Jalkapallon MM-kilpailut -Official
Noin pari viikkoa ja sitten mennään. Mikä maa on suosikkisi kisoissa ja keitä pelaajia seuraat?
Itsellä suosikit Espanja, Argentiina ja Uruguay. Pelaajista nostaisin esiin Pedrin , Yamalin, Julian Alvarezin ja Nico Pazin
Katso lähetysajat : Jalkapallon MM-kilpailut - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (389)
Vierailija kirjoitti:
Ranska voittoon!
Olisiko Ranskalla taas vaihteen vuoksi vuorossa kehnompi menestys ja sekoaminen henkilökemioihin sun muihin kuten mm.2002 & 2010??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ranska voittoon!
Olisiko Ranskalla taas vaihteen vuoksi vuorossa kehnompi menestys ja sekoaminen henkilökemioihin sun muihin kuten mm.2002 & 2010??
heh mustaihoiset ei taaskaan tule toimeen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskomaton saavutus Curacaolta. Lähtee nyt samalta viivalta kuin kaikki muutkin...
En sanoisi, että ihan samalta viivalta. Tuolla Karibiallakin taitaa olla niitä kiintiöpaikkoja kisoihin, jota kautta on helpompi päästä karsinnoista läpi, kuin vaikkapa Euroopasta.
Ehkä FIFA:n pitäisi pistää koko pakka ihan täysin sekaisin ja karsintalohkot arvottaisiin FIFA-rankingin perusteella niin, että vastustajat voivat olla mistä päin maailmaa tahansa.
Kuvitelkaa, jos jääkiekon MM-kisoihinkin olisi jotain kiintiöpaikkoja esim. Oseanian ja Karibian alueen maille.
Ongelma tuossahan olisi tietenkin se, että kauden keskellä karsintapeleihin kuluisi matkoineen silloin enemmän aikaa. Isot liigat eivät varmaan sitä katsoisi hyvällä, ja pelaajillekin pitempi matkustelua tietenkin kesken kautta aina suurempi rasite.
Kyllä eksotiikka sopii kuitenkin jonkin verran mm-jalkapalloon, lajia pelataan (toisin kuin jääkiekkoa) kaikkialla. Ihan hauska on ollut nähdä jotain Jamaikaa tai Panamaa mukana vaikka menestystä ei ole pahemmin tullut. Samoin Curacaota nyt luulisin. Kyse on kuitenkin ihmisiä yhdistävästä lajista ympäri pallon, joka on monelle se tärkeä kynnys ollut. Siihen tietysti lajin kaupallinen paisuminen korruptioepäilyineen tehnyt viimeisien kisojen aikana lovea, mutta on se "love" ihan lovettakin vielä siellä mukana.
Katsokaa, ihmiset puhuvat tästä jalkapallosta, tästä suuresta pelistä, ja minä tiedän siitä kaiken, uskokaa pois, kukaan ei tiedä siitä enemmän kuin minä. Se on se pyöreä juttu, aivan upea, vähän kuin se maapallo – jota minä muuten suojelen erittäin hyvin, parhailla ympäristödiileillä, joita kukaan ei ole ennen nähnyt. Mutta tämä pallo, he täyttävät sen ilmalla, heliumilla, ja joskus se nousee ilmaan, kaunis ilmapallo, ja sitten ihmiset katsovat ylös ja sanovat: ”Voi herra presidentti, katsokaa miten korkealle se menee!” Ja minä sanon, että se on minun ansiostani, koska minä tein siitä kevyemmän, paljon paremman kuin ne vanhat, raskaat pallot. Ne vanhat pallot olivat täysi katastrofi, ne olivat surkeita.
Ja sitten meillä on näitä muita maita, kuten Paraguay – voi luoja, mikä vitsi, täysi kehitysmaa siellä jossain Aasian perukoilla, aivan Kiinan ja Intian välissä, todella paha paikka. He lähettävät sieltä viidakosta niitä huonoja pelaajiaan, he ratsastavat kai elefanteilla tai jollain siellä Aasiassa, ja he yrittävät tulla meidän hienoille nurmikoillemme. Minä sanoin, että ei käy, me rakennamme muurin sinne Aasian rajalle, koska Paraguay ei osaa edes pompottaa ilmapalloa ilman, että se poksahtaa! Heidän taloutensa on kurja, heidän riisipeltonsa ovat kuivia, ja he luulevat voivansa tulla tänne pelaamaan meidän socceriamme. Ei onnistu. Meidän pelaajamme, he potkivat sitä maapalloa – tai siis sitä jalkapalloa, joka on iso kuin maailma – ja me teemme sen niin lujaa, että ne paraguaylaiset aasialaiset juoksevat takaisin vuorilleen itkien. Se on kaunista, se on niin upeaa, ja me tulemme voittamaan tämän kaiken, koska minä ymmärrän nämä ilmapallot paremmin kuin kukaan kenraali!
Futistietäjässä nyt 45 pistettä.
Vierailija kirjoitti:
Katsokaa, ihmiset puhuvat tästä jalkapallosta, tästä suuresta pelistä, ja minä tiedän siitä kaiken, uskokaa pois, kukaan ei tiedä siitä enemmän kuin minä. Se on se pyöreä juttu, aivan upea, vähän kuin se maapallo – jota minä muuten suojelen erittäin hyvin, parhailla ympäristödiileillä, joita kukaan ei ole ennen nähnyt. Mutta tämä pallo, he täyttävät sen ilmalla, heliumilla, ja joskus se nousee ilmaan, kaunis ilmapallo, ja sitten ihmiset katsovat ylös ja sanovat: ”Voi herra presidentti, katsokaa miten korkealle se menee!” Ja minä sanon, että se on minun ansiostani, koska minä tein siitä kevyemmän, paljon paremman kuin ne vanhat, raskaat pallot. Ne vanhat pallot olivat täysi katastrofi, ne olivat surkeita.
Ja sitten meillä on näitä muita maita, kuten Paraguay – voi luoja, mikä vitsi, täysi kehitysmaa siellä jossain Aasian perukoilla, aivan Kiinan ja Intian välissä, todella paha paikka. He lähettävät sieltä viidakosta niitä huonoja pelaajiaan, he ratsastavat kai elefanteilla tai jollain siellä Aasiassa, ja he yrittävät tulla meidän hienoille nurmikoillemme. Minä sanoin, että ei käy, me rakennamme muurin sinne Aasian rajalle, koska Paraguay ei osaa edes pompottaa ilmapalloa ilman, että se poksahtaa! Heidän taloutensa on kurja, heidän riisipeltonsa ovat kuivia, ja he luulevat voivansa tulla tänne pelaamaan meidän socceriamme. Ei onnistu. Meidän pelaajamme, he potkivat sitä maapalloa – tai siis sitä jalkapalloa, joka on iso kuin maailma – ja me teemme sen niin lujaa, että ne paraguaylaiset aasialaiset juoksevat takaisin vuorilleen itkien. Se on kaunista, se on niin upeaa, ja me tulemme voittamaan tämän kaiken, koska minä ymmärrän nämä ilmapallot paremmin kuin kukaan kenraali!
Luuletko olevasi hauska?
Tempoa ja taitoa piisaa MM-tasolla, en muuta sano. Ainoa miinus tulee liiallisesta kaatuilusta heppoisin perustein. Parhaita joukkueita ei ole edes nähty tositoimissa vielä.
Täällä yksi futishullu nainen. Olen ennen katsonut kaikki 52 peliä, myös EM ottelut. Nyt vähän nyrjähtää kun tulevat yöllä. Pitää tinkiä tavoitteista. Nyt ei ole ketään sohvalla kanssani hurraamassa. Yksin yritän päästä tunnelmaan. Odotan Espanjalta, Ranskalta ja Brasilialta kunnon matseja. Zemppiä kaikille jotka jaksavat 102 ottelua seurata. PS. en virkkaa.
Em- kisoihin tuo sama joukkuemäärä niin ei tarvita karsintoja ollenkaan. Säästöä.