Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Onko Kirkkoon kuulumaton muka ateisti?
Kommentit (43)
Suomessa kirkkoon kuulumaton on ainoastaan vapaa kirkollisveron maksusta ja ajatuksiltaan. Olen itse eronnut kirkosta noin 37-vuotiaana. En ole ateisti. Olen lähinnä agnostikko. Olen kiinnostunut kulttuurista ja uskonnoista, mutta en usko, että yksi uskonto voi olla ainut totuus. Maailma on siihen liian suuri ja opissa liian pahoja aukkoja. Voit olla vaikka buddhalainen tai hindu tai agnostikko, mikset ateistikin. Moni kristitty myös uskoo Raamattuun, mutta ei sinänsä halua kuulua valtion kirkkoon ja maksaa niitä kirkollisveroja.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Ei uskominen tarvitse mitään instituutiota välittäjäksi.
Alue: Aihe vapaa
eivät ole, useimmat ovat tulleet uskoon.