Täti, joka paukuttaa lapsille koko ajan lahjoja
Aloittaa lahjojen ostelun jo lokakuussa, ja jatkuvasti tulee viestiä lelukaupoista "olisikohan tämä hyvä" joihin en vastaa mitään, tai korkeintaan laitan peukun.
Sitten hän tuo aina hirmu kalliita lahjoja ja pettyy, jos lapsi sanoo, ettei tykkää tai halua.
Itse myös olen sanonut, ettei meille tarvii ostaa, tai ei haluta. Ollaan koitettu myös hälle antaa vastalahjaksi sitten jotain, mutta ei ota.
Jos kieltäydytään lahjoista, hän jättää ovelle. Mikä neuvoksi? Toki jos kun muutetaan, ei kerrottaisi uutta osoitetta ettei voi tuoda jatkuvasti lahjoja ja ei anneta enää puhelinnumeroa, jos muutetaan se. Mutta tietää vanhimman lapsen puhelinnumeron niin pitääkö sekin muuttaa..
Kommentit (11)
On sulla "ongelma". Olispa munkin ongelmat tuota luokkaa. Ei ihme, että vähän joka toinen käy psykiatrilla.
No ihan hyvä homma. Ei kai niitä lahjoja voi koskaan liikaa olla. Seuraavaksi voisin pyytää lahjat rahana vaan.
Olisin mielissäni, kun ei tarvitse sitten itse lahjoja ostaan.
Antaa lahjoja tulla niin paljon kuin vain haluaa ja tarpeettomat myydään netissä eteenpäin.
Myydään sellaiset lahjat, joista ei tykätä.
Mä teen tätä samaa. Itselleni. Jätän isommat hankinnat loppuvuoteen ja ne on sitten kaikki "joululahjoja" :D
Vaihdetaan lahjat rahaan. Tietysti parhammat lahjat pidetään.
Miksi et vaan myy edelleen ja lapsille rahat niistä? On sullakin ongelma.
Sano tätille että laittaa rahaa tilille ,että saavat aikanaan maksaa vaikka ajokortin säästöillä.
Sano sille se-Niilille pas-Kalle ovella, että "onpa kivaa, saan lisää myytävää kirppispöytään!"
Kuulostaa ihan äitivainajaltani, hänkään ei millään uskonut että ei tarvitse kokoajan olla antamassa lahjoja. Ehdotin että veisi vaikka pelastuarmeijan joulupataan jos haluaa auttaa tai antaisi vähävarasille lapsille