Ostettiin sähköauto. Mitäs palstan sähköautovihaajat siitä mieltä?
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ja puolisolla on sähköautot.
Minulla on jo kolmas sähköauto ja puolisolla ensimmäinen.
Minulla on Alfa-Romeo Junior Elettrica ja puolisolla Renault 5 E-Tech.
Yhtään sähköautoa ei olla omistettu tai ostettu.
Aina yksityisleasing.Olet siis aina vuokrannut autosi? Siis kuka ajaa vuokra-autolla?
Kun netissä sanotaan, että sähköauton arvonalenema on todella suuri, niin eihän sähköautoa kannata missään nimessä omaksi ostaa.
Auton omistamisesta ei ole kuin vaivaa. Huollot, katsastukset korjaukset ja niin edelleen.
Hakee kaupasta uuden auton, ajaa sillä kaksi vuotta, palauttaa ja hakee seuraavasta kaupasta uuden.
Toiset tykkää vaihtaa jakohihnaa tiaisen tallissa ja kehua kuinka monta kopeekkaa säästi.
Jos vuokra-autosi peräpeilissä olisi tarra Vuokrattu/liisattu niin ajaisitko? Kehtaisitko? Vai onko siinä jotain näyttämisen halua et tässä minä uudella....
Ap: Kerro mikä auto ja miksi päädyitte juuri siihen?
Mun eläkeikäinen isä haluaa sähköauton ja on pyytänyt auttamaan valinnassa, enkä tiedä niistä mitään enkä jaksa selvittää.
Saitko sähköiskun vai mikä sinua vaivaa?, mulla on sähkötuoli sellainen malli istu ja kuole.
Perheessä on pari sähköautoa, eikä polttista enää tähän taloon hommata. Ajaminen ei maksa käytännössä mitään, halpa huolto (200 €) joka toinen vuosi, eikä näin huoletonta ajoa ole ollut milloinkaan aikaisemmin. Autot ovat hiljaisia, mukavia, lämpimiä ja tehoa on aina vähintään riittävästi.
Autoja olen omistanut yhtäjaksoisesti vuodesta -78, ja mukaan mahtuu niin bensa-autoja, dieseleitä kuin lataushybridejäkin. On ollut Toyotaa, Mersua, Volvoa, Audia jne. Eli on ne polttomoottorit nähty.
Ja kun kaikki kehityspanokset menevät kuitenkin sinne sähköautopuolelle, ovat kaikki kiinnostavat uutuudet käytännössä sähkäreitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikas keskustelua taas täällä ;) tottakai jokainen saa ostaa ja ajaa millaisella autolla tahansa, mutta näkyyhän täällä keskustelussa taas myös se ihmisten varallisuus.. Eli jos pariskunta tienaa molemmat noin 5000€ kuussa brutto. Niin Ei se perhe aja kahden tonnin polttiksella, sellaista perhettä ja yhtälöä ei tässä.maassa vaan ole ainuttakaan..
Me ei ylletä kyllä ihan noihin, mutta siinä 100000 tienoilla taitaa bruttotulot olla. Auton arvo on max. 1500 euroa. Korjaaminen ilmaista, varaosat halvat ja aikanaan auton voi laittaa paaliin. Ei tule juuri arvon alenemista. Auto on niin vähällä käytöllä, että en näe yhtään mitään järkeä panostaa siihen kalliisti.
3 tonnilla saa hyvän käyttöauton, nykyisellä olen ajanut jo nelisen vuotta noin satatuhatta kilsaa, kustannukset muutaman satasen huoltoihin yhteensä koko aikana, edellinen oli 5 vuotta käytössä, huolto, korjauskulut alle tonnin.
Keskimäärin kolmella tonnilla saa täyttä paskaa. Yhdellä kolmen tonnin autolla olen saanut ajettua 100000 kilometriä ilman vikoja ja se oli Fiat. Hyvä auto mutta paljon vei bensaa.
Niinpä, jos ei autoista mitään tajua.
Sähköauton osto on virheostos, näin se vaan on.
kulutus talvella 30 kwh satasella 60 kwh akullakin säde käytännössä 150 km
Toisessa autossa 90 kWh akku, toisessa 100 kWh. Käytössä 10 kWh vähemmän. Jos talvella lähtee ilman esilämmitystä, niin menee aluksi tuo 30 kWh/100 km. Esilämmitettynä pakkasesta riippuen 20-25 kWh. Eli talvellakin ranget olleet reilun 400 km. Kesällä pääsee kummallakin vähän yli 500 km ellei matkalle satu pitkiä moottoritieosuuksia. Ilmanvastus nostaa aika merkittävästi kulutusta siellä 120 km/h nopeuksissa.
49% valitsi uudeksi autoksi sähköauton toukokuussa.
Sähköautoille voi olla aikansa ja paikkansa, jos päivittäinen eestaas työajo on max. 200 km ja joutaa akkua latailemaan joka koko ajan. Jos eestaas työajoa vuorokaudessa yli 200, en lähtisi riskeeraa. Kiva jäädä johonkin motarinposkeen akku lopussa.
ajakoon jokainen millä haluaa.itse ajan dieselillä.
https://www.tesla.com
tesla ainakin estänyt päästyn sivuilleen