesta tosiaan puuttuu kaikki urheilun tärkeimmät elementit, kuten esim

- 2 min välein pidettävät powerbreakit

- monsteriautojen jamit erätauoilla

- kiss-camit, t-paita tykit ja kanttori huudattamassa Sandstormia

- kahvaukset ja tappelut jokaisen vihellyksen jälkeen

- vilkkuvat valot ja räjähdykset 

Ei sitä jaksa kukaan kattoa 🥱

Tämä!! kendoa kendoa heti ja lisää!

Vierailija
67/86 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan, kun P-Korea oli mukana. 

Eli muistat joko vuoden 1966 tai 2010. Tai ehkä molemmat.

Minä muistan kun Norja, Skotlanti ja Itävalta olivat edellisen kerran MM-kisoissa eli 1998.

Skotlanti on pelannut aikaisemmin 8 kertaa mm-kisoissa mutta ei päässyt koskaan vielä alkukierrokselta jatkoon. Sekin on eräs ennätys. 

Vierailija
68/86 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse katson futista vain silloin, kun siellä on komeita pelaajia kentällä. Kreikkalaiset on yleensä aika hyvän näköisiä noin yleisesti ottaen. Ja onko Sveitsi taas kisoissa mukana? Niiden maalivahti oli viime kisoissa tosi komea. 

Vierailija
69/86 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan, kun P-Korea oli mukana. 

Eli muistat joko vuoden 1966 tai 2010. Tai ehkä molemmat.

Minä muistan kun Norja, Skotlanti ja Itävalta olivat edellisen kerran MM-kisoissa eli 1998.

Skotlanti on pelannut aikaisemmin 8 kertaa mm-kisoissa mutta ei päässyt koskaan vielä alkukierrokselta jatkoon. Sekin on eräs ennätys. 

Olisko nyt aika päästä, kun niitä lohkokolmosiakin pääsee jatkopeleihin...

Vierailija
70/86 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että kolmikko Mbappe-Dembele-Olise ei tule keskenään toimeen kovinkaan hyvin. Se tulee syömään Ranskan tehoa ja syntyy eripuraa. Jos Portugali älyää pitää Ronaldoa penkillä, niin silloin Portugalilla voi olla saumat mennä pitkälle. 

Vierailija
71/86 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha valittaa siitä että kisoissa on liikaa maita. 48 joukkueen kisat nyt vaan tuottavat fifalle rahaa paljon enemmän kuin 32 joukkueen kisat, joten tämä kehityskulku on väistämätön. Aasian paikkojen lisääminen mahdollistaa sen että jopa Kiina ja Intia voivat päästä kisoihin lähitulevaisuudessa. Silloin nämä kisat vasta rahaa tuottavatkin.

Vierailija
72/86 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio katsoa ainoatakaan matsia.  Syynä FIFA, Infantino ja Trump.  En katsonut Qatarin kisojakaan.

Vierailija
73/86 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

jää kiko mm pitäisi olla joka viiko, on kova laji koko mualima seuraa!

Vierailija
74/86 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut Espanjan fani 2010 MM-kisoista asti. Espanjan lohkossa Kap Verde, Saudi-Arabia ja Uruguay. Lohkopeli Uruguayta vastaan voi olla Espanjalle se alkuun ajatellen kovin peli. Muuten uskon, että Espanja menee lohkostaan jatkoon helposti tai ainakin melko helposti joko voittajana tai kakkosena. Kolmosten vertailuun joutuminen on Espanjalle epätodennäköisin vaihtoehto vaikka toki mahdollinen sekin jos pelit eivät lähde sujumaan. 

Espanjalla on joukkueessa hyvää leveyttä ja osaamista jokaisella pelipaikalla. Pelaajista mainittakoon esimerkiksi Lamine Yamal ja Pedri. 

Uskon Espanjan taistelevan maailmanmestaruudesta Ranskan ja Argentiinan kanssa. Sijoitusveikkaus: 1-3

Vierailija
75/86 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti viimeiset kisat jossa molemmat Messi ja Ronaldo mukana. Toivottavasti molemmat joukkueineen pääsevät pitkälle!

Vierailija
76/86 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oranjea eli Hollantia kannatan, 90-luvulta asti olen kannattanut. Ja kyllä, veikkaan Futistietäjää. 

Vierailija
77/86 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskan joukkueessa ei ole enää Griezmannia 😪  Olisi ollut hyvä kapteeni. 

Vierailija
78/86 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En aio katsoa ainoatakaan matsia.  Syynä FIFA, Infantino ja Trump.  En katsonut Qatarin kisojakaan.

Jos pidät jalkapallosta, aika iso menetys, eikä oikein vaikuta mihinkään. 

Vierailija
79/86 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraan Italia, Espanja, Ranska, Saksakin jees, Brasilia, Argentiina...Hollanti

Pelaajia en tiedä

Italiaa saat kyllä odotella. Italia järjesti itselleen kunnon kesäloman.

Vierailija
80/86 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti viimeiset kisat jossa molemmat Messi ja Ronaldo mukana. Toivottavasti molemmat joukkueineen pääsevät pitkälle!

Ja Neymarkin vielä.