Nuorilta tuli selkeä tuomio Suvivirteen
Saa laulaa. Ei haittaa ketään. Perinne. Kaunis laulu. Eli jatkakaa vasemmiston intersektionaalit vaan nillittämistä😂Hyvin menee👍
Kommentit (165)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma ei missään kohdassa ole ollut virren itsensä laulaminen kevätjuhlassa, vaan ettei mahdollisuutta poistua ennen virren laulua järjestetty.
Ei koululaiset muutenkaan saa poistua kesken koulupäivän. Ei tämä ole poikkeus. Kevätjuhla on osa opetusta, eikä sieltä poistuta, vaikka jokin laulu tai muu esitys ei sattuisikaan kiinnostamaan.
Ja opettajalla kädet täynnä muutenkin ja vastuu luokastaan. Miksi yksi saisi erityiskohtelua? Olisihan vanhempi voinut aina hakea lapsen pois koulusta kun tiedossa vakaumuksen vastaista toimintaa!
Koska tällä yhdelläkin on lain turvaama oikeus uskonvapauteen?
Hänen uskonvapautensa säilyy kyllä. Vaikka laulaisi itsekin. Silti ei ole pakko uskoa. Jonkin verran on siedettävä muidenkin vakaumuksia muutenkin. Eikä sitä vakaumuksen merkkinä lauletakaan.
Tämä!
Minäkin olen laulanut Suvivirttä sieluni pohjasta veisaten kaikissa asteissa koulujeni päättäjäisissä. Myös lasteni koulujen päättäjäisissä, sekä lastenlasten. Ja muulloinkin ihan vain omaksi iloksi.
En ole käynyt rippikoulua, olen eronnut kirkosta heti kun sen sain itsenäisesti tehdä, tosin siihen tarvittiin myös vanhempien lupa. Vanhemmat antoivat luvan vaikka itse kuuluvatkin evankelis-luterilaiseen kirkkoon En siis kuulu mihinkään uskontokuntaan tai lahkoon. Silti Suvivirsi tuo iloa ja hyvää mieltä koska se on ollut aina olennainen osa elämää ja tulee myös olemaan. Aina niin kauan kuin muistan ja vieläkin ( 69 vuotias) Suvivirren kuuleminen tuo ihanan lämpimiä muistoja koulajoilta, virren laulaminen ala-asteilla erityisesti merkitsi kesän ja loman alkua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain persu jaksaa joka vuosi öyhöttää suvivirrestä.
Onko Lauri Ojala persu?
Tuskin. Ilmiselvasti vasemmanlaidan vakea mentaalisen rakenteensa perusteella, muttei kuintenkaan valtamatta julkipoliittinen henkilo.
Heitto persuista on naiden keskustelemaan kykenemattomien ressukoiden huutelua, kun ei todellakaan ole mitaan asiallista sanottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma ei missään kohdassa ole ollut virren itsensä laulaminen kevätjuhlassa, vaan ettei mahdollisuutta poistua ennen virren laulua järjestetty.
Ei koululaiset muutenkaan saa poistua kesken koulupäivän. Ei tämä ole poikkeus. Kevätjuhla on osa opetusta, eikä sieltä poistuta, vaikka jokin laulu tai muu esitys ei sattuisikaan kiinnostamaan.
Ja opettajalla kädet täynnä muutenkin ja vastuu luokastaan. Miksi yksi saisi erityiskohtelua? Olisihan vanhempi voinut aina hakea lapsen pois koulusta kun tiedossa vakaumuksen vastaista toimintaa!
Hänen uskonvapautensa säilyy kyllä. Vaikka laulaisi itsekin. Silti ei ole pakko uskoa. Jonkin verran on siedettävä muidenkin vakaumuksia muutenkin. Eikä sitä vakaumuksen merkkinä lauletakaan.
Tämä!
Minäkin olen laulanut Suvivirttä sieluni pohjasta veisaten kaikissa asteissa koulujeni päättäjäisissä. Myös lasteni koulujen päättäjäisissä, sekä lastenlasten. Ja muulloinkin ihan vain omaksi iloksi.
En ole käynyt rippikoulua, olen eronnut kirkosta heti kun sen sain itsenäisesti tehdä, tosin siihen tarvittiin myös vanhempien lupa. Vanhemmat antoivat luvan vaikka itse kuuluvatkin evankelis-luterilaiseen kirkkoon En siis kuulu mihinkään uskontokuntaan tai lahkoon. Silti Suvivirsi tuo iloa ja hyvää mieltä koska se on ollut aina olennainen osa elämää ja tulee myös olemaan. Aina niin kauan kuin muistan ja vieläkin ( 69 vuotias) Suvivirren kuuleminen tuo ihanan lämpimiä muistoja koulajoilta, virren laulaminen ala-asteilla erityisesti merkitsi kesän ja loman alkua
Mutta miksi minun, lasteni ja lasteni lasten täytyy elää sinun muistojasi ja kokemuksiasi?
Eikö nämä kaikestavalittajat yhtään mieti lapsiaan? Kiva olla tuollaisen lapsi ja saada kuulla loputtomiin miten iskä kiukuttelee jostain lomanaloituslaulusta.
Vierailija kirjoitti:
Kaikista tilaisuuksista saa poistua. Vankilasta ehkä ei, mutta se ei ole ns tilaisuus.
Minä jouduin kuuntelemaan kaupassa fredefikkiä kun radiosta tuli. Mistä voi hakea korvauksia?
Te elätte nyt Suomessa mutta täältä saa poistua jos haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Te elätte nyt Suomessa mutta täältä saa poistua jos haluaa.
Niin, jos Suomen lain lapsillekin turvaama uskonvapaus haittaa, voitte muuttaa vaikka Ugandaan tai Afghanistaniin.
Suvivirsi aloittaa kesän ja loman. Ammattiloukkaantujat jälkikasvuineen voivat siirtyä sitä ennen käytävälle laulamaan Ukko-Noaa. Vai onko se liian sukupuolittunutta? Henkilö-Noan laulu ehkä parempi?
Todella omituisen kuvan kyllä antaa aikuisista ihmisistä ettei yhtä parin minuutin laulua voi kakara vuodessa kuunnella. Laulaahan ei tarvitse. Kannattaa katsoa peiliin ja miettiä eikö teillä todella mitään järkevämpää tekemistä ole kuin tahallaan aiheuttaa aivan tyhjäpäistä kiusaa ja ylimääräistä vaivaa koululle. Vielä päätöspäivänäkin on pakko olla poikkiteloin? En antaisi lasteni edes kyläillä noin ahdasmielisten ja ankeiden ihmisten kotona.
Vierailija kirjoitti:
Koulussa joutuu tekemisiin uskonnollisen materiaalin kanssa useinkin, esimerkiksi historian ja äidinkielen tunneilla. Tämä sallitaan, koska kyseessä on opetuksellinen tarkoitus. Ei ateistiperheen lasta lähetetä luokasta käytävälle suojaan sellaisessa tilanteessa. Jostakin tuntemattomasta syystä tätä ei tulkita uskonnolle altistavaksi kuten Suvivirttä. Ehkä se johtuu käytännön syistä. Iso sirkushan se olisi, jos koko ajan varoitettaisiin ja siirryttäisiin suojatilaan.
Uskonnonvapaus ei tarkoitta oikeutta kieltäytyä kohtaamasta itselleen vierasta uskonnollisuutta millään tavalla.
Omat koulut kommunistien lapsille. Ongelma ratkaistu👍
Useasti on kyyneleet silmissä, kun Suvivirttä lauletaan keväällä. Tämän vasemmisto haluaa nyt viedä pois?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koulussa joutuu tekemisiin uskonnollisen materiaalin kanssa useinkin, esimerkiksi historian ja äidinkielen tunneilla. Tämä sallitaan, koska kyseessä on opetuksellinen tarkoitus. Ei ateistiperheen lasta lähetetä luokasta käytävälle suojaan sellaisessa tilanteessa. Jostakin tuntemattomasta syystä tätä ei tulkita uskonnolle altistavaksi kuten Suvivirttä. Ehkä se johtuu käytännön syistä. Iso sirkushan se olisi, jos koko ajan varoitettaisiin ja siirryttäisiin suojatilaan.
Uskonnonvapaus ei tarkoitta oikeutta kieltäytyä kohtaamasta itselleen vierasta uskonnollisuutta millään tavalla.
