Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostettiin sähköauto. Mitäs palstan sähköautovihaajat siitä mieltä?

Vierailija
30.05.2026 |

Sana on vapaa.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostitko velaksi?

Totta kai! Me ollaan ostettu aikaisemmin halpoja autoja, yksi ainoa hieman kalliimpi ostettiin niin, että isäni maksoi loput ja me maksoimme sitten hänelle velan takaisin korottomasti. Tämä nyt sitten oli vähän kalliimpi, ei varmastikaan monelle kallis sekään. Mutta kun asutaan paikassa, jossa on autosta riippuvainen, niin niitä vain pitää olla.

Vierailija
22/42 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siinä. Jotkut on letkun roikottajia ja jotkut ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä tosiaan paljoa stressaa. Naurettavia kikottimia. Osta V8, niin on oikeasti jotain, millä leuhkia.

Mä en oo oikein autoihminen, enkä toisaalta myöskään leuhkijaihminen, joten ei kuulosta semmoiselta asialta, jonka haluaisin tehdä. On mullakin siis mielessä autoja, joista tykkään, mutta sanotaanko nyt niin, että ei semmoisia mun suosikkiautoja kannata ehkä näihin meidän tarkoituksiin ostaa.

Vierailija
24/42 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leasing olisi ollut parempi vaihtoehto, kyseinen kiessi pudottaa saman arvoa kuin mitä maksat vuokraa 

Vierailija
25/42 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leasing olisi ollut parempi vaihtoehto, kyseinen kiessi pudottaa saman arvoa kuin mitä maksat vuokraa 

Meidän perheessä mieheni on se, joka tekee nämä vertailut. Luotan hänen taitoihinsa siinä. 

Vierailija
26/42 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mepä vaihdettiin kakkosautokin sähköauto. Vielä pari vuotta sitten olin sitä mieltä, että toisen pitää olla bensis.  Mutta päätin ajomukavuuden menevän edelle. Minun rahoillani ei saa bensikseen samoja mukavuuksia.

Vierailija
27/42 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo vihaaja. Minkä ostitte? 

Mekin  varmaan ostetaan kakkosautoksi sähkäri koska pöhköä maksaa liikaa menopelin kuluista jolla ajetaan max 10km pätkää.. 

Vierailija
28/42 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mepä vaihdettiin kakkosautokin sähköauto. Vielä pari vuotta sitten olin sitä mieltä, että toisen pitää olla bensis.  Mutta päätin ajomukavuuden menevän edelle. Minun rahoillani ei saa bensikseen samoja mukavuuksia.

Ok! Meillä on toinen auto diesel ja suunnitteilla on korvata se samanlaisella, mutta uudemmalla mallilla joskus tulevaisuudessa. Mä en ehkä kaipaa kauheasti mukavuuksia, vaan lähinnä toimintavarmuutta. Toki mukavuudet on ihan kivoja nekin. Toiseen sähköiseen ei kyllä ole varaa.

Vierailija
29/42 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaa joko kävitte Tampereella? Lähes jokainen sähköauton hankkinut on aina viestinyt et voi ajaa yhdellä latauksella Tampereelle. Pääsittekö?

Emme käyneet. Meiltä on matkaa Tampereelle n. 200 km, joten sinne pitäisi päästä yhdellä latauksella. Ajoimme auton kaupasta kotiin ja illalla sitten loppuperhe kävi sillä vielä ruokakaupassa. Emme ehkä aio käydä sillä näytösluontoisesti Tampereella, vaikka Tampere ihan kiva paikka onkin.

Mitenkä paljon on latausta jäljellä? Laitoittako illalla johdon seinään? Sehän noissa riipii et sitä johtoa pitää laittaa ja ottaa seinästä 365 kertaa vuodessa. Tai siis 365 + 365. Jos olisi 365 + 364 niin se maksaa 4000 euroa kun aamusella unohdit ottaa sen seinästä....

Vierailija
30/42 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oo vihaaja. Minkä ostitte? 

Mekin  varmaan ostetaan kakkosautoksi sähkäri koska pöhköä maksaa liikaa menopelin kuluista jolla ajetaan max 10km pätkää.. 

Ostettiin Skoda Enyaq.

Vierailija
31/42 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaa joko kävitte Tampereella? Lähes jokainen sähköauton hankkinut on aina viestinyt et voi ajaa yhdellä latauksella Tampereelle. Pääsittekö?

Emme käyneet. Meiltä on matkaa Tampereelle n. 200 km, joten sinne pitäisi päästä yhdellä latauksella. Ajoimme auton kaupasta kotiin ja illalla sitten loppuperhe kävi sillä vielä ruokakaupassa. Emme ehkä aio käydä sillä näytösluontoisesti Tampereella, vaikka Tampere ihan kiva paikka onkin.

Mitenkä paljon on latausta jäljellä? Laitoittako illalla johdon seinään? Sehän noissa riipii et sitä johtoa pitää laittaa ja ottaa seinästä 365 kertaa vuodessa. Tai siis 365 + 365. Jos olisi 365 + 364 niin se maksaa 4000 euroa kun aamusella unohdit ottaa sen seinästä....

