Mitä setä- tai tätitapoja sinulle tullut keski-iässä?
Käytän pitkää kenkälusikkaa, villaa talvella ja imuroidessa sängyn alta pitää olla kropan alla pehmukkeet. Polvilla noustaan ylös pehmukkeen päällä. Toisaalta pitää olla viilentäviä t-paitoja vaihdevuosissa ja nastakengät. Miten siellä?
Kommentit (557)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tänne kirjoittaa ettei tunnista itsessään mitään tätitapoja saa alanuolia. Miksi? Onko se niin vaikeaa ymmärtää että me olemme erilaisia? Mä olen eläkkeellä, mutta en kyllä ole sen kummempi kuin esim. 3-kymppisenä paitsi peilikuvaltani.
Et hyväksy olevasi vanha 😂
No jlauta kai minä peilikuvani näen ja tiedän monta vuotta vanha olen eli en tosiaankaan ole nuori, mutta en kyllä itseäni vanhukseksi tunne, siis jos en katso peiliin. En yritä olla nuorekas vaan pukeudun ja olen juurikin sellainen mikä on juurikin minun juttuni. No joo, ne pillifarkut on tietty tätimäiset, mutta niitä olen käyttänyt siitä lähtien kun ne tuli muotiin kun muitakaan ei ollut saatavilla. Nykyisin on, mutta mitäs uusia ostamaan kun kaappi on täynnä vanhoja.
"Nämä on ihan hyvät vielä" on todellista keski-ikää. Eikä siinä ole mitään noloa tai hävettävää.
Lasken siemenet sisään surutta, oli sitten tuttu naaras tai ei. Tekee gutaa. Myös naiselle, koska spermassa on ainesosia, jotka saavat naisen kielen tasapainoon ja helpottavat naisten yleisiä psyykkisiä ongelmia. On muuten tosi!
Vierailija kirjoitti:
Vanhukset ovat ikäviä ihmisiä.
Toivo ettet elä vanhaksi 🙏
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tänne kirjoittaa ettei tunnista itsessään mitään tätitapoja saa alanuolia. Miksi? Onko se niin vaikeaa ymmärtää että me olemme erilaisia? Mä olen eläkkeellä, mutta en kyllä ole sen kummempi kuin esim. 3-kymppisenä paitsi peilikuvaltani.
No jlauta kai minä peilikuvani näen ja tiedän monta vuotta vanha olen eli en tosiaankaan ole nuori, mutta en kyllä itseäni vanhukseksi tunne, siis jos en katso peiliin. En yritä olla nuorekas vaan pukeudun ja olen juurikin sellainen mikä on juurikin minun juttuni. No joo, ne pillifarkut on tietty tätimäiset, mutta niitä olen käyttänyt siitä lähtien kun ne tuli muotiin kun muitakaan ei ollut saatavilla. Nykyisin on, mutta mitäs uusia ostamaan kun kaappi on täynnä vanhoja.
"Nämä on ihan hyvät vielä" on todellista keski-ikää. Eikä siinä ole mitään noloa tai hävettävää.
Käsittääkseni olen jo yli keski-iän kun olen eläkkeellä vai miten se on? "Nämä on ihan hyvät vielä" no totta helvetissä ovat elleivät ole hajalla, värit kulahtaneet tai muoto ole muuttunut. Tunnustan, kaapissa on ihan iskemättömäkiäkin farkkuja eli tulipa joskus vähän shoppailtua. Sellaista sattuu. No joo, ne ylileveät farkut vähän närästää kun ne on sitä minun nuoruuttani eli näyttävät vanhanaikaisilta. Tulihan se tätimäisyyskin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsittääkseni olen jo yli keski-iän kun olen eläkkeellä vai miten se on? "Nämä on ihan hyvät vielä" no totta helvetissä ovat elleivät ole hajalla, värit kulahtaneet tai muoto ole muuttunut. Tunnustan, kaapissa on ihan iskemättömäkiäkin farkkuja eli tulipa joskus vähän shoppailtua. Sellaista sattuu. No joo, ne ylileveät farkut vähän närästää kun ne on sitä minun nuoruuttani eli näyttävät vanhanaikaisilta. Tulihan se tätimäisyyskin!
Kun tarpeeksi kauan elää, saa monta muotikiertoa. Toisille lämpenee, toisille ei. Mua hiukan huvitti kun tytär kietaisi 2010-luvulla kaulaansa samanlaisen samettinauhan, joka mulla oli ysäreillä ja mummollaan 70-luvulla. Eiköhän sekin tule taas ensi vuosikymmenellä. Kauhean vähän mitään uutta tulee loppujen lopuksi. No, jos peruukit, kalukukkarot tai toogat palaisivat vuosisatojen takaa, voisi yllättyä.
Piereskelen julkitiloissa ilman estoja.
m 51
Käytän villaa ympäri vuoden, en koe sitä tätitavaksi, koska saan virtsiksen heti jos istun kylmällä alustalla ja tämä tilanne ollut siitä asti kun olin 7v. Kudon paljon ja sitäkin olen tehnyt 20-vuotiaasta lähtien. Uutena näin 40v on tullut aikaisin nukkumaan meneminen. Saan nykyään kamalan päänsäryn, jos valvon yli puolen yön vaikka en joisi alkoholia. Koko seuraava päivä pilalla. Tykkään saunoa aamulla tai päivällä ja käydä kaupassa keskellä päivää. Ihmisjoukot ahdistaa enkä jaksa kuunnella nuorten puhetyyliä jossa joka toinen sana on englantia tai joku lyhenne jonka merkityksiä en muista vaikka oon koittanut niitä opetella. Päähän ei enää jää uudet asiat mitkä ei kiinnosta. Huomaan kaipaavani vanhoja jo eläkkeelle jääneitä uutisankkureita ja esimerkiksi Ylen aiempaa uutistunnaria. En ymmärrä miksi tällaisten hyvien asioiden pitää muuttua. Tai miksi pitää olla Säätiedotus veneilijöille eikä merenkulkijoille. Jos yhtäkkiä Saimaan sään kertominen on oleellista niin samalla pitäisi olla myös Inarijärven sää, koska onhan sekin paikallisille ja mökkiläisille tärkeä. Mutta Järvisää voisi kyllä olla eri ohjelma. Tai miksi Muumit piti uudelleen dubata. Lukemattomia asioita joita ei saisi muuttaa kun ne on ihan hyvin sellaisena kuin ne on ja tuo minulle turvaa ja pysyvyyttä elämään. Nuorena ei sellaista osannut arvostaa tai kaivata. Piti olla liikkeessä ja kehittyä. Minä haluan vain istua mökkilaiturilla ja lukea.
Vierailija kirjoitti:
No varmaan siksi alanuolitetaan, että on kysytty mitä tätitapoja on. Jos ei sulla niitä ole, sitä ei tarvitse tulla erikseen ilmoittamaan. Ihan sama kun joku kysyy neuvoja parisuhteeseen niin jotkut urpot tulee kertomaan, että heillä ei ole parisuhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun tarpeeksi kauan elää, saa monta muotikiertoa. Toisille lämpenee, toisille ei. Mua hiukan huvitti kun tytär kietaisi 2010-luvulla kaulaansa samanlaisen samettinauhan, joka mulla oli ysäreillä ja mummollaan 70-luvulla. Eiköhän sekin tule taas ensi vuosikymmenellä. Kauhean vähän mitään uutta tulee loppujen lopuksi. No, jos peruukit, kalukukkarot tai toogat palaisivat vuosisatojen takaa, voisi yllättyä.
Oi, mulla oli sellainen leveä musta samettinauha jossa koru. Harmi vaan että se kuristi kun äiti oli tehnyt siitä liian tiukan, eikä suostunut sitä korjaamaan. Oiskohan ollu joskus kansakouluaikoina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No varmaan siksi alanuolitetaan, että on kysytty mitä tätitapoja on. Jos ei sulla niitä ole, sitä ei tarvitse tulla erikseen ilmoittamaan. Ihan sama kun joku kysyy neuvoja parisuhteeseen niin jotkut urpot tulee kertomaan, että heillä ei ole parisuhdetta.
🥱
Vierailija kirjoitti:
Lasken siemenet sisään surutta, oli sitten tuttu naaras tai ei. Tekee gutaa. Myös naiselle, koska spermassa on ainesosia, jotka saavat naisen kielen tasapainoon ja helpottavat naisten yleisiä psyykkisiä ongelmia. On muuten tosi!
Sperma tasapainottaa kielen, ja on muuten ihan tosi!
Nyt mä olen kuullut kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Istun suihkussa jakkaralla. Ennen kyykyssä tai seisaaltaan.
Miksi suihkussa kukaan olisi kyykyssä?
Minä 65 v. peseytyessä istuudun suihkun lattialle, ettei suihkunurkka kastu ylös asti. Pääsen vähemmällä seinien kuivauksella. Ylös lattialta nousen auttamatta käsillä. Sukat, kengät ja saappaat laitan jalkaan seisaallaan. Pyrin säilyttämään tasapainon ja jalkojen voiman, mitkä ovat vanhuudessa tärkeitä selviytymisessä itsenäisesti. Nuorempana en tällaista juuri ajatellut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on tullut järkevä ja ennakoiva.
Tylsä ja ennalta-arvattava
Entäs sitten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh! Keski-ikäiset ovat vasta puoliksi niin ikäviä kuin vanhukset.
Perinteisesti paljon mökkeilemistä kuuluu vanhempien ihmisten kesään.
Miksei nuorempienkin. Jos ei oo omaa mökkiä niin sitten kyläillään sellaisten luona kellä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai kamala, ai anteeksi, eikö tämä olekaan keskustelupalsta? Jos täällä kysytään mitä tätitapoja sulla on, niin ei saa tulla kertomaan ettei mitään? Missä niin lukee? Kuka kieltää? Sitäpaitsi, mä ainakin mietin aikani ja löysin yhden ja tulin sitten se kertomaan. Oletko sinä joku palstapolliisi joka määrittää kuka ja mitä saa kirjoittaa? Ja mitä noihin ala- ja ylänuoliin tulee niin nehän on yksi vitsi. Niitä saa tehtailla jos haluaa ja fanittaa omaa viestiään jos haluaa. Älä sotkeudu lillukanvarsiin. Tämä on vain höpöhöpö keskustelua.
Vierailija kirjoitti:
Kunnolla saanut nainen on harvemmin äkänen vaan hyrisee tyyttväisenä ja kehrää. Siinä on spermalla oma osuutensa asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avuttomat, muistisairaat vanhukset OVAT ikäviä, koska elävät liian kauan ja niitä on aivan liikaa hoidettavana ja passattavana. En todella tiedä miten tämän voisi korjata.
Toivon hartaasti etten itse elä kohtuuttoman vanhaksi. Työelämää on jäljellä kolmisen vuotta, joten en vielä ole aivan hyödytön.