Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä setä- tai tätitapoja sinulle tullut keski-iässä?

Vierailija
28.05.2026 |

Käytän pitkää kenkälusikkaa, villaa talvella ja imuroidessa sängyn alta pitää olla kropan alla pehmukkeet. Polvilla noustaan ylös pehmukkeen päällä. Toisaalta pitää olla viilentäviä t-paitoja vaihdevuosissa ja nastakengät. Miten siellä?

Kommentit (557)

Vierailija
241/557 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhukset ovat ikäviä ihmisiä.

Ikävät ihmiset ovat ikäviä ihmisiä. 

Vierailija
242/557 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikun ja pidän huolta vartalostani, syön super terveellisesti. Biohakkeroin. Hoidan ihoa, tiedän vitamiinitasoni, verenkuvani, kaiken. Kuuntelen kolme kirjaa viikossa. Seuraan podcasteja. Seuraan politiikkaa, säätä, maailman ilmiöitä. Seuraan muotia, etten näyttäisi liian tädiltä. Vaihdan kampausta muodin mukaan. Käyn plastiikkakirurgin veitsen alla. Otan botoxia ja filleriä. Pidän huolta perheestä, järjestän juhlia kyselen kuulumisia, kehun saavutuksia ja olen onnellinen lapset ovat omillaan ja pärjäävät. Mies on yhtä setäytynyt, hankkinut setä harrastuksia ja reisitaskuhousut, ruskeita nahkasandaaleja ei vielä ole. Minulla on lemmikkejä. Harrastan paria asiaa ja pidän yhteyttä harrastuskavereihin. Tämä alkoi kun täytin 40 ja kiihtyy kokoajan. Olen harkinnut uskontoa, mutta ei nyt sentään. Joogaan ja harrastan new agea kyllä. Olen myös harkinnut teatterissa käymistä, mutta ehkä kun täytän 70v. Nuorena matkustelin ja sitten iski lapsiperhehelvetti jonka suoritin kiitettävästi. Se oli hirveää aikaa. Nyt on ihanaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/557 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on tullut tosi hävettävä tätitapa: oon mielessäni varannut "oman paikkani" työmatkabussissa, ja kovasti yritän nousta bussiin ekana, ettei kukaan mene valtaamaan paikkaa, joka on vain mun.

Tätitavaksi luokittelen sen siks, että se on putkahtanut pintaan vasta täytettyäni 60 (nyt 67). Ja todellakin tekis mieli potkia itseäni, koska tää tapa on nolo! Onneks en kulje ruuhkaisimpiin aikoihin, aamuviideltä mun valtaistuimeni on useimmiten vapaa ihan mun omalle persikalleni.

Vierailija
244/557 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikun ja pidän huolta vartalostani, syön super terveellisesti. Biohakkeroin. Hoidan ihoa, tiedän vitamiinitasoni, verenkuvani, kaiken. Kuuntelen kolme kirjaa viikossa. Seuraan podcasteja. Seuraan politiikkaa, säätä, maailman ilmiöitä. Seuraan muotia, etten näyttäisi liian tädiltä. Vaihdan kampausta muodin mukaan. Käyn plastiikkakirurgin veitsen alla. Otan botoxia ja filleriä. Pidän huolta perheestä, järjestän juhlia kyselen kuulumisia, kehun saavutuksia ja olen onnellinen lapset ovat omillaan ja pärjäävät. Mies on yhtä setäytynyt, hankkinut setä harrastuksia ja reisitaskuhousut, ruskeita nahkasandaaleja ei vielä ole. Minulla on lemmikkejä. Harrastan paria asiaa ja pidän yhteyttä harrastuskavereihin. Tämä alkoi kun täytin 40 ja kiihtyy kokoajan. Olen harkinnut uskontoa, mutta ei nyt sentään. Joogaan ja harrastan new agea kyllä. Olen myös harkinnut teatterissa käymistä, mutta ehkä kun täytän 70v. Nuorena matkustelin ja sitten iski lapsiperhehelvetti jonka suoritin kiitettävästi. Se oli hirveää aikaa. Nyt on ihanaa.

Rehellisesti sanottuna elämäsi kuulostaa kamalalta. 

Vierailija
245/557 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaahan että sanaa ikääntynyt/ikääntyminen käytetään vasta 65 vuotta täyttäneistä. 

Ihminen alkaa ikääntyä heti kun munasolu hedelmöityy. 

Vierailija
246/557 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rehellisesti sanottuna elämäsi kuulostaa kamalalta. 

Tämä. Ja henkilö täysin sekaisin.

Vierailija
247/557 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku espoolainen selvästi. Siellä näitä Karita Tykkiä asustelee.

Vierailija
248/557 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ovat täti tavat?  Onko niitä erilaisia tapoja, mies tavat naistavat, nuorisotavat ym serkkutavat, kummitavat?? Elän mun tavoilla.

Jos tarviit kirkasta valoa tai suurennuslasia pieneen tekstiin, se voi olla tätisetätapa.

Vierailija
249/557 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun puolestani jokainen saa fiilistellä tätiintymistään ihan niin paljon kuin sielu sietää mutta antaisin kaikille mahdollisuuden myös asettua tämän oudon pakonomaisen tätiyttämisen ulkopuolelle.

Eihän tässä sua ole sormella osotettu.

Minullakin on tätitapoja, paljonkin. Pahinta on, jos jokin putoaa lattialle, joudun nostamaan sen sellaisessa pappa-kyykyssä, eli levitän jalkani haara asentoon, taivutan polvia ei ihan 90 asteen kulmaan, koska ne eivät mene, ja kumarrun oikein vaivalloisesti ähisten. 

Minulla on kyllä selkävaivoja, ja ne itse asiassa ovat nyt entisestään pahentuneet, koska sain lapsen  vielä  45- vuotiaana, toista vuotta sitten.

Myönnän silti rypistyväni, harmaantuvani ja tätiytyväni. 

Vierailija
250/557 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä ollenkaan miksi ihmiset seuraavat somevaikuttajia enkä only fansin normalisointia. Lisäksi nuorten miesten hiusmuoti näyttää mielestäni hirveältä.

Kaikki nuorten muoti on hirveää!! Se on vanhanaikaista! Minä pukeuduin niin nuorena. 

Vielä pahempaa on viikset. Sellaiset kasariviikset , ja niitä on nuorilla! Isälläni oli sellaiset, kun olin lapsi  

Kai se on trendikästä, mutta minun mielestäni vain vanhanaikaista. 

Vierailija
251/557 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niistä nenän niin että törisee. M 55

Kasvaahan sulla jo korvissa ja sieraimissa sellaiset karvatupsut? Harmaat, tottakai

Vierailija
252/557 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tänne kirjoittaa ettei tunnista itsessään mitään tätitapoja saa alanuolia. Miksi? Onko se niin vaikeaa ymmärtää että me olemme erilaisia? Mä olen eläkkeellä, mutta en kyllä ole sen kummempi kuin esim. 3-kymppisenä paitsi peilikuvaltani. 

Sinun tätitapasi on ankeutus. 

Ketjun on tarkoitus olla hauska, eikä siinä, että kerrot ettei sinulla ole mitään tätitapoja, ole mitään hauskaa. 

Ehkä oletkin niin täti, että sinun täytyy saada sanoa mielipiteesi,vaikka sitä ei kysytty.

Hassua on myös se,ettet aidosti ymmärtänyt, miksi sait alapeukkuja. 

Olisit vain jättänyt vastaamatta, jos koet,ettei aihe kosketa sinua.

Vierailija
253/557 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peijooni vieköön olen puuskuttanut sitoessa kengänauhoja, istuallaan, juukelinmoiseen mahapölleröön pakosta puskeutuen.

Mies tälle tähdelle tipahtanut vuonna 1960

Vierailija
254/557 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistakaahan että sanaa ikääntynyt/ikääntyminen käytetään vasta 65 vuotta täyttäneistä. 

Ihminen alkaa ikääntyä heti kun munasolu hedelmöityy. 

Savolaiset jo siementen Uintikisassa, ne on olevinaan niin tehokkaita. Ihan ne vanhenee savolaiset muuta väestöä ripeämmin. 

Vierailija
255/557 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiön saunavuoro on arkiviikon kohokohta.

Teatterissa käyn viikonloppuisin matineoissa, siis iltapäivisin, ettei yöunet mene.

