Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä setä- tai tätitapoja sinulle tullut keski-iässä?

Vierailija
28.05.2026 |

Käytän pitkää kenkälusikkaa, villaa talvella ja imuroidessa sängyn alta pitää olla kropan alla pehmukkeet. Polvilla noustaan ylös pehmukkeen päällä. Toisaalta pitää olla viilentäviä t-paitoja vaihdevuosissa ja nastakengät. Miten siellä?

Kommentit (557)

Vierailija
481/557 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoradion muistipaikalle on tallentunut Radio Suomi.

Vierailija
482/557 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Innostuin 50-vuotiaana tuulihattujen leivonnasta. Nykyään leipaisen sellaiset aina kun on pientäkin aihetta juhlaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/557 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

😄

Vierailija
484/557 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Komennan muiden lapsia.

Ihan hyvä!

Vierailija
485/557 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen liittynyt taloyhtiön hallitukseen

Tämä on paha:))

Sinun takia kaikki menee nykyään päin peetä.

Vierailija
486/557 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karvarukkanen sängyn vieressä muistuttamassa nuoruuden iloista.

Vierailija
487/557 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

.....silloin kun minä olin nuori....

Vierailija
488/557 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autoradion muistipaikalle on tallentunut Radio Suomi.

Tuleeko sieltä kansanradio?

Vierailija
489/557 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alkanut sanoa usein: ”Jassoo!”

Lisäksi en enää yhtään ymmärrä nykyajan kauneusihanteita, kuten Aku Ankka -huulia, Brezhnev-tyylisiä kulmakarvoja tai läskiperseisyyttä.

Setä, 52

Vierailija
490/557 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen huolestunut siitä, miten asepalvelustaan suorittavat näyttävät ihan lapsilta. Miten noille voidaan antaa aseita?

Vielä pahempaa on, että myös lääkärit ovat todella nuoria, ihan kuin peruskoululaisia. Usein lasken mielessäni, minkä ikäinen sen lääkärin täytyy olla. Enkä ole itse edes viittäkymmentä! 

Lääkäritkin jotain Nettalotta-nimisiä! Kauheaa.

Vierailija
491/557 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi te muututte tuollaiseksi vaikka ikää tulee?

"Me olimme kerran kuin te nyt. 

Te olette kerran kuin me nyt". 

Mikä kuolematon lause muumioluostarista.

Vierailija
492/557 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän ilman äppejä ja koodeja kun ostan maidon.

Vierailija
493/557 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta matkustaa oikeastaan minnekään, eikä ainakaan ulkomaille, koska se tietäisi eroa omasta sängystä, kahvinkeittimestä, vessasta ja suomalaisesta hanavedestä.

Minä puolestaan olen alkanut matkustelemaan nyt päälle neljäkymppisenä, kun siihen vihdoinkin on mahdollisuus. Myös erilaisia harrastuksia ja aktiviteetteja olen alkanut kokeilla rohkeammin kuin nuorena. Tätitapa kai sekin, että uskaltaa toteuttaa itseään. No puutarhanhoito, linnut, neulominen ja rauhalliset viikonloput ihan vain kotona ovat myös tulleet kuvioihin. 

Minäkin aloitin ulkomaanmatkailun nelikymppisenä. Sitä vaihetta kesti 10 vuotta, enää ei oikein kiinnosta eikä voi. Mukavia muistoja silti sain paljon.

Vierailija
494/557 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihaan mopojen pärinää, huudatusta ja muuta joutavaa mölinää ympäristössä. Ja sitä nuorten finninaamojen syljeskelyä kun kulkevat laumassa kuin sonnit.

Mopojen pärinän sentään ymmärtää, kun nuoret on nuoria eivätkä vielä ymmärrä. Mutta että lasten annetaan kiljua pihassa kurkkutorvi suorana, vaikka vanhemmat seisovat ääressä vahtimassa! Sitä ihmettelen kovasti. Miksi lapsia ei enää kasvateta eikä ohjata?

Vierailija
495/557 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelargoniat akkunalla ovat alkaneet miellyttämään  silmää yllättävästi. Ennen pidin niitä mummojen kukkina :)

Vierailija
496/557 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut monessa kaupungissa, mutten koskaan keskustassa. Keskusta-asuminen on ollut mulla pitkään haaveena, mutta kustannustason takia olen päätynyt aina asumaan keskustan ulkopuolella. Nyt 46-vuotiaana asun Espoossa ja mulla olisi taloudellisesti mahdollista muuttaa Helsingin keskustaan. Olen asiaa pari vuotta miettinyt, mutta tullut siihen johtopäätökseen, että se juna meni jo. Kun käyn siellä kävelyllä, koen tyytyväisyyttä päästessäni pois. Läheisessä ostoskeskuksessakin ärsyttää käydä viikonloppuisin, kun on niin paljon muitakin ihmisiä liikkeellä, joten tuskinpa nauttisin keskustaelämästäkään.

Vierailija
497/557 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilen haisaappaista. 

Vierailija
498/557 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän olevani vanha täti kun nauran nuorten kotkotuksille. Ja kuuluu lause: ei minun nuoruudessa! Ja voi että nykyajan nuoret on sitten hulluja. 

Vierailija
499/557 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tullut hirveän tarkaksi kaikissa määräpäivissä, sopimuksissa ja auton katsastuksissa ja vuosihuolloissa. Ennen ei voinut vähempää kiinnostaa, teki kun muisti.

Vierailija
500/557 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselemme puolison kanssa ikkunoista ulos ja kommentoimme tyyliin "Virtaset ovat käyttäneet autoa pesussa, oliskohan meidänkin aika" ja "Katsopa noita kurkia, jäävätköhän tähän pellolle".

Tämä ominausuus/tapa on meille uusui. Lapsia tämä nolottaa, ollaan heidän mielestä ihan kuin isovanhempansa.