Jalkapallon MM-kilpailut -Official
Noin pari viikkoa ja sitten mennään. Mikä maa on suosikkisi kisoissa ja keitä pelaajia seuraat?
Itsellä suosikit Espanja, Argentiina ja Uruguay. Pelaajista nostaisin esiin Pedrin , Yamalin, Julian Alvarezin ja Nico Pazin
Katso lähetysajat : Jalkapallon MM-kilpailut - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (563)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maikkari pilaa kisat.
Aamun pelit eivät näy kuin Katsomo+:ssa!
Miten tämä voi olla lainmukainen tilanne?
Nyt on viety ilmainen katsontaoikeus muiltakin kuin Elisan kaapeliasiakkailta.
Lainmukainen tilanne?! No silkkaa bisnestähän jalkapallo ja urheilu noin yleensäkin nykyisin vaan on, kyse on siitä mistä voitto saadaan, ei mikään laki vaadi että jalkapallo-otteluiden pitäisi näkyä ilmaiseksi niin yhtään missään !
Mulkku!
Siis kuka ja miksi mielestäsi?! Kyllä tässä kisojen alkaessa näkynyt esim.bisnespalloilijoista kirjoituksia, kuinka jalkapallo on muuttunut bisnessuorittamiseksi Ronaldon ja Messin urien aikana. Ja sitä kautta yhä laskelmoidummaksi ja taktisesti tylsemmäksi. Kyllä arvokisoissa vielä tulee yllätyksiä, mutta suuret liigat on pelkää kuivaa ja tylsyyttään tylsempää bisneskurimusta.
Sen kehityksen mukana nyt 48 joukkuetta ja muut kaupalliset metkut, joilla voittoa koetattaan taas lisätä. Niitä voit nimitellä, en minä ole kehityksen takana tässäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Illalla tulee Yleltä ottelu Saksa - Kurakaakao. Mikä se tuollainen maa on, en ole ikinä kuullutkaan ja miten siellä voi olla mm- jalkapallojoukkue kun ei Suomessakaan ole.
Ei omaa tyhmyyttään ole mikään pakko tuoda julki tuolla tapaa vaikka internet sen nykyään helpoksi tekeekin.
Nyt oli Ylellä pitkä juttu Kurakaakaosta, niin sainpa minäkin tietoa 😉
Tuosta :
Kiitos, kun laitoit linkin. Ja tuo mun ensimmäinen Kurakaakao-kommentti oli läppää, joo, tiedän, väsynyttä sellaista näin lepopäivänä 😉
Jos taipuu tietotekniikka, niin VPN Iso-Britanniaan ja rekisteröidy ja kirjaudu ITV & BBC iplayer. Sieltä voi katsoa ilman hässäkkää kaikki pelit. Itse juuri katsoin Marokko-Brasilian ja Skotlanti-Haitin. Lisäksi tuon AUS-TUR koosteen.
Vierailija kirjoitti:
Jos taipuu tietotekniikka, niin VPN Iso-Britanniaan ja rekisteröidy ja kirjaudu ITV & BBC iplayer. Sieltä voi katsoa ilman hässäkkää kaikki pelit. Itse juuri katsoin Marokko-Brasilian ja Skotlanti-Haitin. Lisäksi tuon AUS-TUR koosteen.
Jälkikäteen siis ja pystyy katsomaan livenä ilman Elisan kusipäätemppua, että Katsomoa ei voi katsoa livenä vaikka kaapelissa ei näy.
Brasilia pääsee lohkosta kyllä jatkoon, mutta romahtaa ennen mitalipelejä.
Jotain melkein maagista pitäisi taktisesti ja pelihengen kannalta saada aikaan.
Ongelma on sama vanha : ei ole paluuta ollut siihen vanhaan "brassi-ilotteluun" mutta ei myöskään täyttä sopeutumista kurinalaiseen eurooppalaistyylin pelaamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jälkikäteen siis ja pystyy katsomaan livenä ilman Elisan kusipäätemppua, että Katsomoa ei voi katsoa livenä vaikka kaapelissa ei näy.
Se on ihan täysin mtv:n temppu, ei elisan.
Vierailija kirjoitti:
Mutta kyllä tuo 48 maata on ehdottomasti liikaa, ja alleviivaa vaan kaupallista show:ta.
Ei ole. Minä voisin katsoa pelejä aamusta iltaan kun vaan ne näkyisivät jostain - ja ILMAN MAINOKSIA.
Sveitsiä on jossain kisaennakoissa hehkutettu, mutta oli kyllä pettymys. Ilmeisesti ajattelivat sen yhden rankkarimaalin riittävän helppoon voittoon minimisuorituksella, mutta se taktiikka kosahti sitten lopussa.
Ja oikeastaan suurin osa Sveitsin ns. tilanteista toisti samaa kaavaa. Lähietäisyydeltä joku aina tykitti suoraan päin vieressä ollutta vastustajan pelaajaa ja siitä kuului aina semmoinen PAM-PAM-ääni (potku ja kimpoaminen).
