Ostettiin sähköauto. Mitäs palstan sähköautovihaajat siitä mieltä?
Kommentit (61)
Aikas keskustelua taas täällä ;) tottakai jokainen saa ostaa ja ajaa millaisella autolla tahansa, mutta näkyyhän täällä keskustelussa taas myös se ihmisten varallisuus.. Eli jos pariskunta tienaa molemmat noin 5000€ kuussa brutto. Niin Ei se perhe aja kahden tonnin polttiksella, sellaista perhettä ja yhtälöä ei tässä.maassa vaan ole ainuttakaan..
Vierailija kirjoitti:
Mepä vaihdettiin kakkosautokin sähköauto. Vielä pari vuotta sitten olin sitä mieltä, että toisen pitää olla bensis. Mutta päätin ajomukavuuden menevän edelle. Minun rahoillani ei saa bensikseen samoja mukavuuksia.
Mistäs mukavuuksista puhutaan? Tarpeeksi vanhan bensikseen saa sellaiset mukavuudet, mitä ei ole missään nykyautossa. Ei ole ainuttakaan piippaavaa hälytystä mistään.
Ööööö ja minä teen tällä tiedolla mitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä muiden hankinnat kiinnostaisivat? En nyt muutenkaan vihaa mitään elottomia esineitä, mutta itselleni en sähköautoa ottaisi. Yksi tärkeä syy on se, että olisi todella stressaavaa ulkomailla miettiä, missä ja miten autoa saa ladattua, tulee kerran vuodessa tehtyä pidempi reissu. Hinnat ovat ilmeisesti sähköautoissa tulleet alas, mutta hyvä maksaakin sitten sen verran ettei ikinä tule maksamaan itseään takaisin polttoainesäästön muodossa, eipä tuo ajaminen edelleenkään ole niin kallista pienikulutuksisella polttomoottoriautolla.
No, en tiedä, mutta jotenkin nyt tässäkin ketjussa jo on kohta 40 viestiä, ja sinäkin otit ja kommentoit.
No moniko on myöntänyt vihaavansa sähköautoja? Monesti tyhmien ihmistenkin aloituksiin tulee paikalle fiksuja ihmisiä, joten mukavahan näitä on lukea. Sinun Skodasi on tässä lopulta ihan sivuseikka.
Vierailija kirjoitti:
No se on teidän asianne mihin rahanne tuhlaatte. Edelleenkin minulle kaikkein edullisin vaihtoehto on parin tonnin polttis.
Meillä toinen auto on parin tonnin diesel.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä muiden hankinnat kiinnostaisivat? En nyt muutenkaan vihaa mitään elottomia esineitä, mutta itselleni en sähköautoa ottaisi. Yksi tärkeä syy on se, että olisi todella stressaavaa ulkomailla miettiä, missä ja miten autoa saa ladattua, tulee kerran vuodessa tehtyä pidempi reissu. Hinnat ovat ilmeisesti sähköautoissa tulleet alas, mutta hyvä maksaakin sitten sen verran ettei ikinä tule maksamaan itseään takaisin polttoainesäästön muodossa, eipä tuo ajaminen edelleenkään ole niin kallista pienikulutuksisella polttomoottoriautolla.
No, en tiedä, mutta jotenkin nyt tässäkin ketjussa jo on kohta 40 viestiä, ja sinäkin otit ja kommentoit.
No moniko on myöntänyt vihaavansa sähköautoja? Monesti tyhmien ihmistenkin aloituksiin tulee paikalle fiksuja ihmisiä, joten mukavahan näitä on lukea. Sinun Skodasi on tässä lopulta ihan sivuseikka.
Tein aloituksen, koska olen nähnyt palstalla ihan älyttömästi avauksia, joissa vihataan sähköautoja.
Minulla ja puolisolla on sähköautot.
Minulla on jo kolmas sähköauto ja puolisolla ensimmäinen.
Minulla on Alfa-Romeo Junior Elettrica ja puolisolla Renault 5 E-Tech.
Yhtään sähköautoa ei olla omistettu tai ostettu.
Aina yksityisleasing.
Vierailija kirjoitti:
Ööööö ja minä teen tällä tiedolla mitä?
Ihan yhtä paljon teet tällä tiedolla kuin minä sinun kommentillasi. Molemmat on nyt kuitenkin kirjoitettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua kiinnostaa joko kävitte Tampereella? Lähes jokainen sähköauton hankkinut on aina viestinyt et voi ajaa yhdellä latauksella Tampereelle. Pääsittekö?
Emme käyneet. Meiltä on matkaa Tampereelle n. 200 km, joten sinne pitäisi päästä yhdellä latauksella. Ajoimme auton kaupasta kotiin ja illalla sitten loppuperhe kävi sillä vielä ruokakaupassa. Emme ehkä aio käydä sillä näytösluontoisesti Tampereella, vaikka Tampere ihan kiva paikka onkin.
