Miksi miehet kohtelevat naisia nykyään kuin toisia miehiä?
Missä herrasmiesmäisyys? Missä se asenne että naista kuuluu auttaa ja suojella?
Kommentit (140)
Sitä saa mitä tilaa. Piti olla niin ettei miehiä ja naisia erotella. Ovea ei tarvitse avata, kun nainen osaa ihan itse. Nuoruudessani sattui usein , että mies avasi raskaan kaupan oven ja hipaisi olkapäästä, ole hyvä! Nyt naikkoset rääkyisivät häirinnästä. Oi niitä aikoja, onneksi on vielä miehiä. Ei kaikkia suomipoikia ole nujerrettu ja leimattu, vaikka isoa kullia on kuulemma tarjolla.
Hyvä jätkähän on ollut pitkään suomalaisen miehen kehu naiselle.
Ei kiitos, en ole jätkä.
Arvostan,jos mies avaa oven, päästää bussiin edellään tms. En oleta enkä odota sitä ja kiitän aina.
🌹
T. Vanhempi nainen
Vierailija kirjoitti:
Sitä saa mitä tilaa. Piti olla niin ettei miehiä ja naisia erotella. Ovea ei tarvitse avata, kun nainen osaa ihan itse. Nuoruudessani sattui usein , että mies avasi raskaan kaupan oven ja hipaisi olkapäästä, ole hyvä! Nyt naikkoset rääkyisivät häirinnästä. Oi niitä aikoja, onneksi on vielä miehiä. Ei kaikkia suomipoikia ole nujerrettu ja leimattu, vaikka isoa kullia on kuulemma tarjolla.
Miksi piti hipaista olkapäästä? Todellakaan ei kukaan kaipaa tuollaista "huomioimista". Todella vastenmielistä käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä ovea ole tarkoitus avata sukupuolen vuoksi, vaan kohteliasta kenelle tahansa avata ovi, jos toisella on vaikka kädet täynnä kantamuksia.
Vierailija kirjoitti:
Feminismi on saavuttamassa tai se on jo saavuttanut täydellisen lakipisteensä: nainen on nyt mies.
Oletko persu?
Vierailija kirjoitti:
Miten raskas kaupan ovi oikein onkaan, ettei aikuinen nainen jaksa avata? Ja ei todellakaan tarvitse koskea vieraita ihmisiä muuten vaan! Oi niitä aikoja, onneksi alkaa tuollaiset olemaan ohi... Btw silloin "vanhaan hyvään aikaan" vasta seksuaalista häirintää olikin, kun jotkut naiset hyväksyivät sen alistumalla. Onneksi enää harvat!
Naisten itse aiheuttamaa! Ensin kiljutaan tasa-arvoa kotitöihin, kunhan mies vain sitten tekee ne "miesten työt". Sitten lompakon osalta tasa-arvoa on se, että nainen pitää omat ansionsa ja miehen ansioista maksetaan kaikki muu. Odottavatko naiset tosiaan tämän jälkeen vielä heittäytymistä kuralätäkköön, jotta nainen pääsee kuivin jaloin yli?
Miksi ihmeessä naisia pitäisi kohdella eri tavalla kuin miehiä? Tasa-arvo on nykypäivää
Vierailija kirjoitti:
Toivoisin, että miehet kohtelisivat naisia kuten naiset kohtelevat naisia. Näin kaikilla olisi mukavampaa.
Niin että enemmän selkään puukottamista ja paskan jauhamista selän takana? Ok.
Ja mitä se nainen antaa sitten vastineeksi?
Tehän ootte jo vuosikymmeniä pyytäneet kohtelemaan tasaveroisina, älkää valittako kun me teemme niin. Ei me muita miehiäkään nosteta jalustalle.
M
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä? En minä naisena odota mieheltä mitään erityiskohtelua! Ihmettelen miksi jotkut naiset haluavat? Molemmin puolinen kunnioitus on se juttu. En kohtele miehiä sukupuolen perusteella mitenkään eri tavalla enkä halua miesten tekevän minulle samoin.
Kun luet tätä palstaa, niin vaikuttaako siltä, että naiset kunnioittavat miehiä?
Ei ketään voi kunnioittaa sukupuolen perusteella, vaan käytöksen perusteella. Palstalla on paljon törkeitä törkyturpamiehiä, ei heitä tarvitse kunnioittaa, vaan pistää ojennukseen.
-eri
Ooh! Nyt on oikein kunnon Justiina! Voit tulla laittamaan minut kuriin illemmalla!
Tämä on niin hyvä kysymys, ihanaa kun muutkin huomaa.. Meininki on aivan järkyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Toivoisin, että miehet kohtelisivat naisia kuten naiset kohtelevat naisia. Näin kaikilla olisi mukavampaa.
Tästä olen eri mieltä. Minulle on naiset tehneet niin ikäviä temppuja että olen vaan onnellinen ettei miehet ole samanlaisia! Minuun on miehet suhtautuneet aina kuin yhteen jätkistä ja on oikeinkin ok koska kyllä mua on jeesattu vaikka kantamusten kanssa siinä missä miehet jeesaa toisiaan, mutta sellainen tietynlainen "lipevä" herrasmiesmäisyys on jäänyt kokematta. Hyvä niin, koska ei minusta olisi kikattelemaan ja keimailemaan sellaiselle huomiolle. Lisään, että minusta kaikki ihmiset pääsääntöisesti pitää hetken esim ovea auki ihan seuraavan kulkijan sukupuolesta riippumatta, mutta sellainen ero sukupuolien välillä on että siinä missä miesautoilijat antaa jalankulkijalle tietä suojatiellä pääsääntöisesti aina niin naisautoilijat tosi usein vaan mulkaisee jalankulkijaa sivusilmällä eikä tee elettäkään että antaisi kävelijän mennä eka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin että enemmän selkään puukottamista ja paskan jauhamista selän takana? Ok.
Tämä! Femina feminae lupus (est)
Vierailija kirjoitti:
Tämä on niin hyvä kysymys, ihanaa kun muutkin huomaa.. Meininki on aivan järkyttävää.
Joo, samaa mieltä, ihna järkyttävää kun miehiltä edellytetään "provider"-suhdetta ja sitten vielä pitäisi olla herrasmieskin
Sitähän naiset ovat toivoneet.