Vierailija
256/557 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myhäilen hyväksyvästi, kun kohtaan hyväkäytöksisen nuoren. (45-v täti)

Vierailija
257/557 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peijooni vieköön olen puuskuttanut sitoessa kengänauhoja, istuallaan, juukelinmoiseen mahapölleröön pakosta puskeutuen.

Mies tälle tähdelle tipahtanut vuonna 1960

Tää on muuten sellainen juttu, että en edes muista, miten solmin kengännauhani 90-luvulla. Se ei ollut mikään "juttu", niin kuin nyt. Pitää päästä istumaan, että saan kengät jalkaan, käytän pitkää kenkälusikkaa (enkä vain omista sitä) ja nauhat pitää suunnitella tarkkaan, kuinka kireälle ne minäkin päivänä uskaltaa vetää. Ja bootseja ja korkokenkiä en mielellään enää jalkoihini laita, näytän ennemmin rumalta. Maha ei onneksi ole niin iso, että olisi tiellä, mutta jalat on kauheassa kunnossa. Mukavien kenkien ostaminen on haastavaa.

Vierailija
258/557 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Beigen väriset sloggy Maxi 46 alushousut

Ei, ei ja ei. Ne on viimeisen toivon housut!

Vierailija
259/557 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän villaa ympäri vuoden, en koe sitä tätitavaksi, koska saan virtsiksen heti jos istun kylmällä alustalla ja tämä tilanne ollut siitä asti kun olin 7v. Kudon paljon ja sitäkin olen tehnyt 20-vuotiaasta lähtien. Uutena näin 40v on tullut aikaisin nukkumaan meneminen. Saan nykyään kamalan päänsäryn, jos valvon yli puolen yön vaikka en joisi alkoholia. Koko seuraava päivä pilalla. Tykkään saunoa aamulla tai päivällä ja käydä kaupassa keskellä päivää. Ihmisjoukot ahdistaa enkä jaksa kuunnella nuorten puhetyyliä jossa joka toinen sana on englantia tai joku lyhenne jonka merkityksiä en muista vaikka oon koittanut niitä opetella. Päähän ei enää jää uudet asiat mitkä ei kiinnosta. Huomaan kaipaavani vanhoja jo eläkkeelle jääneitä uutisankkureita ja esimerkiksi Ylen aiempaa uutistunnaria. En ymmärrä miksi tällaisten hyvien asioiden pitää muuttua. Tai miksi pitää olla Säätiedotus veneilijöille eikä merenkulkijoille. Jos yhtäkkiä Saimaan sään kertominen on oleellista niin samalla pitäisi olla myös Inarijärven sää, koska onhan sekin paikallisille ja mökkiläisille tärkeä. Mutta Järvisää voisi kyllä olla eri ohjelma. Tai miksi Muumit piti uudelleen dubata. Lukemattomia asioita joita ei saisi muuttaa kun ne on ihan hyvin sellaisena kuin ne on ja tuo minulle turvaa ja pysyvyyttä elämään. Nuorena ei sellaista osannut arvostaa tai kaivata. Piti olla liikkeessä ja kehittyä. Minä haluan vain istua mökkilaiturilla ja lukea. 

Mä kaipaan Teksti-teeveetä! Onneksi Ylellä on vielä. Ei ole keksitty nopeampaa tapaa lukea uutiset - vieläkään.

Vierailija
260/557 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kritisoin nuorisoa ehkä vähän liikaakin. Huonoja työelämätaitoja. Omatoimisuuden, aloitekyvyn ja maalaisjärjen puutosta. Järkyttävän huonoa sanavarastoa ja suomen kielen taitoa. Ihan onnetonta tietoteknistä osaamista. Somesisältöä helppokäyttöisillä  ohjelmilla osataan kyllä tehdä, mutta jos jotain asiallisempaa  raporttia, yhteenvetoa, Excelin makroa tms pitäisi tehokkaasti ja nopeasti luoda, menee sormi suuhun. Asiallisen, tiivistetyn kirjallisen raportin, yhteenvedon tai määrittelyn luominen selkeällä suomen kielellä pääasioihin keskittyen näyttäisi olevan joku ylivoimainen haaste. 

Olen koittanut neuvoa nätisti, mutta joskus tekee tiukkaa.