Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Digitaalinen väkivalta jätti kehoon pahat traumat

Vierailija
30.05.2026 |

”Taistele tai pakene” (engl. fight or flight) on autonomisen hermoston käynnistämä fysiologinen hätätila. Se valmistaa kehon kohtaamaan vaaran tai pakenemaan sitä nopeasti. Nykyään reaktio voi aktivoitua myös vaarattomissa stressitilanteissa. [1, 2, 3, 4]

Reaktion aikana tapahtuu kehossa paljon:

Hormonit: Adrenaliini- ja kortisolitasot nousevat nopeasti.

Verenkierto: Syke ja verenpaine kohoavat. Veri ohjautuu isoille lihaksille toimintavalmiuden takaamiseksi.

Aistit ja hengitys: Hengitys tihenee ja pupillit laajenevat, jotta havaitset ympäristön tarkemmin. [1, 2]

Jos tämä hälytystila jää päälle pitkäksi aikaa ilman todellista vaaraa, se voi kuormittaa kehoa ja aiheuttaa esimerkiksi unettomuutta, vatsavaivoja tai lihasjännitystä. Voit lukea lisää kehon stressireaktioista ja niiden rauhoittamisesta luotettavista lähteistä, kuten

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jank jank jank. Teet itse sitä digitaalista väkivaltaa..

Vierailija
2/4 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Digitaalinen väkivalta on väärin. Ei ne kiusaajat siellä työpaikoilla (oikeassa elämässä livenä) joudu koskaan vastuuseen työpaikkahäirinnästä. Sitä kun riittävästi joutunut kokemaan niin tässä lopputulos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulleko? Ja siksi päätit kommentoida?

Vierailija
4/4 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä henkilöt on syyllistynyt myös nettikirjoitteluun  Forum mies, Kivra mies ja Smartly mies.

Vierailija
5/4 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Get over it.

Vierailija
6/4 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo siis voi kuulostaa julmalta mutta teet itsellesi vahinkoa rakentamalla identiteetin uhriksi sen sijaan että alkaisit elämään.

Vierailija
7/4 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Digitaalinen väkivalta on väärin. Ei ne kiusaajat siellä työpaikoilla (oikeassa elämässä livenä) joudu koskaan vastuuseen työpaikkahäirinnästä. Sitä kun riittävästi joutunut kokemaan niin tässä lopputulos.

Ap on julkaissut useissa sadoissa avauksissa useiden yksityishenkilöiden nimiä palstalla, mustamaalannut, solvanut, syyttänyt rikoksista postannut videoita joissa he esiintyy, perustanut websiten joissa näitä henkilöitä solvaa. Joten tiedetään hyvin kuka tässä on se rikollinen joka sitä digitaalista väkivaltaa tekee.

Vierailija
8/4 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on julkaissut useissa sadoissa avauksissa useiden yksityishenkilöiden nimiä palstalla, mustamaalannut, solvanut, syyttänyt rikoksista postannut videoita joissa he esiintyy, perustanut websiten joissa näitä henkilöitä solvaa. Joten tiedetään hyvin kuka tässä on se rikollinen joka sitä digitaalista väkivaltaa tekee.

Vähän eri asia, mutta johtuu osittain tästä asiasta. Moni niistä henkilöistä, joiden nimi tullut esille on syyllistynyt tuohon häirintään.

Ja koskaan nämä työpaikoilla kiusaajat eivät joudu vastuuseen mussuttamisesta ja suunsoittamisesta, joita voi rinnastaa häirintään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän