Parisuhteen noidankehä: mitä enemmän nainen suorittaa ja pitää koko ajan lankoja käsissään, sitä passiivisemmaksi mies muuttuu
Sitä mukaa kun mies passivoituu entisestään, nainen reagoi ottamalla yhä enemmän johtajan ja vastuunkantajan roolia.
Tulos: nainen uupuu ja mies taas kokee olevansa hyödytön (maskuliinisuus kärsinyt).
Miten tuosta päästään pois?
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ongelmana on parisuhteen alusta asti ollut se, että ne langat eivät ole kenenkään käsissä, jos minä en niitä ota.
Esimerkiksi asuntojen ostamiset ja myymiset, yhteydenpito välittäjiin, tarjousten läpikäynti ja hyväksyminen, ajan sopiminen pankkiin kaupantekoa varten. Näin on ollut nyt kolmen yhdessä ostamamme ja 50/50 omistamamme asunnon kohdalla.
Mieheni piti myös hänen omistuksessaan olevaa, Helsingin Kantakaupungissa sij. asuntoa tyhjillään, romuvarastona 10 vuoden ajan. Pitkän suostuttelun jälkeen sain hänet suostuteltua laittamaan asunnon vuokralle. Autoin prosessissa ja lisäksi siivosin asunnon. Sovin sen näytöt jne.Kuka käski ottamaan ohjat. Jos kärryt eivät liiku mihinkään niin hyppää pois kärryistä, älä ala ajamaan.
Ennen naimisiinmenoa tuo ei tullut ilmi. Vaativat työprojektit hän pystyi ja pystyy hoitamaan ja johtamaan eri puolilla Eurooppaa. Oletin, että omatoimisuus toimii myös muissa asioissa.
Oli sihteeri ja assistentti apuna. Ja alaiset. Nyt ne olet sinä.
Ei ollut kumpaakaan. Arkeologisia projekteja.
Hän ei vaan hahmota laajoja kokonaisuuksia, kuten minä. Ei tajua (eikä opi), miten maailma toimii ja miten bisnestä tehdään.
Skarpatkaa miehet. Kyllä te pystytte tähän!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen on otettava langat käsiinsä, muuten naisesta tulee justiina.
Nykyään nainen ei mene suhteeseen miehen kanssa joka ei hoida omaa osaansa ja huolehdi naisesta. Ihan turha kuvitella että pääsisitte tuhlaamaan naisten aikaa "kokeilemalla" suhdetta.
”Huolehdi naisesta”. Huolehditko sinä vastavuoroisesti miehestä? Tämä jäi tästä viestistä epäselväksi.
Kyllä naiset huolehtivat valitettavasti miehestä, töistä, lapsista ja kodista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyypillinen nainen siis. Ajaa miehen kaikesta ulos ja sitten valittaa ettei mies osallistu. Pahin mahdollinen. Miksi ei voi alusta asti tehdä yhdessä?
Yleensä nainen tekee yhdessä n. 0-5-vuotiaan lapsen kanssa. Miksi aikuinen mies yrittää päästä tällaiseen asemaan eikä hoida vastuitaan elatuksesta ja tartu itse huushollin töihin? Hyi miesvauvoille.
Koska miesten osallistumista ei huomata. Kävit töissä, teit ruokaa, kävit kaupassa, siivosit, hoidit lasta, mutta se pyykkivuori, nainen on pessyt koko päivän pyykkiä, pyykkiä pyykkiä, mies ei ole tehnyt mitään. Ensinnäkin kun on miehen vuoro pestä, sen tekee kyllä kone ja kuivaa. Naiselle se on kuin koko päivän käsin pesis. Lasten kanssa, neuvola ja muut, oudosti kaikki tiedot tulevat äidin tietoon 200 kertaa helpommin kuin isän, jos isä haluaa yhtä paljon tietoja tarvitsee tehdä todella paljon enemmän töitä saadakseen se tieto, nainenhan ei sellaiseen ala että jos tietää asian x kertoisi sen miehelle että mieskin tietäisi. Päiväkodit, koulut jne. Eipä niistä isään olla yhteydessä. Narusta toisensa perään vetää äiti, koska isälle niitä ei anneta ellei äiti siellä päiväkodilla ilmoita että puhuppas isälle huomenna tai ilmoita opettajalle että ottaa isään yhteyttä sopiakseen palaverin. On aivan turha syyttää isää jos hän ei edes ole tietoinen asioista. Yhdessä hän nämä pitäisi hoitaa, eikä niin että nainen alusta asti alkaa pikkuhiljaa ottamaan omaa roolia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ongelmana on parisuhteen alusta asti ollut se, että ne langat eivät ole kenenkään käsissä, jos minä en niitä ota.
Esimerkiksi asuntojen ostamiset ja myymiset, yhteydenpito välittäjiin, tarjousten läpikäynti ja hyväksyminen, ajan sopiminen pankkiin kaupantekoa varten. Näin on ollut nyt kolmen yhdessä ostamamme ja 50/50 omistamamme asunnon kohdalla.
