Mitä setä- tai tätitapoja sinulle tullut keski-iässä?
Käytän pitkää kenkälusikkaa, villaa talvella ja imuroidessa sängyn alta pitää olla kropan alla pehmukkeet. Polvilla noustaan ylös pehmukkeen päällä. Toisaalta pitää olla viilentäviä t-paitoja vaihdevuosissa ja nastakengät. Miten siellä?
Kommentit (557)
Vierailija kirjoitti:
Nuoruus vain etääntyy
Hiusraja vetääntyy
Vartalo setääntyy
Ai? Mulla luontainen karisma tuplaantuu.
Tykkään käyttää nykyään villaa kun sitä on nyt hyvin saatavilla. Villapitkset on ihan ehdottomat. Käytän myös huiveja. Kesälläkin ja kiedon sen pään ympäri, että se suojaa auringon paahteelta. Kello viiden tee pitää olla ja tykkään kurkkuvoileivistä. Aamun aloitan kevyesti muroilla ja jogurtilla. Vaatteiden pitää nykyään olla väljiä ja mukavia. Mikään ei saa kiristää eikä puristaa. Suosin vähän sellaista boho-tyyliä omaan makuuni soveltaen. Kukkamekkoja ei ole vielä mutta se johtuu siitä, ettei ole tullut mitään nättiä vastaan. En oikein tiedä onko nämä nyt ikääntymisen merkkejä varsinaisesti, sillä olen kutakuinkin näin tehnyt nuorempanakin. Ehkä niin, että se mistä pidän, on vahvistunut ja korostunut vanhemmiten.
Kuuntelen Radio Sandelsia tai Pookia.
Vierailija kirjoitti:
Kaurapuuro. Kuitupitoinen leipä. Suvaitsevaisuus, ennen olin mielipiteessäni jyrkempi.
Minä olen kyllä entistä suvaitsemattomampi, en tarkoita mitään antipatioita mihinkään, vaan yleiseen liikaan vapaaseen kasvatukseen ja mölinään, nykysukupolvien toisten huomiotta jättämiseen. Sen verran mitä ehkä joskus vähän naivismiin sortunut, niin ottanut takaisin.
Myös rutiinit on tullut entistä tärkeämmiksi, mutta yleisluonne muuttunut aika vähän, jopa olemattomasti. Tyhjää keskustelua ja jotan typerää small talkkia siedän ihan yhtä vähän kuin koskaan aikaisemminkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen sitä mistä tykkään. En piittaa sitäkään vähää muiden mielipiteistä, mitä joskus tein. Syön hyvää ruokaa, leivon. Jos hotsittaa. Kuolinilmoitukset olen lukenut lapsesta asti, ristikoitakin täyttänyt vuosikymmeniä. Luen kirjat ja lehdet paperisena, kirjoittelen kirjeitä ja kortteja. Taivastelen postimerkin hintaa, ensi kuussa nousee 3 euroon! Katselen tarjouksia lehdistä. 1/2 9 uutiset on must.
Jäin eläkkeelle syksyllä, kailotan kuuluvaan ääneen eläkealennuksia eri paikoissa (luulen näyttäväni niiiiin nuorelta), eipä kukaan ole todistetta kysynyt :( :)
Siis taasko postimerkin hinta nousee?!? Aivan järjetöntä menoa! Sitten posti jaetaan miten sattuu. Kai tähän kohtaan voisi ottaa vaikka taas nimenvaihdoksen ja muutaman vuoden päästä voi sitten vaihtaa takaisin Postiin. :D
Kesäkuun alussa nousee. Ostin 20 ikimerkkiä, jääpi sitten jäämistöön ihmeteltävää, jos kuolo korjaa...
Kiitos tästä tiedosta, en ollut kuullutkaan, että taas nousevat. Mullakin nyt nippu ikimerkkejä. Täti tässä luulee, että niitä johonkin tarvitaan ja kortteja lähetetään. Ja päivittelee hinnannousuja.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin kauheasti neuvoa nuorempia työkavereita kaikessa, niin työasioissa että elämän valinnoissa. Täytyy kohta teipata suu jesarilla etten tee itsestäni noloa mummoa :D
Minua taas ärsyttää suunnattomasti nuoret taloon tulevat tarmoa puhkuvat työntekijät, jotka alkavat neuvoa meitä vuosikymmeniä talossa olleita ja haluavat tehdä muutoksia.
Musta on tullut selostaja!
"Katoppa tässä ois nyt tällaisia ja sitten olis näitä. Mutta mitäs tuolla onkaan? Hei näähän on kivoja! Mites täällä nyt toimitaan sitten? Tuonne varmaan pitää nyt mennä. Mitähän nää ihmiset nyt aikoo? Jaajaa, tuollainen ratkaisu sitten laitettu tähän."
Hoidan suvun hautoja. Siellä pyllistellen istuttamassa keväällä orvokeita, kesällä muita kesäkukkia ja syksyllä callunoita. Ja mietin, että mitähän se tuokin naapurin haudan rouva Koistinen nyt ajattelee minun valitsemien orvokeiden väreistä ja olisko pitänyt valita kuitenkin enemmän valkoista kuin sinistä. Niin sellaisia tapoja.
Kunnon nussimis session jälkeen, tulee usein lihaskipuja.
T.Maukka
JormaMakelainen kirjoitti:
Minulle on tullut tavaksi katsoa sääennuste jo edellisenä iltana ja pakata reppuun aina varasukat. En olisi nuorempana uskonut.
Sama! Ja kahdet pikkarit vielä varmuuden vuoksi. Jos viikoksi lähtee niin 10 kpl niitä ja sukkia.
Vierailija kirjoitti:
Tarvitsen töihin lähtöön paljon enemmän aikaa kuin nuorena. Joskus pari-kolmekymppisenä saatoin laittaa aikaisessa aamuvuorossa kellon herättämään 35 min ennen kuin piti olla töissä, jonne oli 10-15 min ajomatka. Aina ehdin. Nykyään tarvitsen aamuvuoroon tunnin, ja jos menen myöhempään, lisään valmistautumisaikaa, koska ärsyttää kiirehtiä.
Niin totta. Nuorena sitä ampaisi suurinpiirtein hammasharja suussa pysäkille, nykyään menee tunti heräämisen jälkeen että on jotenkin järjissään.
Puhun "mukavista nuorista" ja kannustan ja puolustan nuorisoa innolla milloin missäkin asiassa.
Täällä on paljon sellaista mitä yli 60 vuotiaat ei edes tee. Nuoremmat taas tekee näitä myös, jopa lapset.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on paljon sellaista mitä yli 60 vuotiaat ei edes tee. Nuoremmat taas tekee näitä myös, jopa lapset.
Siis mitä siellä on?
Olen siirtynyt kokonaan tunikakaapu, leggingsit ja crosit linjalle. Muut vaatteet ei päälle enää mahtuisikaan. Tietysti minulla on myös lyhyt tukka ja rillit.
Vierailija kirjoitti:
Joo. Olen pian 60 enkä tunnista näistä tavoista montaakaan. Onkohan sukupolvikysymys, en tiedä. Vähän koen ulkopuolisuutta tässä ketjussa.
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelen Radio Sandelsia tai Pookia.
Radio Suomi.
Nuoremmat ilkkuu: kuka enää edes kuuntelee radiota?
Mitä ihmettä: merisää, puhlarit, kansanradio ja maailmanpolitiikan arkipäivää ny ainaki pittää kuuella:)
Näin setänä , punaan huulet ja keimailen hameessa, äijät kun lähestyy vetelen turpaan ja sanon olen impi ja immeksi jään, sitten päästän matalan ivallisen naurun.
Ilmoitan entistä helpommin nuorison sikailuja vartijoille, poliiselle tms kun sitä näen. Kannabiksensauhuttelusta taloyhtiössä soitan aina poliisit.
Nuoruus vain etääntyy
Hiusraja vetääntyy
Vartalo setääntyy