Kun ihmisellä ei ole kiire - eikö hän ajattele muita ihmisiä?
Olin eilen valvomassa valintakokeita. Kun luokkaan on kaikki saapuneet, ja kaikki ovat päässeet verkkoon, voi kokeen aloittaa etuajassa.
Kaikki paitsi yksi tulivat luokkaan 45 minuuttia etuajassa. Olivat siis saapuneet koululle samaan aikaan ja saivat kaikki saman numeron. Yksi puuttui. Kaikki odotimme. Kaikilla verkko ja koe etsitty näytölle valmiiksi.
Sitten tämä yksi tulee. Berlofin-tyylinen. Kaikki suortuvat ojennuksissa. Kävelee hitaasti ainoalle vapaalle paikalle, nostaa läppärin pöydälle. Alkaa laittamaan hiuksiaan nutturalle. Ei mitäön kiirettä. Kaikki odottaa vaan häntä.
Mitä tällainen ihminen ajattelee? Minua alkaisi kuumottamaan.
Kommentit (210)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä vessajonojankutus kuuluu tähän asiaan mitenkään?
Siten, että sama porukka, joka ei ajattele muita ihmisiä.
Sori, mutta minä olen tyyppiä, joka olisi pääsykokeissa en 45 min ennen vaan varsinkin vieraassa paikassa 1h 45 minuuttia ennen.
Kuitenkin saatan jumittaa vessassa . En someta, en meikkaa, en lue kirjaa, en ole piilossa esimerkiksi sosiaalisen ahdistuksen vuoksi. Minulla on suolistosairaus, ja sen vuoksi saattaa ripuli/ummetus/molemmat samaan aikaan kestää puolikin tuntia. Monesti on syytetty itsekkyydestä tosiaan, kun vessa on mulle varattu. Pitäisikö sun mielestä mun vain jumittaa kotona?
Ei tarvi. Jännä vain, että joskus kaikilla nuorilla naisilla näyttää olevan suolistosaraus julkisissa vessoissa.
Vierailija kirjoitti:
Siis tämä viimeinenkin tuli ajoissa? Mistä olisi voinut tietää, että muut ovat odotelleet jo 45min?
Edelleenkään tämä ei ole pointti. Lue ketju.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niiden kokeiden ole tarkoitus alkaa ennen kuin ilmoitettuna alkuaikana. Jos joku tukee paikalle hermoilemaan tuntia ennen, se on sen jonkun oma ongelma, ei sen, joka tulee ilmoitettuun ajankohtaan.
Kokeet alkavat, kun kaikki ovat paikalla.
En ihmettele sitä, miksi hän ei tullut etukäteen paikalle.
Ihmettelen sitä, miksi hän ei yhtään häiriintynyt siitä, että muut joutuvat odottamaan hiusten laittamista nutturalle. Itse olisin vastaavassa tilanteessa toiminut ripeästi.
Miksi olisi pitänyt tulla paikalle etukäteen jos alkamisaika on kerrottu? Ja ei sitä koetta kannata aloittaa ennen kuin on valmis. Aikaa on siihen alkamisaikaan asti laittaa hiuksia nutturalle. Itsekin aina laitan hiukseni kiinni jos johonkin aion keskittyä.
Ap on outo.
Tää ei nyt yhtään lähde lentoon, kun me ei suostuta dissaamaan nuorta, kaunista ja selkeästi laittautunutta naista joka oli ihan ajoissa pääsykokeessa ja kehtasikin vielä laittaa hiuksensa nutturalle.
Ei ole tilannetajua, on itsekäs, haluaa huomiota.. yleensä fiksu ihminen toimii ympäristöään ja tilannetta huomioiden. Aivan sama on työelämässä, on ihmisiä jotka myöhästelevät palavereista, puhuvat siellä päälle, eivät kuuntele, keskittyvät epäolennaisiin juttuihin vieden muiden aikaa. Tässä ei ollut kyse myöhästymisesti tosin, mutta epäolennaisten asioiden tekeminen ja ympäristön huomiotta jättäminen kertoo ettei ole kovin fiksu ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa typerä aloitus. Viimeinenhän tuli ajoissa paikalle. Miksi hänen olisi pitänyt hosua ja kiirehtiä siksi, että kasa autisteja oli päättänyt tulla paikalle tönöttämään reilusti etuajassa?
Luin, ja tuo on juuri se pointti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et kysynyt häneltä?
Tojotin vain suu auki, että mitä v*ttua hän duunaa.
Nää on varmaan samat tyypit, jotka tukkivat julkiset vessat. Kerran olin Stokkan vessajonossa. Kaksi vessaa käytössä, molemmat varattuna. Itse olisin käynyt 10 kertaa pissalla siinä ajassa, kun vessa oli varattu. Ei yhtään ajatella, että jollain voisi olla tosi hätä.Eli paljastit kysymättäkin olevasi idiootti. Palstalla sen paljastamiseksi joudut tekemään idiootin kysymyksen.
Sinä kun nyt paljastat olevasi ihminen, joka tukkii vessat ja toimii juuri niin hitasti kuin itse haluaa, niin kerropa: eikö sinua yhtään häiritse, että kaikki muut odottavat sinua? Kun vessajono kasvaa sataan ihmiseen vain sen takia, että sinä sometat/korjaan meikkiäsi pöntöllä? Mitä ajattelet silloin?
Miten tuo liittyy? Ei yhtään mitenkään.
Kokeella on alkamisaika eikä ole mitään syytä kiirehtiä jos ennen sitä on paikalla. Tuskin hän edes tiesi että valmista on.
Ja miten hänen ulkonäkönsä mihinkään liittyy? Onko taas kauniin naisen mollaamista ja väheksymistä tämä aloitus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ehkä ymmärrä, miksi kaikki muut olivat tulleet 45 min etuajassa? 5-10 minuuttia etuajassa olisi ok. Eihän se ollut viimeisenä tulleen vika, että kaikki muut tulivat niin aikaisin, jos kokeen oli kuitenkin määrä alkaa kellonlyömällä xx.
Vai oliko vika siinä, että viimeisenä tullut oli kaunis ja huoliteltu? Entä jos olisi ollut ruma ja homssuinen niin eikö olisi ollut yhtä paha?
sanoin jo, ettei hän voinut tietää, että kaikki muut ovat paikalla. Ihmettelen tässä sitä, ettei häntä häirinnyt tilanne.
Kuka hänen nutturaansa katsoo luokkahuoneessa?
Aukinaiset hiukset häiritsevät keskittymistä jos valuvat kasvoille tai pöydälle. Koetta tehdessä yleensä katsotaan alaviistoon ja hiukset saattavat olla tiellä.
Vierailija kirjoitti:
Typerä tässä on ainoastaan ap.
Yleensä nämä ihmiset ovat jotka keskittyy enemmän siihen mitä muut tekee kuin siihen mitä he tekee tai miten käyttäytyy itse.
Olin eilen valintakokeessa, sisälle luokkaan pääsi 10 minuuttia ennen kokeen alkamista. Oli siis ihan turha tulla paikalle maleksimaan tuntia ennen. Koe alkoi ilmoitettuun aikaan, ei yhtään aikaisemmin, vaikka olimme kaikki valmiina. Tai ei sillä olisi ollut merkitystä, olemmeko valmiit vai ei, ovi suljettiin ja valintakoe alkoi, olit valmis tai et.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et kysynyt häneltä?
Tojotin vain suu auki, että mitä v*ttua hän duunaa.
Nää on varmaan samat tyypit, jotka tukkivat julkiset vessat. Kerran olin Stokkan vessajonossa. Kaksi vessaa käytössä, molemmat varattuna. Itse olisin käynyt 10 kertaa pissalla siinä ajassa, kun vessa oli varattu. Ei yhtään ajatella, että jollain voisi olla tosi hätä.Eli paljastit kysymättäkin olevasi idiootti. Palstalla sen paljastamiseksi joudut tekemään idiootin kysymyksen.
Sinä kun nyt paljastat olevasi ihminen, joka tukkii vessat ja toimii juuri niin hitasti kuin itse haluaa, niin kerropa: eikö sinua yhtään häiritse, että kaikki muut odottavat sinua? Kun vessajono kasvaa sataan ihmiseen vain sen takia, että sinä sometat/korjaan meikkiäsi pöntöllä? Mitä ajattelet silloin?