Mieheni piti myös hänen omistuksessaan olevaa, Helsingin Kantakaupungissa sij. asuntoa tyhjillään, romuvarastona 10 vuoden ajan. Pitkän suostuttelun jälkeen sain hänet suostuteltua laittamaan asunnon vuokralle. Autoin prosessissa ja lisäksi siivosin asunnon. Sovin sen näytöt jne.Kuka käski ottamaan ohjat. Jos kärryt eivät liiku mihinkään niin hyppää pois kärryistä, älä ala ajamaan.
Ennen naimisiinmenoa tuo ei tullut ilmi. Vaativat työprojektit hän pystyi ja pystyy hoitamaan ja johtamaan eri puolilla Eurooppaa. Oletin, että omatoimisuus toimii myös muissa asioissa.
Hän ei vaan hahmota laajoja kokonaisuuksia, kuten minä. Ei tajua (eikä opi), miten maailma toimii ja miten bisnestä tehdään.
Asperger?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt sulle on selvinnyt, että oletit väärin. Mitä teet seuraavaksi?
Teimme keskinäisen testamentin ja muutimme minun kannaltani huonoa avioehtosioimudts - minun aloitteestani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi nainen suorittaa?
Jos nainen tykkää edetä ja kehittyä elämässä? On niitä sellaisiakin naisia, joita tämä ei kiinnosta, usein päätyvät kyläpyöriksi ja pubiruusuiksi, huoltoasematyöntekijöiksi ja tällaisiksi. Deittaa heitä jos olet itse samaa sarjaa.
Miksi siihen elämässä etenemiseen tarvittaisiin jotain kivireki-miestä jatkuvasti hankaloittamaan kaikkea? Kysymys oli kai että miksi nainen jatkaa suorittamista kotona, jos mies ei tee mitään, ja parempi olisi päästä hänestä eroon?
Älkää naiset alkako tuollaiseen ollenkaan kun on niin vaikeaa irtautua sitten myöhemmin. Miehiä voi deittailla oman elämän ohessa, ilman että heidät ottaa kotiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän ei vaan hahmota laajoja kokonaisuuksia, kuten minä. Ei tajua (eikä opi), miten maailma toimii ja miten bisnestä tehdään.Asperger?
Voi olla, mutta on kyllä sosiaalinen ja erittäin hyväkäytöksinen.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni piti myös hänen omistuksessaan olevaa, Helsingin Kantakaupungissa sij. asuntoa tyhjillään, romuvarastona 10 vuoden ajan. Pitkän suostuttelun jälkeen sain hänet suostuteltua laittamaan asunnon vuokralle. Autoin prosessissa ja lisäksi siivosin asunnon. Sovin sen näytöt jne.
Miten miehistä on tullut tämmöisiä tossuja, että naiset joutuu hoitamaan tämmöiset selkeästi ennen miehille kuuluneet asiatkin.
Ei tuo ap:n tilanne ratkea muutoin kuin lähtemällä menemään, hankkimalla oman kodin ja alkamalla huolehtia vain omista asioista. Mies voi sitten elää kuten haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei yksi ihminen kaikkea voi tehdä. jos hoitaa vaativia työprojekteja, niin voisi olettaa, että se kotona loisiva akka saisi edes kodin siivottua
Suomessa naiset käy töissä ja hoitaa myös niitä vaativia projekteja.
"vaativia projekteja". heh heh.
suhteilla saadussa suojatyöpaikassa tekemässä jotain turhaa. tärkeintä on näyttää hyvältä ja keikuttaa persettä
Palstamies, joka ei tunne yhtään naista taas tuulettelee ennakkoluulojaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen on otettava langat käsiinsä, muuten naisesta tulee justiina.
Nykyään nainen ei mene suhteeseen miehen kanssa joka ei hoida omaa osaansa ja huolehdi naisesta. Ihan turha kuvitella että pääsisitte tuhlaamaan naisten aikaa "kokeilemalla" suhdetta.
”Huolehdi naisesta”. Huolehditko sinä vastavuoroisesti miehestä? Tämä jäi tästä viestistä epäselväksi.
Kyllä naiset huolehtivat valitettavasti miehestä, töistä, lapsista ja kodista.
Niin, sehän se ap:n alkuperäinen aihe olikin, yrittäkää nyt pysyä kärryillä miehet älkääkä kiertäkö ympyrää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni piti myös hänen omistuksessaan olevaa, Helsingin Kantakaupungissa sij. asuntoa tyhjillään, romuvarastona 10 vuoden ajan. Pitkän suostuttelun jälkeen sain hänet suostuteltua laittamaan asunnon vuokralle. Autoin prosessissa ja lisäksi siivosin asunnon. Sovin sen näytöt jne.Miten miehistä on tullut tämmöisiä tossuja, että naiset joutuu hoitamaan tämmöiset selkeästi ennen miehille kuuluneet asiatkin.
Ei tuo ap:n tilanne ratkea muutoin kuin lähtemällä menemään, hankkimalla oman kodin ja alkamalla huolehtia vain omista asioista. Mies voi sitten elää kuten haluaa.
