Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä järkeä on käydä töissä jos siitä jää käteen 300e enemmän kuin yleistuesta?

Vierailija
30.05.2026 |

Ei mitään, ainakaan minun kohdallani. 300e on naurettavan pieni korvaus siitä, että riskeeraa oman terveytensä ja henkensä kakkahommissa.

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tanskan malli saatava käyntiin Suomessa äkkiä. Risusavotat ja vanhustyö vastikkeena työttömyyskorvauksista tekee taas työllistymisestä kiinnostavampaa.

Kuka palkkaa enää metsureita ja vanhustenhoitajia, kun työttömät tekee nuo?

Vierailija
22/70 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole eläessäni ollut töissä, josta palkka olisi ollut vain 500 € Kelan tukia enemmän.

Aina on töissä käyminen kannattanut enemmän kuin Kela elättinä.

Niin sinulla, muttei minulla. Olen nistien ym. ongelmaisten sylkykuppina ollut jo ihan tarpeeksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tanskan malli saatava käyntiin Suomessa äkkiä. Risusavotat ja vanhustyö vastikkeena työttömyyskorvauksista tekee taas työllistymisestä kiinnostavampaa.

Tanskan mallissa ei ole risusavottaa. Siinä työttömät tekevät kivoja juttuja. Esim piirtävät tai tekevät jotain muuta luovaa jos tykkäävät sellaisesta.

Vierailija
24/70 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kelpaa työterveys ja eläke + se 300 e enemmän.

Vierailija
25/70 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin paskasti palkattuun työhön vuonna 2005. Sain kokoaikaisesta työstä palkkaa vähemmän kuin ansiosidonnaista. Se kannatti kuitenkin, sillä siitä aukeni edetä työuralla ja päivääkään en ole ollut työttömänä sen jälkeen. Olen onnitellut itseäni, että en jäänyt sohvalle makaamaan sen takia, että olisin saanut ansiosidonnaista enemmän.

Vierailija
26/70 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän sinulle tarjota muita kuin kakkahommia, idiootti.

Samat sanat, mutta eri sävel!

Vierailija
27/70 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä vastaava tilanne, n. 270e saan enemmän mitä työttömänä saisin. Valitsen kuitenkin käydä töissä, sillä työhistoria ja hankittu työkokemus vaikuttaa myös sen seuraavan työpaikan saamiseen. Ja saahan tuolla summalla helposti kahden viikon ruoat. 

Ja eläkettä. Näillä näkymin. 

Vierailija
28/70 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo jep.

Vierailija
29/70 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisin sanoen yleistuki on aivan liian suuri. Sen maksavat työssäkävijät, myös ne aloittajan tarkoittamat pienipalkkaiset.

Ei, vaan peruselämisen yleiset kulut ovat liian suuret. Tukien on pakko kattaa ne ja siksi tuet vaikuttavat "suurilta"

Vierailija
30/70 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

300 eurolla saa paljon ruokaa ja juomaa. Elämänlaatu paranee ja työllistät samalla kauppiaita.

Vierailija
31/70 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tanskassa siitä saadaan keskimäärin 2300-2700€.  Paljoa hoitoapulainen saa palkkaa? 

Vierailija
32/70 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tanskassa siitä saadaan keskimäärin 2300-2700€.  Paljoa hoitoapulainen saa palkkaa? 

About saman verran.  Ja Tanskassa työttömyys töitä, ei saa teettää paikoissa joissa tehdään palkallista työtä.  Palkallinen hoitaa luontopolun ja a työttömät sen polun reunan

Vierailija
33/70 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On 300 e enemmän käytössä

Vierailija
34/70 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo jep.

Mitä se auttaa Suomessa, että työttömät kiinnostuu työstä? Tanskassa on melkein täystyöllisyys. Työttömyys töissä on paljon ihmisiä jotka eivät ole täysin terveitä. Esim joku mielisairaus. 

Suomessa ei terve pääse töihin, vaikka kuinka haluaisi. 

Vierailija
35/70 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse käyn töissä ihan työn takia. Siivoan. Minulla on siitä hyvä olo. Siitä, että olen töissä. Ja 300€ on minulle valtavan iso raha ja ero pienempään rahaan

Niinpä. Jos tuki on 595 euroa, 300 euroa on aika lailla 50% enemmän rahaa. 

Vierailija
36/70 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskele lisää ja korota palkkaasi urakehitykselle 

Ne tuet pienenee joka vuosi kun tänne muuttaa lisää väkeä käsi ojossa 

Täällä pk-seudulla on hyvin vaikeaa päästä korkeakouluihin, koska hakijoita valtavasti. Ei edes kiitettävällä amiksen todistuksella pääse muuta kuin varasijoille. 

Toinen kaupunki? 

Vierailija
37/70 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet itsenäinen. Saat päättää asioistasi itse eikä kukaan kyttää tiliäsi eikä tekemisiäsi. Mulle ainakin itsenäisyys on tärkeä arvo.

Vierailija
38/70 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuet on jäädytetty ensi hallituskauden ajaksi. Palkat nousee. 

Vierailija
39/70 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työeläkkeen turvin voi muuttaa ulkomaille asumaan, mutta kansaneläkkeellä ei.

Palkka voi nousta aloituspalkasta.

Voit vaihtaa työpaikkaa, koska työnantajat palkkaavat mieluummin työpaikan vaihtajan kuin työttömän.

Vierailija
40/70 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että et olisi Kelan loinen joka vaan vie ihmisten verorahat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi