Mitä järkeä on käydä töissä jos siitä jää käteen 300e enemmän kuin yleistuesta?
Ei mitään, ainakaan minun kohdallani. 300e on naurettavan pieni korvaus siitä, että riskeeraa oman terveytensä ja henkensä kakkahommissa.
Kommentit (70)
En kuluta muuta kuin ravintoa, vaatteita hyvin harvoin ostan. Kun ei ole töissä, on aikaa itsensä kehittämiseen ja hyvinvointiin. Tatti otsassa raataminen pikkurahalla ei napostele.
tehkää nyt vähemmällä palkalla, kertoo nalle?
En usko, että oman terveyden ja hengen riskeeraamisessa olisi järkeä edes hyvää palkkaa vastaan. Mutta kyllä 300 euron verran parempi palkka on monessa työssä jo ihan merkittävä lisä toimeentuloon. Esim. oma työni ei ole mitään kakkahommaa, vaan oikeasti antoisaa, kiinnostavaa ja saan siinä toteuttaa itseäni. En ole laskenut, kuinka paljon parempi palkka se on verrattuna tukiin, mutta aika pieni palkka kuitenkin, voi olla että rahallinen hyöty olisi ehkä tuo 300 euroa, Mitään vaarallista, terveydelle haitallista tai epämiellyttävää työtä en toki tästä summasta tekisi, mutta enpä menisi sellaisiin töihin isostakaan korvauksesta.
Itse käyn töissä ihan työn takia. Siivoan. Minulla on siitä hyvä olo. Siitä, että olen töissä. Ja 300€ on minulle valtavan iso raha ja ero pienempään rahaan
Opiskele lisää ja korota palkkaasi urakehitykselle
Ne tuet pienenee joka vuosi kun tänne muuttaa lisää väkeä käsi ojossa
Eihän sinulle tarjota muita kuin kakkahommia, idiootti.
Tanskan malli saatava käyntiin Suomessa äkkiä. Risusavotat ja vanhustyö vastikkeena työttömyyskorvauksista tekee taas työllistymisestä kiinnostavampaa.
Itsellä vastaava tilanne, n. 270e saan enemmän mitä työttömänä saisin. Valitsen kuitenkin käydä töissä, sillä työhistoria ja hankittu työkokemus vaikuttaa myös sen seuraavan työpaikan saamiseen. Ja saahan tuolla summalla helposti kahden viikon ruoat.
Toisin sanoen yleistuki on aivan liian suuri. Sen maksavat työssäkävijät, myös ne aloittajan tarkoittamat pienipalkkaiset.
Ylpeys siitä, että elätät itsesi etkä elä muiden siivellä?
Sitä järkeä, että yleistuet ei ole ikuisia. Ensin niistä tulee määräaikaisia ja sitten ne lopetetaan kokonaan. Kun Suomi on tarpeeksi velkaantunut, siitä tulee jälleen kehitysmaa eikä mitään tukia enää ole.
Niin, mitä iloa on siitä jos nettotulot kasvaa 50%? Ei varmaan mitään.
Vierailija kirjoitti:
Opiskele lisää ja korota palkkaasi urakehitykselle
Ne tuet pienenee joka vuosi kun tänne muuttaa lisää väkeä käsi ojossa
Täällä pk-seudulla on hyvin vaikeaa päästä korkeakouluihin, koska hakijoita valtavasti. Ei edes kiitettävällä amiksen todistuksella pääse muuta kuin varasijoille.
Vierailija kirjoitti:
Toisin sanoen yleistuki on aivan liian suuri. Sen maksavat työssäkävijät, myös ne aloittajan tarkoittamat pienipalkkaiset.
Joopajoo
>Mitä järkeä on käydä töissä
Miten olisi itsekunnioitus. Vaan ehkä sitä ei ole, jos selkärangan paikalla on lapamato.
En ole eläessäni ollut töissä, josta palkka olisi ollut vain 500 € Kelan tukia enemmän.
Aina on töissä käyminen kannattanut enemmän kuin Kela elättinä.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä vastaava tilanne, n. 270e saan enemmän mitä työttömänä saisin. Valitsen kuitenkin käydä töissä, sillä työhistoria ja hankittu työkokemus vaikuttaa myös sen seuraavan työpaikan saamiseen. Ja saahan tuolla summalla helposti kahden viikon ruoat.
Monellekko hengelle?
Tuollaiset kommentit saa aikaan vain sen, että vasemmistolainenkin alkaa ajatella fasistisia ajatuksia. Töihin siitä saatana.