Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostettiin sähköauto. Mitäs palstan sähköautovihaajat siitä mieltä?

Vierailija
30.05.2026 |

Sana on vapaa.

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikas keskustelua taas täällä ;)  tottakai  jokainen saa ostaa ja ajaa millaisella autolla tahansa, mutta näkyyhän täällä keskustelussa taas  myös se  ihmisten varallisuus.. Eli jos pariskunta    tienaa molemmat noin 5000€ kuussa brutto.  Niin  Ei se perhe aja  kahden tonnin polttiksella, sellaista perhettä ja yhtälöä  ei tässä.maassa vaan ole ainuttakaan.. 

Ei niin, Jkl:ssä olen katsellut erästä medilaserin silmäkirurgia, niin ei ole parin tonnin polttiksia vaan 400-tuhannen polttiksia kuten Lambo Urus ja Lambo Huracani. Tai itseasiassa Urus taitaa olla hybridi, mutta veikkaan, että sitä ei pidetä öisin liekassa. Sama mies pääsi joskus lehteenkin https://www.hs.fi/autot/art-2000002685130.html

Vierailija
62/68 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vihaa sähköautoja, mutta valitettava tosiasia on, että ne ovat arvonpudotuslistan armottomassa kärjessä. Valitettavasti tavallisella köyhällä suomalaisella ei ole sellaiseen varaa. Kun auto pitäisi vaihtaa, niin näillä hinnoilla siitä on vielä niin paljon velkaa, että jostain pitää väliraha saada kaivettua 

Eikö tuo ole ristiriitaista. Jos ostaa sellaisen mistä arvo on jo pudonnut saa alta 10ke jo ihan soivan pelin millä ajelee max 100- 150km ajoja. 

Eli sopii todella monen ajoihin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin vihdoinkin Jenkki raudan V-8 murisee pellin alla!

Keskikulutus sellaset 18-40 litraa sadalle riippuen kaasujalan raskaudesta😎

Kerrankin verojen maksu on iloista puuhaa.

Vierailija
64/68 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ja puolisolla on sähköautot.
Minulla on jo kolmas sähköauto ja puolisolla ensimmäinen.
Minulla on Alfa-Romeo Junior Elettrica ja puolisolla Renault 5 E-Tech.

Yhtään sähköautoa ei olla omistettu tai ostettu. 
Aina yksityisleasing.

Olet siis aina vuokrannut autosi? Siis kuka ajaa vuokra-autolla?

Vierailija
65/68 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikas keskustelua taas täällä ;)  tottakai  jokainen saa ostaa ja ajaa millaisella autolla tahansa, mutta näkyyhän täällä keskustelussa taas  myös se  ihmisten varallisuus.. Eli jos pariskunta    tienaa molemmat noin 5000€ kuussa brutto.  Niin  Ei se perhe aja  kahden tonnin polttiksella, sellaista perhettä ja yhtälöä  ei tässä.maassa vaan ole ainuttakaan.. 

Me ei ylletä kyllä ihan noihin, mutta siinä 100000 tienoilla taitaa bruttotulot olla. Auton arvo on max. 1500 euroa. Korjaaminen ilmaista, varaosat halvat ja aikanaan auton voi laittaa paaliin. Ei tule juuri arvon alenemista. Auto on niin vähällä käytöllä, että en näe yhtään mitään järkeä panostaa siihen kalliisti. 

Vierailija
66/68 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina yksityisleasing.

Tuo leasing-homma on ihmisille, jotka haluavat vaihtaa sitä autoa. Meillä autot on ajettu aika loppuun.

Kahden vuoden soppari ja 45 000km.
Meillä auto vaihtuu vuoden välein, niin ehtii kokeilla jokaisen vuoden uutuden.
Seuraava tai sitä seuraava valinta onkin mielenkiintoinen, jos uuden sukupolven kiinteän olomuodon akut (solid-state) alkaa tulla markkinoille, niin sellainen on heti kokeiltava.

Onneksi yksityisleasingissä ei ole huolta kesken kauden tulevasta arvonalenemasta eikä akkuun tulevasta lommosta.

Vierailija
67/68 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

laminaatti vahingoittui itkupotkuraivarin vuoksi.

Vierailija
68/68 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina yksityisleasing.

Olet siis aina vuokrannut autosi? Siis kuka ajaa vuokra-autolla?

Kun netissä sanotaan, että sähköauton arvonalenema on todella suuri, niin eihän sähköautoa kannata missään nimessä omaksi ostaa.
Auton omistamisesta ei ole kuin vaivaa. Huollot, katsastukset korjaukset ja niin edelleen.
Hakee kaupasta uuden auton, ajaa sillä kaksi vuotta, palauttaa ja hakee seuraavasta kaupasta uuden.
Toiset tykkää vaihtaa jakohihnaa tiaisen tallissa ja kehua kuinka monta kopeekkaa säästi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi