Mitä setä- tai tätitapoja sinulle tullut keski-iässä?
Käytän pitkää kenkälusikkaa, villaa talvella ja imuroidessa sängyn alta pitää olla kropan alla pehmukkeet. Polvilla noustaan ylös pehmukkeen päällä. Toisaalta pitää olla viilentäviä t-paitoja vaihdevuosissa ja nastakengät. Miten siellä?
Kommentit (556)
Minulla on alkanut olla joka asiaan terävä mielipide ja ilmaisen sen myös. Tekeydyn myös välillä niin etten muka kuullut vaikka varsin hyvin kuulin.
Kaupassa kierrän oman pinttyneen reittini.
Olen 43 ja pyrin menemään nukkumaan arkisin ja viikonloppuisin samoihin aikoihin (viim. klo 23), sillä päivästä riippumatta herään kuitenkin klo 6 maissa.
Jos valittavana on baari- tai koti-ilta, valitsen kodin.
Kaupoissa kysyn nykyään heti apua myyjältä kun etsin jotain, tai olen ostamassa tiettyä tuotetta, ja annan suullisesti hyvää asiakaspalautetta, jos siihen on aihetta.
Käytän nykyään villasukkia kotona, aiemmin en koskaan.
Luen ET-lehteä kun se kuuluu ilmaisena hesarin digitilaukseen.
Luen kuolinilmoitukset lehdestä (tätä olen kyllä tehnyt jo pitkään).
Komennan toisten lapsia (esim. uimahallissa).
Viihdyn uimahallien saunoissa ja turisen mummojen kanssa.
Huomaan kauhistelevani ääneen nuorten kiroilua. Juuri eilen uimarannalla tokaisin, "herranjestas mitä kielenkäyttöä."
Toivoisin, että en muuttuisi vanhemmiten katkeraksi ja vihaiseksi, vaan entistä lempeämmäksi ja kiltiksi.
Itse käytän kenkälusikkaa ihan vain kenkää säästääkseni.
Villasukat yöllä, ainainen palelu, polvi/lonkkakivut....
Nainen 58v.
Vierailija kirjoitti:
Tykkään katsella ikkunasta kun kiinteistöhoito ajaa talvella lumia ja kesällä leikkaa ruohoa ja kaikkea muutakin mitä ne häärää pitkin vuotta. Jään myös juttelemaan taloyhtiön asukkaiden kanssa. Siis niiden "alkuasukkaiden", jotka on jo ukkeleita ja akkeleita, ja minua kiinnostaa niiden elämä ja ajatukset, vaikken kaikesta samaa mieltä ole. Oman ikäiseni ja nuorten kanssa jään varsinaisesti jutulle vähemmän. Joskus rapsutan jonkun koiraa tai joku lapsi tulee rapsuttamaan omaani.
Pihakeinuun en ole vielä mennyt istumaan, joten koen itseni vielä suht nuorekkaaksi.
n37
Ihana kommentti! Tulin hyvälle tuulelle tästä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on alkanut olla joka asiaan terävä mielipide ja ilmaisen sen myös. Tekeydyn myös välillä niin etten muka kuullut vaikka varsin hyvin kuulin.
Itsellä päinvastoin. 1+1=3, ok hyvää päivänjatkoa, ei kiinnosta.
Minäkin luen kuolinilmoituksia. Erityisesti kiinnitän huomiota siihen kuinka moni kuolleista on syntynyt ns. rajan takana. Vähiin käyvät.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin luen kuolinilmoituksia. Erityisesti kiinnitän huomiota siihen kuinka moni kuolleista on syntynyt ns. rajan takana. Vähiin käyvät.
Itse välillä huvikseni haen Hautahaku.fi:stä kaikkia mahdollisia elämän varrella kohdattuja ihmisiä. Pari vähän järkyttävääkin yllätystä on tullut.
Vierailija kirjoitti:
Katson aina Ylen 2030 uutiset ja A-Studion
Uutiset neljän vuoden päästä?
Vierailija kirjoitti:
Autoradion muistipaikalle on tallentunut Radio Suomi.
Autoradiosta kuuntelen lähinnä vain Yle Radio 1:tä. Tai omilta levyiltä kopioitua musiikkia.
Tekopirteää tyhjännaurantaa tarjoavat mainosmölötyskanavat ei jaksa enää kiinnostaa, eikä jonkun muun tekemät soittolistat missään musiikkisuoratoistopalvelussa.
Vierailija kirjoitti:
Isä sanoi (eläessään), että pitää katsoa, mitkä nimet ovat "ristissä". Tarkoitti siis sanomalehden kuolinilmoitussivuja, joille hänenkin nimensä jossain vaiheessa päätyi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autoradion muistipaikalle on tallentunut Radio Suomi.
Autoradiosta kuuntelen lähinnä vain Yle Radio 1:tä. Tai omilta levyiltä kopioitua musiikkia.
Tekopirteää tyhjännaurantaa tarjoavat mainosmölötyskanavat ei jaksa enää kiinnostaa, eikä jonkun muun tekemät soittolistat missään musiikkisuoratoistopalvelussa.
Samoin, ei enää jaksa mitään "turhaa ääntä".
Olen innostunut kaikenlaisista terveyteen liittyvistä asioista, muun muassa yrttien terveysvaikutuksista! Esimerkiksi suoliston hyvinvointi kiinnostaa tavalla jolle olisin nuorempana naureskellut.
Mä en enää halua kiivetä jakkaroille enkä nostaa tai laskea esim. painavaa uunivuokaa ylähyllyltä. Tapahtunu noin viimeisen vuoden aikana. Ooon 51.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään tapoja tullut iän takia.
Vauvana loppuun asti. =]
Ihan tyypillistä miestä, olla vauvana muiden lasten joukon jatkeena.
Herätään mieheni kanssa viimeistään aamukuudelta. Biltemassa pyörähtäminen käy ohjelmanumerosta. Molemmat ovat alkaneet toistella sanoja jaarittelevaan tyyliin "jaahas, jaahas", "kahvetta kahvetta”, ”lenkille, no lenkille juu”. Mies halusi lahjaksi setämiesten suosiman kalastusliivin tai mikä lieneekään vapaa-ajan liivi, jossa on runsaasti taskuja. Itse pidän pillifarkkuja, useimmiten lahkeet käärittyinä, varrettomien sukkien ja skechersien kanssa. Tihrustelen puhelimen näyttöä rillit otsalle nostettuna. Puhun asioista, jotka tapahtuivat 30 vuotta sitten. Mies alkaa muistuttaa autotallin ovea, jotain samaa niiden ripustuksessa on, ne ovat olleet yhdessä niin pitkään.
N49
Voivottelen talvella paljaita nilkkoja, alta näkyviä alushousun kauluksia, valuvia farkkuja, liiallista hajusteiden käyttöä, nuorten levottomuutta energiajuomista, typeriä ns. somehaasteita kun niissä ei ole järjen häivääkään pidän niihin osallistuvia täysin idiootteina.