Onko Kirkkoon kuulumaton muka ateisti?
Kommentit (21)
Ei, jos on eronnut koska kirkko on hylännyt Raamatun.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka vanha olet?
Olen 16 vuotias eikä vanhempani kerro näistä asioista.
Vierailija kirjoitti:
Meillä juuri tämä. Homoja vihitään, joogaa kirkossa, sateenkaari-kokoontumisia, naispapit ym.ym.
Vierailija kirjoitti:
On. Ei ole paha asia.
Ei ole. Kieltämisen edellytyshän on se, että tietää, minkä kieltää.
Ei välttämättä ole. Mutta monet ovat.
Vierailija kirjoitti:
Juuri niin olen tehnyt. Erosin vuodenvaihteessa Kirkosta, mutta olen edelleen kristitty.
Ei, Uskon Raamattuun, siksi erosin ev.lut kirkosta.
Ei tietenkään tarvitse olla ateisti vaikka ei kuulukaan kirkkoon.
Voi uskoa vaikka Ukko Ylijumalaan, Tapioon. Ahtiin. Terhikkiin ja mitä niitä nyt onkaan. Se on paljon tervejenkisempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On. Ei ole paha asia.
Ateisti ei ole kieltäjä, denialisti on kieltäjä. Jos ei kuulu kirkkoon niin ei ole vielä kieltäjä.
Minäkin olen eronnut luterilaisesta kirkosta, mutta olen kristitty. Liityin tosin Suomen Vapaakirkkoon, jolla ei ole valtion myöntämää veronkanto-oikeutta.
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä ole. Mutta monet ovat.
Oletko savosta ?
Erosin kirkosta, koska kirkon Jeesus ei sallinut lasten tulevan tykönsä ilman kummeja.
Käyn edelleen kirkossa ja laulan virsiä.
Ei. Olen täysin uskossa ja johdatuksessa enkä aio liittyä mihinkään patriarkan kerhoon.
Ei. Esimerkiksi helluntailaiset ei yleensä kuulu kirkkoon, mutta ovat varsin uskonnollisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On. Ei ole paha asia.
Ateisti ei ole kieltäjä, denialisti on kieltäjä. Jos ei kuulu kirkkoon niin ei ole vielä kieltäjä.
Ateisti on kieltäjä, agnostikko ja ignostikko eivät ota kantaa. A-teisti tarkoittaa kirjaimellisesti jumalatonta.
Suurin osa agnostikoistakin on jumalattomia tai menettäneet kosketuksensa jumalaan, eivät he muuten asiaa ihmettelisi. Mutta heillä on usein myös jonkinlainen hämärä kosketus siihen jonkun läheisen tai mahdollisesti etiäinen, että joskus tulevat uskoon.
Vierailija kirjoitti:
Voi uskoa vaikka Ukko Ylijumalaan, Tapioon. Ahtiin. Terhikkiin ja mitä niitä nyt onkaan. Se on paljon tervejenkisempää.
Entäs jos on nähnyt pirun silmästä silmään ja sehän uskoo kans ihan kympillä Jumalaan, koska on asunut taivaassa, josta sai potkut. Jeesus ja paholainen ovat molemmat osoittaneet hyvin selvästi olevansa täydessä toiminnassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs jos on nähnyt pirun silmästä silmään ja sehän uskoo kans ihan kympillä Jumalaan, koska on asunut taivaassa, josta sai potkut. Jeesus ja paholainen ovat molemmat osoittaneet hyvin selvästi olevansa täydessä toiminnassa.
Näet vain piripäissäsi pikku-ukkoja.
On. Ei ole paha asia.