Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä setä- tai tätitapoja sinulle tullut keski-iässä?

Vierailija
28.05.2026 |

Käytän pitkää kenkälusikkaa, villaa talvella ja imuroidessa sängyn alta pitää olla kropan alla pehmukkeet. Polvilla noustaan ylös pehmukkeen päällä. Toisaalta pitää olla viilentäviä t-paitoja vaihdevuosissa ja nastakengät. Miten siellä?

Kommentit (557)

Vierailija
41/557 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistakaahan että sanaa ikääntynyt/ikääntyminen käytetään vasta 65 vuotta täyttäneistä. 

Jokainen ihminen ikääntyy koko ajan. Vieläpä täsmälleen samalla nopeudella.

Ei pidä paikkansa. Noin 44-vuotiaana ja 60-vuotiaana ihminen ikääntyy kiihtyneesti, tapahtuu biologinen/fysiologinen romahdus.

Vierailija
42/557 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelen enemmän kehoviestejä. Vältän energiasyöppöjä. Seuraan uutisia. Hoidan terveyttä. Raha-asioissa tiukempi. 

Sänkyyn ja kenkiin panostan. Tukka saa olla mikä on.

Eläimille jaksan olla kiva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/557 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ihmiset ikäänny samalla nopeudella vaikka aika kaikkien kohdalla samaan aikaan kuluukin, pl ne astronautit.

Vierailija
44/557 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katson aina Ylen 2030 uutiset ja A-Studion 

Mä tein näin nuorena. Samoin silloin kannoin pillereitä ja laastareita mukana. Nykyään lähes 50 v en enää jaksa vaivautua tekemään mitään ylimääräistä . 

Vierailija
45/557 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin noin kolme vuotta sitten eläkkeelle ja tavaksi on tullut valvoa yöt ja nukkua päivät. M66

Vierailija
46/557 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs näitä nyt on - kävin kaupassa ja hoitamassa asioita lenkkarit ( juoksu ) jalassa epäironisesti, koska niillä on niin mukava kävellä. 

Kävin katsomassa Myrskyluodon Maijan ja ärsytti nuorison karkinsyönti. Liityin kirjaston lukupiiriin ja käyn ulkoiluttamassa palvelukeskuksen vanhuksia. Popmusiikki naurattaa, ei ärsytä. 

M 50, pitääkö olla huolissaan?

Vierailija
47/557 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teet öisin kun et nuku? Ja lähtikö se vain siitä ettet saanut nukuttua vai halusitko vaihtaa vuorokausirytmin päälaelleen?

Vierailija
48/557 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 74, kengät jalkaan seisaaltaan ilman lusikoita, no balettia harrastanut koko ikäni 

Vierailija
49/557 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huokaisen kun istun alas, ähkäisen kun nousen ylös.

Vierailija
50/557 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä teet öisin kun et nuku? Ja lähtikö se vain siitä ettet saanut nukuttua vai halusitko vaihtaa vuorokausirytmin päälaelleen?

Olen ollut yövalvoja nuoresta lähtien. Aina kun on ollut mahdollisuus, olen valvonut yöllä ja nukkunut päivällä. Yöllä syön, luen kirjoja ja lehtiä, selaan nettiä ja tv-kanavia, kuuntelen musiikkia. Nukkumaan pystyn melkein milloin tahansa. Välillä saatan torkahtaa pariksi tunniksi yölläkin kesken kirjan luvun.

Vierailija
51/557 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytän ristikoita. 

Ja kenkälusikka on tullut jäädäkseen. 

N 41v.

Tuota kenkälusikkaa olen ihmetellyt. Voiko 40v olla niin kankea vai onko vain vatsa tiellä. Pitäisi olla edelleen hyvässä kunnossa, ei mitään vanhuudenvaivoja.

Itse käytän pitkävartista kenkälusikkaa koska sillä saa kengät helposti jalkaan ilman että täytyy avata nauhoja.

Okei! En ole tuota älynnyt. Minullakin nauhakenkiä on. En ole tarrallisiin vielä ryhtynyt.

Vierailija
52/557 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron nuoremmille, millaista oli ennen. Jakelen elämänohjeita. 

Vierailija
53/557 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen toistuvasti yllättänyt itseni vilkuttelemasta vauvoille.

Vierailija
54/557 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kummelivitsejä ja ihmettelen kun nuoremmat työkaverit eivät tajua 

Vierailija
55/557 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ruvennut puhumaan säästä. Miten onkin näin kauhea tuuli! Saisi sataa vettä, kun on taas ihan rutikuivaa. 

Sama. Ja jostain syystä linnut ovat alkaneet kiinnostaa. Tunnisteen niiden laulua sovelluksen avulla. Toki mulla on myös puhelimessa läppäkotelo ja nastakengät.

Vierailija
56/557 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jään ihmettelemään rakennustyömaita ja katsomaan mitä niissä tapahtuu. Olen pappautumassa! T. N37

Vierailija
57/557 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen alkanut tosissani tykkäämään kukkakuoseista ja clip on -korvakoruista. Olen aika syvällä tätiyden kaninkolossa.

Vierailija
58/557 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Komennan muiden lapsia.

Tätä nyt tekevät monet 8-vuotiaatkin :-)

Vierailija
59/557 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jään ihmettelemään rakennustyömaita ja katsomaan mitä niissä tapahtuu. Olen pappautumassa! T. N37

Seisotko kädet selän takana? 😀 

Vierailija
60/557 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena nukuin usein mahallani jopa tyyny päänpäällä. Tykkäsin hautautua peittoihin.

Nykyään herään usein selkäasennosta jossa kädet ovat ylhäällä pitkälle ojennettuna ja ristissä. Ja hyvin rentoutuneena. Naurahdan itselleni että rukoilen ilman että edes päätän tästä. Eipä siinä, uni ja rukous sopivat hyvin yhteen.