Ei kannata mennä Tampereelle kaikki kadut kaivettu ylös. Rikot vain akkusi. Paras kulkuväline siellä on traktori.
Ostin vihdoinkin Jenkki raudan V-8 murisee pellin alla!
Keskikulutus sellaset 18-40 litraa sadalle riippuen kaasujalan raskaudesta😎
Vierailija kirjoitti:
Aina yksityisleasing.
Tuo leasing-homma on ihmisille, jotka haluavat vaihtaa sitä autoa. Meillä autot on ajettu aika loppuun.
No itse en osta=
1. Ei lataus mahdollisuutta.
2. Arvonalenema.
3. Akkuun pienikin painauma, niin kymmenientuhansien remontti.
4. Pienhiukkas päästöt renkaista isommat, kuin polttiksessa. Syynä paino.
5. Talvella ajokilometri määrä laskeminen.
Tässä nyt muutama syy alkuunsa.
P.s. en vihaa sähköautoja.
Siinä ku sitten akku tai moottori leviää, niin tietää säästävänsä sähköautolla. Sähköautoja ei tarvii katella ainakaan seuraavaan 10 vuoteen. On nykysin vielä lastentaudeissa ja vikojen korjaaminen maksaa enemmän mitä koko autolla on arvoa. Norjassa romutetaan ihan järkyttävä määrä sähköautoja vuodessa, koska niitä ei kannata korjata. Autot olisi muuten ihan toimivia, mutta kun, joku moottori hajosi mikä maksaa 20k/kpl ja tarvitaan niitä 2kpl, niin romuksi vaan. Ympäristöteko todella. Sähkömoottori myydään yhtenä isona mötikkänä ja sitä ei pysty huoltamaan mitenkään. Käämit kärähtää, niin sitä ei voi vaihtaa käämejä vaan se pitää koko paska vaihtaa uuteen.
Vierailija kirjoitti:
Siinä ku sitten akku tai moottori leviää, niin tietää säästävänsä sähköautolla. Sähköautoja ei tarvii katella ainakaan seuraavaan 10 vuoteen. On nykysin vielä lastentaudeissa ja vikojen korjaaminen maksaa enemmän mitä koko autolla on arvoa. Norjassa romutetaan ihan järkyttävä määrä sähköautoja vuodessa, koska niitä ei kannata korjata. Autot olisi muuten ihan toimivia, mutta kun, joku moottori hajosi mikä maksaa 20k/kpl ja tarvitaan niitä 2kpl, niin romuksi vaan. Ympäristöteko todella. Sähkömoottori myydään yhtenä isona mötikkänä ja sitä ei pysty huoltamaan mitenkään. Käämit kärähtää, niin sitä ei voi vaihtaa käämejä vaan se pitää koko paska vaihtaa uuteen.
Pitää olla sellainen vakuutus, joka korvaa. Eipä niitä vukoja kannatakaan omasta pussista maksella.
Oli minullakin pikkupoikana leluautoja.
Mitä hiton sähkäreitä ja bensiksiä te muka ostelette autoiksenne?
Sähkäri = sähkömies
Bensis = Bensa-asema
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina yksityisleasing.Tuo leasing-homma on ihmisille, jotka haluavat vaihtaa sitä autoa. Meillä autot on ajettu aika loppuun.
Ja pitkällä aikavälillä tulee ihan hiton kalliiksi. Aikanaan amiksen opettaja oli ostanut -92 ensiautokseen lähes uutena ford sierra ja paineli sillä vuoteen 2007 jollon se osti vuoden vanhan Volvo s80, jolla se ajaa tänäkin päivänä. Tuosta noin karkeesti 34 vuotta laitat leasing 500€/kk, niin hinnaksi tulee 114k. Eli karkeeesti olisi saanut eli samaan hintaan ois saanut heittämällä 2 sierraa ja 2 volvoa ja siltikin jäisi ylimääräistä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää olla sellainen vakuutus, joka korvaa. Eipä niitä vukoja kannatakaan omasta pussista maksella.
Juu, esim. iffi ei edes vakuuta porsche taycania tai sen sisarmallia audi e-tronia, koska akkujen hajoamiset yleisiä ja maksavat älyttömästi. Ja vaikka se vakuutus on, niin se itse auto menee lunastukseen ja siitä romuksi. Se siitä kiertotaloudesta ja ympäristön pelastamisesta. Samaan aikaan sen 500tkm ajettu vanhan dieselmersun hiilijalanjälki on pienempi.
Millä tavalla on mukavampi ajaa? Ihan tosissani kysyn, en ole koskaan ajanut sähkiksellä.