Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä setä- tai tätitapoja sinulle tullut keski-iässä?

Vierailija
28.05.2026 |

Käytän pitkää kenkälusikkaa, villaa talvella ja imuroidessa sängyn alta pitää olla kropan alla pehmukkeet. Polvilla noustaan ylös pehmukkeen päällä. Toisaalta pitää olla viilentäviä t-paitoja vaihdevuosissa ja nastakengät. Miten siellä?

Kommentit (557)

Vierailija
181/557 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi yhtään kenenkään pitäisi pyrkiä nuorekkuuteen? Hyi olkoon!

Koska pääsee Apu-lehden kanteen ylistämään omaa ikääntymättömyyttään? :D

Vierailija
182/557 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistakaahan että sanaa ikääntynyt/ikääntyminen käytetään vasta 65 vuotta täyttäneistä. 

Muistakaa, että sana "ikääntynyt" on liirumlaarumia ja tarkoittaa "vanhaa". Vanhassa ei ole mitään vikaa, miksi sillekin tulisi löytää jokin kiertoilmaisu. Sama koskee vanhempia, jotka ovat isiä ja äitejä, eivätkä mitään "huoltajia". Suomen kielen rikkomisen pitää lopettaa.

Samaa mieltä. Vanha sanana ei halvenna ketään, ne ovat ihan muut jutut jotka vanhuutta halventavat.

Kuten vaikka se että viiskymppinen feministi tekee itsestään kirjan Vanha nainen tanssii.

Tämä tyyppi ei tiedä vanhuudesta vielä mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/557 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eduskunnan kyselytunti on lempiohjelmani A-studion ja uutisten lisäksi.

Vierailija
184/557 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ähkiminen ja huokailu. 

Vierailija
185/557 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alkanut köydä teatterissa. Hampurilaiset ei maistu. Käytän tukisukkia. Menen nukkumaan muihin aikoihin vaikka olisi juhannus tai uusi vuosi. 

Vierailija
186/557 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäin noin kolme vuotta sitten eläkkeelle ja tavaksi on tullut valvoa yöt ja nukkua päivät. M66

Tuosta olen kyllä kateellinen. 

N57 

Vierailija
187/557 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole vielä keski-ikäinen, mutta hyötykasvit, kauniit (itämaiset) astiastot ja villasukat ovat alkaneet kiinnostelemaan vakavasti. Ovatko nämä tätiytymisen ensiaskeleita? Osaisiko joku premium täti tai pidemmällä tätiydessä oleva kertoa? 

Premiumtäti mikä ihana sana 😍😍 

Vierailija
188/557 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin sanoa, että vastaan uutistenlukijalle hänen tervehtiessään lähetyksen aluksi, kuten isäni aikoinaan, mutta niinhän minä olen tehnyt jo vuosikymmeniä.

N57

Vierailija
189/557 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupesin luottamaan.

Vierailija
190/557 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on dosetti. 

N56

Vierailija
191/557 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän enää vain Sketchersejä. Omien vanhempieni aikoina vastaava valinta oli Eccot. Eläkeläisenä sitten varmaan jotkut tällaiset:

https://www.kenkamatti.fi/c/verkkokauppa/naisten-kengat/kavelykengat

Hyi kamala. Ennemmin kävelisin paljain jaloin vaikka paukkupakkasilla, oli ikä mikä hyvänsä.

Vierailija
192/557 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talutan joskus pyörää ylämäessä, jotta säästän polvia (ennakoivasti!). 

Astanga-ajat ovat takana. Kevyempi yleisjooga tai selkäjumppa on tullut tilalle. :) 

Kävelylenkit ovat pidentyneet. 

Vierailija
193/557 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reinot ja muut villatohvelit jalassa kotona. En tykkää enää kauhuelokuvista. Eilen kuuntelin ensimmäistä kertaa Järviradiota. 

Alkaa ote lipsua.

Vierailija
194/557 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alkanut välittämään siitä miten monet nostaa jalat bussin penkille. Ajattelen millaista tietämättömyyttä ja välinpitämättömyyttä sotkea bussinpenkit, joilla toiset sitten istuu.  Usein pyrinkin blokkaamaan kyseisen käytöksen valitsemalla istuinpaikaksnei juuri sen penkin, jolla edessä olija jalkojaan pitää. 

Vierailija
195/557 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketju on täynnä stereotypioita 🥱 

Vierailija
196/557 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistakaahan että sanaa ikääntynyt/ikääntyminen käytetään vasta 65 vuotta täyttäneistä. 

Jokainen ihminen ikääntyy koko ajan. Vieläpä täsmälleen samalla nopeudella.

Ei pidä paikkansa. Noin 44-vuotiaana ja 60-vuotiaana ihminen ikääntyy kiihtyneesti, tapahtuu biologinen/fysiologinen romahdus.

Kyllä tuo romahdus nyt kuulostaa hienoiselta liioittelulta. Ja sen lisäksi ihmiset ovat erilaisia.

Kuulostakoon mutta niin se on. Ei ole minun henkilökohtainen mielipiteeni vaan ihan tutkittu fakta.

Vierailija
197/557 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tänne kirjoittaa ettei tunnista itsessään mitään tätitapoja saa alanuolia. Miksi? Onko se niin vaikeaa ymmärtää että me olemme erilaisia? Mä olen eläkkeellä, mutta en kyllä ole sen kummempi kuin esim. 3-kymppisenä paitsi peilikuvaltani. 

Vierailija
198/557 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tänne kirjoittaa ettei tunnista itsessään mitään tätitapoja saa alanuolia. Miksi? Onko se niin vaikeaa ymmärtää että me olemme erilaisia? Mä olen eläkkeellä, mutta en kyllä ole sen kummempi kuin esim. 3-kymppisenä paitsi peilikuvaltani. 

Et hyväksy olevasi vanha 😂

Vierailija
199/557 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän terveellisyys ja mukavuus edellä. Lopetin alkoholin käytön, kun se häiritsi niin paljon unta ja on terveydelle haitaksi; pyrin syömään kuituja ja muutenkin terveellisesti; en halua valvoa pikkutunneille ilman painavaa syytä; en enää käytä korkkareita enkä stringejä enkä kaarituellisia liivejä. Onneksi tuli nuorempana bailattua sen verran ettei nyt tunnu siltä,  että joutuu luopumaan jostain. Päin vastoin, tuntuu että onneksi ei enää tartte. 

Vierailija
200/557 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et hyväksy olevasi vanha 😂

No jlauta kai minä peilikuvani näen ja tiedän monta vuotta vanha olen eli en tosiaankaan ole nuori, mutta en kyllä itseäni vanhukseksi tunne, siis jos en katso peiliin. En yritä olla nuorekas vaan pukeudun ja olen juurikin sellainen mikä on juurikin minun juttuni. No joo, ne pillifarkut on tietty tätimäiset, mutta niitä olen käyttänyt siitä lähtien kun ne tuli muotiin kun muitakaan ei ollut saatavilla. Nykyisin on, mutta mitäs uusia ostamaan kun kaappi on täynnä vanhoja.