Ei ajattele mitään, korvien välissä on tuulitunneli.
"Olin eilen valvomassa valintakokeita. Kun luokkaan on kaikki saapuneet, ja kaikki ovat päässeet verkkoon, voi kokeen aloittaa etuajassa.
Kaikki paitsi yksi tulivat luokkaan 45 minuuttia etuajassa."
Koetta ei todellakaan voi aloittaa 45 minuuttia ennen ilmoitettua aikaa, vaikka kaikki olisivat paikalla, eikä edes 10 minuuttia etuajassa. Huono provo.
Vierailija kirjoitti:
Vähän kun joku kävelee hidastetusti järveen uimarannalla ja jää siihen eturintamaan ojentelemaan itseään. Siis tarkoituksella.
Lääkkeet?
Siis se yksi oli ainoa täsmällinen ihminen. Jokaisen muun pitäisi siis oppia tältä arvostamaan omaa aikaansa.
Ap, kokeile seuraavaksi tätä: "Kaikki tulivat luokkaa 45 min etuajassa, mutta yksi heistä alkoi laittamaan nutturaansa 10 sek ennen aloitusaikaa, joten kaikki joutuivat odottamaan häntä."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän kun joku kävelee hidastetusti järveen uimarannalla ja jää siihen eturintamaan ojentelemaan itseään. Siis tarkoituksella.
No ei yhtään sama, kun ei muiden rannallaolo riipu tuosta ojentelijasta mitenkään.
Kyse oli huomionhausta. Joku hakee huomiota.
Tai sitten vain tuli omaan tahtiinsa kokeeseen ja suoritti normaalit rutiininsa. Eihän tuollaisessa tilanteessa muita ajattele vaan keskittyy itseensä ja varmaan kertaa vielä asioitakin päässään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa typerä aloitus. Viimeinenhän tuli ajoissa paikalle. Miksi hänen olisi pitänyt hosua ja kiirehtiä siksi, että kasa autisteja oli päättänyt tulla paikalle tönöttämään reilusti etuajassa?
Luin, ja tuo on juuri se pointti.
Eikä ole. Hänellä oli oikeus tulla luokaan vaikka minuuttia vaille. Ihmettelen sitä, että hän ei huomioinut muita ihmisiä , vaan liikkui kuin hidastetussa filmissä. Pointti on se, että mitä ihmisen päässä liikkuu, kun tekee turhanpäiväisiä asioita vaikka tietää, että kaikki riippuu hänestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ehkä ymmärrä, miksi kaikki muut olivat tulleet 45 min etuajassa? 5-10 minuuttia etuajassa olisi ok. Eihän se ollut viimeisenä tulleen vika, että kaikki muut tulivat niin aikaisin, jos kokeen oli kuitenkin määrä alkaa kellonlyömällä xx.
Vai oliko vika siinä, että viimeisenä tullut oli kaunis ja huoliteltu? Entä jos olisi ollut ruma ja homssuinen niin eikö olisi ollut yhtä paha?
sanoin jo, ettei hän voinut tietää, että kaikki muut ovat paikalla. Ihmettelen tässä sitä, ettei häntä häirinnyt tilanne.
Kuka hänen nutturaansa katsoo luokkahuoneessa?Aukinaiset hiukset häiritsevät keskittymistä jos valuvat kasvoille tai pöydälle. Koetta tehdessä yleensä katsotaan alaviistoon ja hiukset saattavat olla tiellä.
Ja tätä valuvien hiuksien dilemmaa jäävät kaikki muut kokeessa olevat katsomaan?
Vierailija kirjoitti:
"Olin eilen valvomassa valintakokeita. Kun luokkaan on kaikki saapuneet, ja kaikki ovat päässeet verkkoon, voi kokeen aloittaa etuajassa.
Kaikki paitsi yksi tulivat luokkaan 45 minuuttia etuajassa."
Koetta ei todellakaan voi aloittaa 45 minuuttia ennen ilmoitettua aikaa, vaikka kaikki olisivat paikalla, eikä edes 10 minuuttia etuajassa. Huono provo.
Kas kun sinä tiedät, vaikka et ole ollut edes valvojana.
Siis tämä viimeinenkin tuli ajoissa? Mistä olisi voinut tietää, että muut ovat odotelleet jo 45min?