Se maksaa 150 e. Kotivakuutus korvasi loput. 

Vierailija
32/42 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mitenkä paljon on latausta jäljellä? Laitoittako illalla johdon seinään? Sehän noissa riipii et sitä johtoa pitää laittaa ja ottaa seinästä 365 kertaa vuodessa. Tai siis 365 + 365. Jos olisi 365 + 364 niin se maksaa 4000 euroa kun aamusella unohdit ottaa sen seinästä...."

En tiedä. Menin illaksi töihin, niin en ollut tuolla kauppareissulla mukana. Mutta kyllä ne sitä latailivat illalla.

Vierailija
33/42 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan  ostamassa kakkosautoksi  sähkärii.  Kertokaa hyvii kokemuksia, mitä merkkiä /mallia suosittelette?  Käytettyä sähköautoa  ajatellaan, hinta max 30 000€.

Vierailija
34/42 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vihaa sähköautoja, mutta valitettava tosiasia on, että ne ovat arvonpudotuslistan armottomassa kärjessä. Valitettavasti tavallisella köyhällä suomalaisella ei ole sellaiseen varaa. Kun auto pitäisi vaihtaa, niin näillä hinnoilla siitä on vielä niin paljon velkaa, että jostain pitää väliraha saada kaivettua 

Vierailija
35/42 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vihaa sähköautoja, mutta valitettava tosiasia on, että ne ovat arvonpudotuslistan armottomassa kärjessä. Valitettavasti tavallisella köyhällä suomalaisella ei ole sellaiseen varaa. Kun auto pitäisi vaihtaa, niin näillä hinnoilla siitä on vielä niin paljon velkaa, että jostain pitää väliraha saada kaivettua 

Kyllä, ne pudottavat arvoaan, mutta kaikki meidän vaihdossa menneet autot ovat olleet ihan hirveitä raiskoja. Tuosta, mikä nyt meni vaihdossa, hyvitettiin 1500 e, koska nyt monessa autoliikkeessä on sellainen kampanja. Sen myyntiarvo ei ollut se, sen myyntiarvo oli ehkä satasia. Mä en nyt siis ole meidän perheessä se insinööri, joka laskeskelee käyttökustannukset, mutta mun mies on, ja hän tuli laskuissaan siihen tulokseen, että sähköauton käyttökulut ovat halvat, joten ostetaan siis se (siihen siis lasketaan ostohinta ja juoksevat kulut). Ei sillä pääse niin alhaisiin hintoihin kuin minun nyk. autollani, koska se maksoi ostettaessa alle 3000 e ja on kuitenkin pelannut ihan hyvin. Kallis tuo uusi ostos tosiaan oli.

Vierailija
36/42 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä muiden hankinnat kiinnostaisivat? En nyt muutenkaan vihaa mitään elottomia esineitä, mutta itselleni en sähköautoa ottaisi. Yksi tärkeä syy on se, että olisi todella stressaavaa ulkomailla miettiä, missä ja miten autoa saa ladattua, tulee kerran vuodessa tehtyä pidempi reissu. Hinnat ovat ilmeisesti sähköautoissa tulleet alas, mutta hyvä maksaakin sitten sen verran ettei ikinä tule maksamaan itseään takaisin polttoainesäästön muodossa, eipä tuo ajaminen edelleenkään ole niin kallista pienikulutuksisella polttomoottoriautolla.

Vierailija
37/42 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se maksaa 150 e. Kotivakuutus korvasi loput. 

Mutta saat tehdä vain yhden kerran...Toista ei vakuutus maksa.

Vierailija
38/42 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä muiden hankinnat kiinnostaisivat? En nyt muutenkaan vihaa mitään elottomia esineitä, mutta itselleni en sähköautoa ottaisi. Yksi tärkeä syy on se, että olisi todella stressaavaa ulkomailla miettiä, missä ja miten autoa saa ladattua, tulee kerran vuodessa tehtyä pidempi reissu. Hinnat ovat ilmeisesti sähköautoissa tulleet alas, mutta hyvä maksaakin sitten sen verran ettei ikinä tule maksamaan itseään takaisin polttoainesäästön muodossa, eipä tuo ajaminen edelleenkään ole niin kallista pienikulutuksisella polttomoottoriautolla.

No, en tiedä, mutta jotenkin nyt tässäkin ketjussa jo on kohta 40 viestiä, ja sinäkin otit ja kommentoit.

Vierailija
39/42 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se on teidän asianne mihin rahanne tuhlaatte. Edelleenkin minulle kaikkein edullisin vaihtoehto on  parin tonnin polttis.

Vierailija
40/42 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihataanko muka sähköautoja? Lähinnä sitä vihataan, että joku vihreä tulee sormi pystyssä selittämään 500 euron romulla ajavalle, että ostaisit sinäkin nyt 50 000n euron sähköauton, sillä säästää bensakuluissa ja autoveroissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan