Suvivirsi ei ole nykyaikaa joten eikö siitä voisi luopua?
Maailma menee jatkuvasti eteenpäin. Kouluissa ei ole enää piirtoheittimiä eikä liitutauluja joten miksi suvivirsi on yhä?
Kommentit (109)
Kun nyt on virallisesti avattu tämä kanava tienata rahaa turhaakin turhemmilla valituksilla, niin aina tulee löytymään ihmisiä, jotka valittamista keksivät milloin mistäkin. Syytä varata budjettiin aino summa, josta näitä kärsimyskorvauksia jaetaan kaikille halukkaille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisten lähimmät sukulaiskansat geneettisesti.
DNA järjestyksessä:
1. Ruotsi
2. Viro
3. Mordva
4. Venäjä
5. Ukraina
6. Puola
7. Latvia
8. Liettua
Noista tulee "suomalaisten DNA.
Lisäksi tänne on tullut aikoinaan saksalaisia, satoja vuosia sitten. Itselläni on tosi paljon saksalaisia esivanhempia
Tuosta puuttuu siperialainen perimä jota on n. 10 prossalla.
Olen päätellyt, että se tulee täältä:
Mordva
Venäjä
Ukraina
Kuka enemmän, kuka vähemmän, muutamilla ei ehkä ollenkaan
Rydman esitti keskustelussa erinomaiset perusteet sille, miksi kappaleesta tulee pitää kiinni.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/2c459d04-ced5-48a5-90b1-2af65a874…
Vierailija kirjoitti:
Suvivirrestä EI luovuta.
On tosi junttia se, että vähäinenkin kulttuuriperintö halutaan tuhota Suomessa
Näin ei ole muualla Euroopassa.
Eurooppa on/oli sivistysmaanosa.
Suomijunteilla on kiire tuhota vähäinenkin kulttuuri. Näin on ollut lähes aina.
Siperian perintö, vai mikä?
Pyccakin tuhoaa toisten kulttuuria, samoin ’’rauhanuskonto’’, samoin RKP, suomalaiset (kuitenkin ehkä vain vihervassarit) omaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suvivirsi kuuluu suomalaiseen kulttuuriperintöön. Ne, jotka haluavat siitä luopua, eivät välitä muutenkaan suomalaisesta kulttuurista, eivätkä arvosta sitä millään tapaa. Muiden perinteet on mukamas parempia.
Ruotsalainen siirtomaa-ajan virsi lähi-idän jumalasta ei kuulu suomalaiseen kulttuuriperintöön. Ehkä sinun kulttuuriperintöön, mutta se johtuu siitä että et välitä suomalaisesta kulttuurista tai arvosta suomalaista kulttuuriperintöä.
Eli sinä haluat palvoa jotain muinaissuomalaisten ukko ylijumalaa, OK. Jos sen muinaisuskonnon repertuaarista löytyy vaikka joku vetävä laulu koskien vaikkapa hirveä (hirvi oli tärkeä riista eläin, jota käsittääkseni muinaissuomalaiset palvoi) niin kyllä se mulle kävisi että sekin esitetään vaikka kevätjuhlassa. Se varmaan olisi sinullekin tarpeeksi suomalaista kulttuuriperintöä?
Ai niin, mutta sitten Lauri Ojala tulisi ja kieltäisi senkin, koska sekin on uskontoa.
Kyllä se olisi suomalaista perintöä eikä ruotsalaista kuten Suvivirsi. Miksi näet että minun uskoni ja kulttuurini pilkkaaminen on okei kun itse puolustat ruotsalaista kulttuuria ja lähi-idän uskontoa?
Enhän minä sitä pilkkaa, hyvänen aika, joko sinulla vaikeuksia lukemisen ymmärtämisessä tai vaan trollaat.
Etkö ymmärrä että yhtälailla tällaiset Lauri Ojalat ja muut fanaattiset ateistit vetäisi herneen nenään suomalaista muinaisuskontoa edustavista lauluista, jne, koska niillä olisi uskonnollinen pohja?
Lainaatko sitä kohtaa jossa kirjoitin että pitäisi koulussa laulaa muita uskonnollisia lauluja? Kyllä se olet sinä jolla on vaikeuksia luetun ymmärtämisessä ja sitä kautta näköjään myös kirjallisessa ilmaisussa.
Luovutaan PAKKORUOTSISTA ja säilytetään suvivirsi.. Luovutaan turhasta hapatuksesta, valituksesta ja nysväämisestä ja lopetetaan joka asiasta parkuminen, itkeminen ja nillittäminen.
Miksi jostakin asiasta pitäisi luopua, vain siksi että se ei ole nykyaikaa? Heitätkö sinä mummosikin pois, kun eihän hän ole nykyaikaa?
Kaikkea se leipä elättää. Sinun kaltaisten myötäilijöiden, selkärangattomien hymistelijöiden takia on näitä ongelmia, kohuja ja kärpäsestä tehdään härkänen.
Se on traditio! Suvivirsi 3 säkeistöä alusta lauletaan ja kuuluu koulun päättäjäisseremonioihin kevätjuhlassa.
Olen huomannut, että kantasuomalaisia ateisteja ei haittaa kristinuskon lisäksi mitkään muut uskonnot. Kumma kyllä.