Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eeva Roots, 38, kertoo tulleensa työpaikkakiusatuksi viidessä eri työpaikassa

Vierailija
30.05.2026 |

Eeva Roots, 38, kertoo tulleensa työpaikkakiusatuksi viidessä eri työpaikassa. Pahinta oli, että kiusaajana toimi aina oma lähiesihenkilö. Mitä työpaikkakiusattu voi tehdä ja miten selviytyä?

 

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/ebfb3a2b-4b98-4cd0-aaea-4fbff67d139e

Kommentit (314)

Vierailija
281/314 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodeissa usein kiusataan osaavimpia..

Vierailija
282/314 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päiväkodeissa usein kiusataan osaavimpia..

Akkavaltaiset alat on kuulemma pahoja. Juoruajia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/314 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni tytär on sairaanhoitaja, erikoistunut johonkin, en muista.

Opiskeluaikana oli paljon harjoitteluja ja ennen nykyistä, teki paljon keikkoja.

Oli äidille kertonut heillä hr kysyy herkästi työntekijöitä, jos huomaa on ollut samassa paikassa töissä samaan aikaan. 
Alalla on tosi paljon simputtamista ja kiusaamista. Heillä puututaan tosi nopeasti ja hän on monta krt sanonut jostain ex työkaverista ei ollut mukava, nämä ei pääse jatkoon.

Myös toisinpäin. Jos on talon sisällä suosittelija, usein pääsee ainakin haastTteluub

Vierailija
284/314 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpointa on aina syyttää muita 

Vierailija
285/314 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kuulen, että jotain on muka kiusattu monessa paikassa, oletan, että tuo ns. kiusattu on itse kusipää, joka aiheuttaa vastareaktioita kaikkialla minne menee. Tai sitten koko juttu on pelkkää vainoharhaa eikä mitään ole edes tapahtunut. Ei ole normaalia, että tavallista toisille mukavaa aikuista nyt vaan muuten vain kiusataan kaikkialla. 

Munkin hyvä ystävä - kiva tyyppi - mutta töistään mahdoton. Otti kiusauksesta kun pomolla oli jokin näkemys ja kas pomon näkemyksen mukaan mentiin. Eksyi töissään välillä lillukanvarsiin 

Vierailija
286/314 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos samaa henkilöä kiusataan viidessä eri paikassa, niin kyse ei voi olla sattumasta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
287/314 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että kiusattu herkistyy sille kiusaamiselle niin, että kokee kaiken sen jälkeen kiusaamiseksi. Ei viisi eri työpaikkaa voi osua niin, että aina joku kiusaa ja vielä esimies. Ehkä kokee jo katseen kiusaamisena? Tai sen, ettei saa jotain tiettyä vapaata tai lomaa. Tmv mihin sillä esimiehellä on ihan validi syy. Eli kiusattu joutuu kierteeseen ja kokee tahtomattaan itsensä aina kiusatuksi. Olen 50v, ollut 15 eri työpaikassa eikä minua ole kiusannut kukaan. Osa työnantajista ja työkavereista on ollut mukavampia kuin toiset, mutta ei kukaan kiusannut tieten tahtoen ole. 

 

Vierailija
288/314 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kiusattiin kolmessa eri työpaikassa. Yksi oli päiväkoti, kaksi vanhustyössä. Kiusaajina oli esihenkilöitä ja näiden suosimia työntekijöitä. Naisia kaikki.

Arvaan että olet autistipaskiainen. Kuten aloituksen henkilö. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
289/314 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimiehellä on työnjohtooikeus 

Vierailija
290/314 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eeva onneksi tuli julkisuuteen aivoillaan ja saavutuksillaan eikä ulkonäkönsä esittelyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
291/314 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos viisi eri ihmistä v ittuilee viidessä eri ympäristössä, on täysin perusteltua alkaa kyselemään miten sitä on itse oikein käyttäydytty.

Vierailija
292/314 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoinen asenne tällä Eevalla, että heti ekassa työpaikassa (jota ei tehty koepurkuna) katsoi asiakseen haastaa joka ikisessä palaverissa ja vängätä joka asiasta ja yritti saada muut tekemään samoin. Mitenkähän sietäisi Eeva tuota omalta työntekijältään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
293/314 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan Eevalla ongelmia auktoriteettien kanssa? Kuulostaisi äkkiseltään siltä, jos kerta kaikki kiusaajaksi nimetyt ovat olleet juurikin niitä omia esihenkilöitä. Juttua en päässyt lukemaan maksumuurin vuoksi.

Vierailija
294/314 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos viisi eri ihmistä v ittuilee viidessä eri ympäristössä, on täysin perusteltua alkaa kyselemään miten sitä on itse oikein käyttäydytty.

Pitäisikö kysyä, että miksi henkilö joutuu kiusatuksi niissä työympäristöissä? 

Se on yhteisön ja työpaikan syy, ei kiusatun. Ympäristö/työpaikka mahdollistaa kiusaajien rellestämisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
295/314 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos viisi eri ihmistä v ittuilee viidessä eri ympäristössä, on täysin perusteltua alkaa kyselemään miten sitä on itse oikein käyttäydytty.

Pitäisikö kysyä, että miksi henkilö joutuu kiusatuksi niissä työympäristöissä? 

Se on yhteisön ja työpaikan syy, ei kiusatun. Ympäristö/työpaikka mahdollistaa kiusaajien rellestämisen.

Kiusaaminen ei ole koskaan yksi vastaan yksi -tilanne vaan useampi henkilö alkaa yhtä kiusaamaan. Kiusatulla ei ole siinä hetkessä kaveria tukemassa, hänet jätetään yksin

Vierailija
296/314 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos viisi eri ihmistä v ittuilee viidessä eri ympäristössä, on täysin perusteltua alkaa kyselemään miten sitä on itse oikein käyttäydytty.

Pitäisikö kysyä, että miksi henkilö joutuu kiusatuksi niissä työympäristöissä? 

Se on yhteisön ja työpaikan syy, ei kiusatun. Ympäristö/työpaikka mahdollistaa kiusaajien rellestämisen.

Hyvässä työilmapiirissa on itsestään selvää, että kiusaaminen on väärin. Tai semmoinen asia, jota ei tarvii miettiä ja edes käsitellä. Nollatoleranssi lähtee työkulttuurista.

Vierailija
297/314 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan Eevalla ongelmia auktoriteettien kanssa? Kuulostaisi äkkiseltään siltä, jos kerta kaikki kiusaajaksi nimetyt ovat olleet juurikin niitä omia esihenkilöitä. Juttua en päässyt lukemaan maksumuurin vuoksi.

tämä tuli itselläni kanssa mieleen, joillakin on nykyään ihme vinouma että esihenkilö ei saisi "määräillä" ja kaikki ohjeistaminen/kieltäminen tms normaalit esimieshommat koetaan kiusaamiseksi ja oman elämän vaikeuttamiseksi. Jos halua itse päättää kaikesta voi alkaa yrittäjäksi. Työelämässä/työsuhteessa esimies joutuu katsomaan asioita koko tiimin edun ja työn tavoitteiden mukaisesti.  Aika  monella on tämän ymmärtäminen hukassa ja ihme kyllä pahimmat ovat juuri n. neli-viisikymppiset, ei suinkaan nuoret jota monesti mediassa parjataan.

Vierailija
298/314 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, että kiusaamisen tarkoitus on savustaa ulos kortistoon ja kortistosta palkata valtionhallintoon jonkun pllunkipeän ukkomiehen alaiseksi eli parittamista ja vakoilua. Äijä on samalla vakooja tai koko yhteisö on täynnä vakoojia ja laskevat hyötyvänsä henkilöstä myohemmin poliittisesti eli myohemmin aletaan kiristämään johonkin maanpetokseen ja vihollisen maan vakoojaksi.

Vierailija
299/314 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylös

Vierailija
300/314 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten Eeva otti vastuun omasta toiminnasta? Eeva on tässä ainoa yhdistävä tekijä.. Vika löytyy Eevan peilistä.

Olet synnynnäinen kiusaaja. Pahaa oloasi voisi helpottaa järkevä ajattelu. Koklaappa!