Onko Kirkkoon kuulumaton muka ateisti?
Kommentit (43)
Ei kirkkoon kuulumaton ole välttämättä ateismi. Voi lähteä kirkosta ja pitää yllä omaa henkilökohtaista uskoa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kirkkoon kuulumaton ole välttämättä ateismi. Voi lähteä kirkosta ja pitää yllä omaa henkilökohtaista uskoa.
*ateisti
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään tarvitse olla ateisti vaikka ei kuulukaan kirkkoon.
Voi uskoa vaikka Ukko Ylijumalaan, Tapioon. Ahtiin. Terhikkiin ja mitä niitä nyt onkaan. Se on paljon tervejenkisempää.
Tai voi uskoa Allahiin, tai Vanhan Testamentin jumalaan, tai joihinkin niistä lukuisista intialaisista jumalista. . .
Esim. vapaiden suuntien kristityt eivät kuulu kirkkoon
En ole uskovainen enkä ole ateisti. En ole myöskään persu, kokkare, sossu tai vihervassari ym.
Kirkkoon kuuluminen ja usko jumalaan ovat kaksi täysin eri asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä ole. Mutta monet ovat.
Aika moni ei kuulu kirkkoon jostakin muusta syystä kuin siksi, että ei uskoisi Jumalaan.
Kirkkoon kuulumaton ei ole ateisti.
Ateisti on vähä-älyinen ja ahdasmielinen joka kieltää täysin jumalan olemassaolon.
Ateisti ei siis kykene antamaan mahdollisuutta jonkin sellaisen olemassa oloon, mitä hän ei itse kykene ymmärtämään. Eräänlainen narsisti siis.
Minä en ole. Minua ei ole kastettu.
No ei välttämättä. Uskomiseen ei tarvita kirkkoa ja toisaalta kirkkoon kuulumattomiksi lasketaan myös esimerkiksi kaikki vapaan suuntien seurakuntien jäsenet.
Erosin kirkosta välittömästi tultuani uskoon Jeesukseen. Suurin osa kirkon jäsenistä ei ole Jeesukseen uskovia. Uskovan ei pidä kantaa vierasta iestä yhdessä maailman ihmisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ei, Uskon Raamattuun, siksi erosin ev.lut kirkosta.
Mikset usko joogaan?
Vierailija kirjoitti:
Ateisti on vähä-älyinen ja ahdasmielinen joka kieltää täysin jumalan olemassaolon.
Ateisti ei siis kykene antamaan mahdollisuutta jonkin sellaisen olemassa oloon, mitä hän ei itse kykene ymmärtämään. Eräänlainen narsisti siis.
Tosi kristillinen lähestymistapa sinulla. Noinko jeesus opetti?
Ei välttämättä, mutta kirkkoon kuuluva voi olla myös ateisti. Mietippä sitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On. Ei ole paha asia.
Ei ole. Kieltämisen edellytyshän on se, että tietää, minkä kieltää.
Lause kuuluu ateismi kieltää teismin.
Kieltää=ei hyväksyä.
Älä valehtele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi kristillinen lähestymistapa sinulla. Noinko jeesus opetti?
Jeesuksella ei ole mitään tekemistä kristinuskon kanssa.
Antiteisti on ja kirkon vihollinen.
Jumalat ovat ihmismielen keksintöjä. Mitään yliluonnollista ei ole olemassa.
Miksi sinä pihalla oleva levität valheita? Eikö jeesus kieltänyt sinulta sen touhun? Tiedät ihan hyvin, että ateistilta puuttuu jumalusko. Et vain halua sitä myöntää kun sinut on jo lapsesta asti indoktrinoitu.
Tiesithän, että synnyit ilman jumaluskoa, eli olit ateisti? Vanhempasi sitten istuttivat uskomuksesi sinun viattomaan päähäsi. Nyt sitten olet sen seurauksena täällä palstalla vihaamassa eriuskoisia ja uskonnottomia.
Jumalista ei ole mitään näyttöä.m