Lapseni häpeää vanhaa isäänsä - mitä tehdä?
Lapseni on päiväkodissa. Lapselta kysytään toistuvasti, että miksi "vaari" hakee hänet päivähoidosta. Lapseni ikätovereiden isät ovat jotain 20-40 -vuotiaita. Lapseni isä on varsin vanhan näköinen ja harmaahiuksinen 55-vuotias. Hän on ilmeisesti yhtä vanhan näköinen (ja ikäinen), kuin mitä päiväkotikavereiden isovanhemmat normaalisti ovat, joten tämä aiheuttanee ne mielikuvaongelmat.
Lapsi on sanonut monta kertaa, ettei halua isänsä hakevan tai vievän häntä päiväkotiin. En ole tästä isälle sanonut, koska todennäköisesti saisin asian kertomisen seurauksena itse vain vihahyökkäyksen päälleni. Tilanne on lapselle ikävä ja häntä kiusataan "pappa-isästään". Miten tilanteesta saisi lapselle helpomman?
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
"Lapseni ikätovereiden isät ovat jotain 20-40 -vuotiaita".
Älä suolla paskaa, tuskin on kakskymppisiä isiä.
Toivottotavasti todellakin on 2-kymppisiä isiä. Miehen kyky siittää terveitä lapsia laskee rajusti 34 ikävuoden jälkeen. Lapsilla on puna-viher-värisokeutta, ja autoimmuunisairauksia kuten lasten reumaa ja astmaa, sekä leukemiaa, autismia ja kehitysvammoja liian vanhan isän takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tästä isälle sanonut, koska todennäköisesti saisin asian kertomisen seurauksena itse vain vihahyökkäyksen päälleni.
Tosi kiva isä lapsellasi...
Jep, tulin sanomaan että tämä on se huolestuttavin asia tässä aloituksessa.
Tässä aloituksessa huolestuttaa miten huonosti keksittyä paskaa.
Seuraavalla kerralla ollessasi suojaamattomassa yhdynnässä ole selvillä siittimen kantajan
todellisesta iästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottotavasti todellakin on 2-kymppisiä isiä. Miehen kyky siittää terveitä lapsia laskee rajusti 34 ikävuoden jälkeen. Lapsilla on puna-viher-värisokeutta, ja autoimmuunisairauksia kuten lasten reumaa ja astmaa, sekä leukemiaa, autismia ja kehitysvammoja liian vanhan isän takia.
Ja sulla peräsuolen laskeumaa.
Vierailija kirjoitti:
Mun lapset 3 kpl on jo kaikki melkein täysikäisiä, nuorin 16v ja itse olen 50 vuotias.
On se aika vanha isäksi, itse en enään jaksaisi.
nythän ei ole kyse sinusta.
Vierailija kirjoitti:
Perheenne ja tarina lienee Porvoosta, eikö vaan?
Ei kun ihan perseestä!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun lapset 3 kpl on jo kaikki melkein täysikäisiä, nuorin 16v ja itse olen 50 vuotias.
ENÄÄ!
Aakkosautistilla ei ole aiheeseen mitään sanottavaa, joten vaietkoon.
Itse sanoisin espoolaismiehestä, että hankaloittaa muiden normaalien ihmisten elämää ja tulee kalliiksi.
Olen aina sanonut ,että miettikää myös lasta,te, jotka teette lapsia vanhemmalla iällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tästä isälle sanonut, koska todennäköisesti saisin asian kertomisen seurauksena itse vain vihahyökkäyksen päälleni.
Omalle lapselle muut tenavat kuittaili vanhasta isästä. Totta voi siis olla tämäkin aloitus. Lasten suusta tulee kaikenlaisia totuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan isäksituloikä suoraan verrannollinen äidinkielen numeroon peruskoulun päättötodistuksessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiesithän, että punavihervärisokeus periytyy poikalapselle aina äidiltä ja tyttölapselle vain, jos sekä äidillä että isällä on kyseinen geenivirhe?
Vierailija kirjoitti:
Olen aina sanonut ,että miettikää myös lasta,te, jotka teette lapsia vanhemmalla iällä.
No näin lapsen näkökulmasta mun vaihtoehtoni eivät olleet nuoret tai vanhat vanhemmat, vaan vanhat vanhemmat tai ei ollenkaan elämää tässä universumissa.
Mun elämäni on ollut varsin ihanaa, ja olen iloinen että vanhempani saivat minut, vaikka eivät minua suunnitelleetkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omalle lapselle muut tenavat kuittaili vanhasta isästä. Totta voi siis olla tämäkin aloitus. Lasten suusta tulee kaikenlaisia totuuksia.
Olet aapée ja puolustat paskaa tekaistua aloitusi .. Eikö hävetä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiesithän, että punavihervärisokeus periytyy poikalapselle aina äidiltä ja tyttölapselle vain, jos sekä äidillä että isällä on kyseinen geenivirhe?
Liian vanha harmaa äijä ei sovi isäksi, jo lapsen sairaudet osoittavat, että se on luonnotonta. Suositan ap:tä jättämään se vanhuuteenkuoleva käpy ja ottamaan nuorempi mies isähahmoksi lapselle.
Luulen, että tämä aloitus on tehty provona. Suomessa on paljon ikärasismia ja tämänkaltainen iästä kiusaaminen yleistä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan sinua kuuntele eikä tarvitsekkaan. Ei kuulu sulle eikä mulle.
En tajunnut, kenen vihahyökkäyksen saisit päällesi, jos kerrot asiasta miehellesi. Mutta miehellsei minun mielestä kuuluisi myös kertoa. Jospa hän vaikka osaisi huumorilla jotain lohkaista niille päiväkodin lapsille, kun hän hakee omaa lastanne sieltä.
Ainakin sitä lastanne kannattaa koittaa valistaa rehellisesti, että ihmiset ovat erilaisia ja jotkut näyttävät joskus vanhemmalta kuin ovatkaan, jotkut taas nuoremmalta kuin ovatkaan.
Vierailija kirjoitti:
Omaa isääni luultiin isoisäksi synnytyslaitoksella hoitajien toimesta kun oli tuolloin vähän alle viisikymppinen, mutta täysin harmaapäinen.
Mieheni oli äitinsä vierellä sairaalassa viimeisinä hetkinä ja hoitaja oletti hänen olevan äitinsä puoliso. Ei ehkä kannattaisi tehdä oletuksia, vaan kysyä.
Ihan selkeästi keksitty provo. Joku nainen tehnyt, joka pelkää oman ukkonsa vaihtavan puolison nuorempaan. Päiväkoti-ikäiset ei tuommoista puhele eikä huomaa. Elleisitten joku vanhempi puhu pahaa. Tuonikäiset isät, jos nuoren puolisin saaneet, ovat usein varakkaita. Mikäs sen enempää kateutta herättäisi. Ihmiset vanhenee hyvin eri tahtiin.
59 kommenttia, eikä yhdessäkään mainita sitä ainoaa asiaa, joka tilanteen pystyy ratkaisemaan, eli päiväkotia. Jos päiväkodissa kiusataan yhtään mistään, täytyy asiaan puuttua.
Mutta tietenkin kommentoijat ovat trolleja, kuten aloittajakin.