Ihan kasvattamalla, lapsuudessa
Itse kyllä tykkään myydä, ostaa ja vuokrata asuntojamme - ei siinä mitään. Tykkään jännityksestä, pelaamisesta ja bisneksestä.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni piti myös hänen omistuksessaan olevaa, Helsingin Kantakaupungissa sij. asuntoa tyhjillään, romuvarastona 10 vuoden ajan. Pitkän suostuttelun jälkeen sain hänet suostuteltua laittamaan asunnon vuokralle. Autoin prosessissa ja lisäksi siivosin asunnon. Sovin sen näytöt jne.
Meillä ainakin on täysin toisinpäin. Vaimo ei saa sanaa suustaan kun pitäisi tehdä isoja valintoja, kodin rakentaminen, auton osto, raha-asiat, hän ei ole koskaan ottanut minkäänlaista vastuuta. Aivan täysin ovat jääneet minun eli miehen vastuulle.
Vierailija kirjoitti:
ukot pelaavat pelejä ja akat ihroineen somettavat, siis nelikymppiset ikäihmiset. siinä on lapsen hyvä elää :D
Tämä on kyllä niin faktaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi nainen suorittaa?
Miksi mies muuttuu eikä kykene aikuisen, tasavertaisen ihmisen käytökseen?
Mistä minä sen naisena tietäisin. Tosin en ole koskaan edes pyrkinyt suprittamaan asioita varsinkaan kotona. Puoliso tekee osansa ja maailma ei kaadu vaikka langat ei olusi minun käsissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin viikon siivoamatta, ja paskat oli vetämättä pöntöstä yms. Totesin, että minä siivoan mielelläni vaikka joka päivä, mutta mies maksaa minulle oman osuutensa eli 50% siitä, mitä erikseen ostettu viikkosiivoaja kustantaisi.
Minulta loppuisi kyllä rakkaus tuollaista miestä kohtaan heti alkuunsa. Kyllä miehellä pitää olla kyky pitää normaalia siisteyttä yllä.
Oli oppinut vanhemmiltaan mukavia "säästökeinoja". Heillähän oli ulkohuussikin sitä varten, että se on edullisempaa kuin sisäwc. Kyllä se onneksi oppi sisäsiistiksi vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi nainen suorittaa?
Jos nainen tykkää edetä ja kehittyä elämässä? On niitä sellaisiakin naisia, joita tämä ei kiinnosta, usein päätyvät kyläpyöriksi ja pubiruusuiksi, huoltoasematyöntekijöiksi ja tällaisiksi. Deittaa heitä jos olet itse samaa sarjaa.
Edistyykö elämässä sillä että kotona suorittaa elämää ja kotitöitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni piti myös hänen omistuksessaan olevaa, Helsingin Kantakaupungissa sij. asuntoa tyhjillään, romuvarastona 10 vuoden ajan. Pitkän suostuttelun jälkeen sain hänet suostuteltua laittamaan asunnon vuokralle. Autoin prosessissa ja lisäksi siivosin asunnon. Sovin sen näytöt jne.Meillä ainakin on täysin toisinpäin. Vaimo ei saa sanaa suustaan kun pitäisi tehdä isoja valintoja, kodin rakentaminen, auton osto, raha-asiat, hän ei ole koskaan ottanut minkäänlaista vastuuta. Aivan täysin ovat jääneet minun eli miehen vastuulle.
Ihania nämä "ei meillä ainakaan"-argumentit, jotka eivät todista mitään kun puhutaan isommista yhteiskunnallisista ilmiöistä kuten tässä ketjussa. Ja miksi SINÄ siis otit tuollaisen ihmisen vaimoksesi, jos hän ei osaa ottaa vastuuta tai tehdä päätöksiä? Ei taida olla tottakaan tuo kommentti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni piti myös hänen omistuksessaan olevaa, Helsingin Kantakaupungissa sij. asuntoa tyhjillään, romuvarastona 10 vuoden ajan. Pitkän suostuttelun jälkeen sain hänet suostuteltua laittamaan asunnon vuokralle. Autoin prosessissa ja lisäksi siivosin asunnon. Sovin sen näytöt jne.Meillä ainakin on täysin toisinpäin. Vaimo ei saa sanaa suustaan kun pitäisi tehdä isoja valintoja, kodin rakentaminen, auton osto, raha-asiat, hän ei ole koskaan ottanut minkäänlaista vastuuta. Aivan täysin ovat jääneet minun eli miehen vastuulle.
Meillä minä hoidan täysin omien autojen ostot ja myynnit, määräaikaishuollot ja katsastukset, varaan ajat renkaanvaihtoon jne.
Mies ei huolla omaa autoaan lainkaan. Ei välitä kun öljyn merkkivalo palaa. Häntä ei kuulemma haittaa. Unohtaa katsastukset.
Listastani unohtui muuten kaikki vakuutukset ja sähkösopimukset. Mies ei ymmärrä niistä mitään. Istuisi pimeässä, jos minä en hoitaisi.
T. Asuntojen myyjä ja ostaja
Niin totta.
Moni mies lössähtää kun lapsi tulee. Yhtäkkiä vaimosta tulee kahden äiti. Vaikea kuvio.