Mutta uskonnonvapaus tarkoittaa, että jos kunnan koulu järjestää tilaisuuden, jossa on uskonnollista sisältöä, on koulun velvollisuus järjestää vaihtoehtoista ohjelmaa, tai mahdollisuuden poistua (ja ei, tämä mahdollisuus ei tarkoita, että jos ikkuna on auki lapsi voi hypätä siitä ulos) ja palata.
Mitenkähän ateistiperhe toimii joulun alla, kun tavarataloissa soivat joululaulut. Asentavatko he lapsilleen korvatulpat vai välttelevätkö tuollaisia paikkoja, joissa saattaa kuulla pelottavaa musiikkia? Vai menevätkö rohkeasti ostoksille ja kotona kirjoittavat sitten korvausvaatimuksia.
Vierailija kirjoitti:
Useasti on kyyneleet silmissä, kun Suvivirttä lauletaan keväällä. Tämän vasemmisto haluaa nyt viedä pois?
Ketut sinä ole sitä laulanut sitten seitkytluvun, mutta ei sen laulamista ole kukaan estämässä.
Vierailija kirjoitti:
Mitenkähän ateistiperhe toimii joulun alla, kun tavarataloissa soivat joululaulut. Asentavatko he lapsilleen korvatulpat vai välttelevätkö tuollaisia paikkoja, joissa saattaa kuulla pelottavaa musiikkia? Vai menevätkö rohkeasti ostoksille ja kotona kirjoittavat sitten korvausvaatimuksia.
Otamme Agitpropin levyt esille ja lapset kuuntelevat niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä!
Mutta miksi minun, lasteni ja lasteni lasten täytyy elää sinun muistojasi ja kokemuksiasi?
Ei täydy. Sinun lapsesi ja lastesi lapset voivat myös ihan omin jaloin kävellä ulos siitä tilasta missä kerrotaan että seuraavaksi lauletaan Suvivirsi. Jos siis sinun lapsesi ja lastesi lapset itse niin haluavat. Myös siinä tapauksessa että vain vanhemmat niin haluavat ja silloin poistumisesta voi keskustella lasten kanssa ja antaa heidän itse päättää. Mutta jos lapsille ei anneta oikeutta itse päättää niin toivottavasti vanhemmat osaavat asiallisesti perustella miksi Suvivirttä ei saa edes kuunnella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä!
Ei täydy. Sinun lapsesi ja lastesi lapset voivat myös ihan omin jaloin kävellä ulos siitä tilasta missä kerrotaan että seuraavaksi lauletaan Suvivirsi. Jos siis sinun lapsesi ja lastesi lapset itse niin haluavat. Myös siinä tapauksessa että vain vanhemmat niin haluavat ja silloin poistumisesta voi keskustella lasten kanssa ja antaa heidän itse päättää. Mutta jos lapsille ei anneta oikeutta itse päättää niin toivottavasti vanhemmat osaavat asiallisesti perustella miksi Suvivirttä ei saa edes kuunnella.
Lisään vielä sen verran ettei Suvivirsi yhtäkkiä kajahda ilmoille, hyvin ehtii poistua salista tai missä sitä nyt milloinkin lauletaan.
Täällä nyt jankataan, että koulun pitää varoittaa uskonnollisesta sisällöstä ja antaa mahdollisuus poistua.
Mutta kun varmasti suurin osa suomalaisista on sitä mieltä, ettei Suvivirsi ole mikään uskonnollinen sisältö vaan pelkkä ihana laulu.
Onko Hard Rock Halleluja uskonnollinen? Entä Liekinheitin, kun siinä lauletaan että Oh dear Lord eli rakas Jumala?
Maksaako? Sita kuule ei ole viela kerrottu. Espoon kaupunki voisi oikein hyvin valittaa hallinto-oikeuteen ja vedota ylimpaan perustuslain tulkitsijaan eli perustuslakivaliokuntaan. - Ne sepustukset ja ohjeet, joihin ko paatos viittaa, eivat ilmeisesti vastaa perustuslakivaliokunnan tulkintaa kyseisesta pykalasta. Eli ne ohjeet eivat silloin ole perustuslain mukaisia ja siksi kelvottomia. Opetushallitus ei voi antaa perustuslainvastaisia ohjeita kouluille. Tasta seuraisi, etta hallinto-oikeuden pitaisi oikeusvaltiossa julistaa opetushallituksen ohje perustuslain vastaiseksi ja siten ko sakko aiheettomaksi.