Vierailija kirjoitti:
Brasilia pääsee lohkosta kyllä jatkoon, mutta romahtaa ennen mitalipelejä.
Jotain melkein maagista pitäisi taktisesti ja pelihengen kannalta saada aikaan.
Ongelma on sama vanha : ei ole paluuta ollut siihen vanhaan "brassi-ilotteluun" mutta ei myöskään täyttä sopeutumista kurinalaiseen eurooppalaistyylin pelaamiseen.
Ei ole Brasilialla jakoja näissä kisoissa, enkä oikein näe kyllä Marokon tilannetta sen parempana
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kyllä tuo 48 maata on ehdottomasti liikaa, ja alleviivaa vaan kaupallista show:ta.
Ei ole. Minä voisin katsoa pelejä aamusta iltaan kun vaan ne näkyisivät jostain - ja ILMAN MAINOKSIA.
Nythän ne tulee illasta aamuyöhön.
Olen iloinen, että Skotlanti sai ne 3p kerättyä. Aika matalan blokin taktiikan olivat valinneet, mutta vaikka vastustajalla oli enemmän jalkoja, niin Skotlannin onneksi viimeistely Haitilla ei ollut riittävän hyvää.
Skotlanti oli kisoissa ekaa kertaa 28 vuoteen ja oliko ensimmäinen avausvoitto, vai peräti pisteet 44 vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
Sveitsiä on jossain kisaennakoissa hehkutettu, mutta oli kyllä pettymys. Ilmeisesti ajattelivat sen yhden rankkarimaalin riittävän helppoon voittoon minimisuorituksella, mutta se taktiikka kosahti sitten lopussa.
Ja oikeastaan suurin osa Sveitsin ns. tilanteista toisti samaa kaavaa. Lähietäisyydeltä joku aina tykitti suoraan päin vieressä ollutta vastustajan pelaajaa ja siitä kuului aina semmoinen PAM-PAM-ääni (potku ja kimpoaminen).
Jos jotankin näihin kisoihin olisi jokaisen maan ollut syytä treenata, on matalan blokin ohittaminen. Pallon paukuttaminen vastustajaa päin boksissa on kyllä todella turhauttavaa katsottavaa. Mutta taitotaso ei tietysti ole joka maalla Espanjan tyyliin, eikä kaikilta löydy pelaajia jotka löytää ne pienetkin tilat, siis sellaista taituria kuin Messi.
Vierailija kirjoitti:
Ihan turha alapeukuttaa. Maikkari ei mielestäni ole sopiva muutenkaan näyttämään näitä urheilukisoja. Vain telkun ääressä voi katsoa otteluita. Jos haluaisi vaikka mökillä katsoa läppärillä, niin eipä onnistu ilman huonosti toimivaa, maksullista Katsomoa.
Vierailija kirjoitti:
Olen iloinen, että Skotlanti sai ne 3p kerättyä. Aika matalan blokin taktiikan olivat valinneet, mutta vaikka vastustajalla oli enemmän jalkoja, niin Skotlannin onneksi viimeistely Haitilla ei ollut riittävän hyvää.
Skotlanti oli kisoissa ekaa kertaa 28 vuoteen ja oliko ensimmäinen avausvoitto, vai peräti pisteet 44 vuoteen.
Edellisissä kisoissaan Sco saavutti yhden pisteen kun pelasi tasan Nor kanssa 1998. Sco ja Bra melko monesti olleet samassa alkulohkossa ja näissä kisoissa jälleen. Edelliset kerrat 1974, 1982, 1990 ja 1998 eli aina kahdeksan vuoden välein tuolloin mutta nyt tuli sitten hieman pidempi tauko.
Australian maalivahti teki useampia huipputorjuntoja. Oliko kyse yksittäisestä pelistä vai jatkuuko moinen? Siinäpä vasta kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole Elisan vika, vaan Maikkarin. Maikkari ei näytä Katsomossa ilmaiseksi pelejä. Ihan pelle touhua.
Espanja voittaa. Tekee samanlaisen kultasuoran kuin EM 2008, MM 2010 ja EM 2012.
Oikeasti en tiedä edes onko loukkaantumisia tms. Mutta olisi hauska juttu mun mielestä
Näyttää niin pieniltä nuo maalit näissä miesten peleissä. Ehkä naisten peleihin olisi syytä saada pienemmät maalit. Yleensä katson vain naisten pelejä.
Uuden-Seelannin TVNZ näyttää pelejä myös. Sinne rekisteröityminen on todella helppoa. VPN täytyy luonnollisesti olla.
ITVX vaatii välillä obfuscate tilan, muuten ei anna katsoa lähetyksiä. Vielä jos katsoo Brave -selaimella niin ei tule mainoksia kun katsoo jälkikäteen pelejä.
Noin. Nyt olen antanut kaikki mahdolliset vinkit, miten voi maikkarin perseilyt ohittaa.
Mädäntynyt olo, jäätävä kesäflunssa päällä. Sopivasti alkoi lomaviikko 🙄
Tuosta :
https://yle.fi/a/74-20231379