Voisiko joku selittää miksi joku isä ei osallistu lapsensa asioihin vaikka asuu saman katon alla?
Etenkin miesten näkemykset tällaisista tilanteista olisi kaivattuja. On olemassa isiä (onneksi melko harvoja), jotka ei juuri ollenkaan osallistu lastensa asioihin, hoida lapsiaan tai tee lastensa kanssa mitään, vaikka ydinperheenä elävät eli saman katon alla. Viettävät elämäänsä keskittyen kaikkeen muuhun, eivät ole edes juuri kärryillä lastensa asioista kun eivät niihin osallistu. Miksi jotkut isät toimii näin? Ihan syitä tällaiseen nyt yritän etsiä.
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen vie kaikki voimat, kun haluaa olla huomion keskipisteenä. Estää miehen ja lasten yhdessäolon päsmäröinnillään, joten mies vaipuu omassa kodissaan ns. koiran virkaan, kun hänellä ei ole ihmisarvoa.
Nainen on riittävän monta kertaa sanonut, että hän halua tehdä nämä hommat, koska mies EI KOSKAAN, EI OSAA, EI VÄLITÄ,TEKEE VÄÄRIN. Eikä tee yhtä monimutkaisesti niitä yksinkertaisia asioita, joissa menee koko päivä ja uupuu ja ovat "pakollisia" tehtäväksi - siis naisen mielestä.
Kunpa näkisitte ne miehenne, kun ette ole itse läsnä ja he ovat omien lastensa kanssa yhdessä. Ehkä kaikkea ei tehdä pitkän kaavan kautta, mutta yleensä kaikilla on kivaa, kun kukaan ei ole selän takana valvomassa ja säätämässä jonkun pikkuasian kanssa.
Tämä kommentti ei päde aloitukseni tilanteeseen. Aloituksessa kyselin miehistä, jotka ei ole lastensa kanssa. Ei siis oikeastaan ollenkaan. Ei silloinkaan, kun lasten äiti on muualla. Ap
Aloituksessa sanoit että saman katon alla. Unohditko jo omat provosi?
Vierailija kirjoitti:
On helpompi istua perseellään ja pierrä sohvaan kalja kädessä samalla kun vaimo hoitaa lapset, kodin, 50% kuluista ja seksipalvelut minulle kuin olla osallistuva täysipainoinen aikuinen ja vanhempi omalle lapselle
t. paska isä
älä sinä incel-emakko tule nyt tähän sotkeen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysy siltä isältä. Selvästi nyt kirjoitat jostain yhdestä ihmisestä.
Olen kysellytkin häneltä, mutta en saa vastausta. Siksi pitää kysyä täällä miesten näkemyksiä aiheesta. Koska tiedän, että hän ei ole ainoa tällainen isä, niin jollain täällä palstalla voisi olla tietoa syistä. Ap
Miksi vastaisi rehellisesti, koska tuloksena olisi vain riita, jossa väittäisit, ettet käyttäydy niin kuin hän näkee ja kokee.
Voitko vannoa, että pystyisit ottamaan vastaan mitä sinulle sanotaan ja käsittelemään sen aikuismaisesti ja vaikka oppimaan siitä. "Ei sille mitään voi puhua, eikä se kuuntele, suuttuu vaan ja mököttää" on hyvin tyypillinen luonnehdinta miehestä tällä palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen vie kaikki voimat, kun haluaa olla huomion keskipisteenä. Estää miehen ja lasten yhdessäolon päsmäröinnillään, joten mies vaipuu omassa kodissaan ns. koiran virkaan, kun hänellä ei ole ihmisarvoa.
Nainen on riittävän monta kertaa sanonut, että hän halua tehdä nämä hommat, koska mies EI KOSKAAN, EI OSAA, EI VÄLITÄ,TEKEE VÄÄRIN. Eikä tee yhtä monimutkaisesti niitä yksinkertaisia asioita, joissa menee koko päivä ja uupuu ja ovat "pakollisia" tehtäväksi - siis naisen mielestä.
Kunpa näkisitte ne miehenne, kun ette ole itse läsnä ja he ovat omien lastensa kanssa yhdessä. Ehkä kaikkea ei tehdä pitkän kaavan kautta, mutta yleensä kaikilla on kivaa, kun kukaan ei ole selän takana valvomassa ja säätämässä jonkun pikkuasian kanssa.
Tämä kommentti ei päde aloitukseni tilanteeseen. Aloituksessa kyselin miehistä, jotka ei ole lastensa kanssa. Ei siis oikeastaan ollenkaan. Ei silloinkaan, kun lasten äiti on muualla. Ap
Aloituksessa sanoit että saman katon alla. Unohditko jo omat provosi?
Vaikka asuu saman katon alla, niin ei se nainen aina siellä kotona ole, vaan on välillä muualla, jossain omissa menoissaan. Ei aloitus mikään provo ole. Ap
Miehet eivät tee ala-arvoista työtä ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On helpompi istua perseellään ja pierrä sohvaan kalja kädessä samalla kun vaimo hoitaa lapset, kodin, 50% kuluista ja seksipalvelut minulle kuin olla osallistuva täysipainoinen aikuinen ja vanhempi omalle lapselle
t. paska isä
älä sinä incel-emakko tule nyt tähän sotkeen
Uliuli, lautavauva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä siis aina kun ihmetellään että oli mahtava mies ennen, niin se muutos tuli naisen ja parisuhteen myötä. Energiasyöppö nainen.
Jos kerran sinulle kävi niin, että päädyit yhteen energiasyöpön naisen kanssa, niin miksi kummassa päätit tehdä hänen kanssa lapsia? Olisit eronnut ennen mitään lastentekoa hänestä.
Et ole koskaan huomannut ja kuullut, kuinka papin aamenen jälkeen nainen muuttuu.
Peruskaavahan siinä menee saaliin varmistuttua, että pitkä tukka lyhennetään, pukeutuminen arkipäiväistyy, aletaan lihoa viimeistään raskauden myötä ja aletaan heivata miehen tavaroita pois taloudesta näiden uusien sisustusesineiden, huonekalujen, vauvatavaroiden myötä ja "aina sä olet menossa sinne kalaan" eli rajoitetaan sen miehen tekeminen oman peukalon alle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kysellytkin häneltä, mutta en saa vastausta. Siksi pitää kysyä täällä miesten näkemyksiä aiheesta. Koska tiedän, että hän ei ole ainoa tällainen isä, niin jollain täällä palstalla voisi olla tietoa syistä. Ap
Miksi vastaisi rehellisesti, koska tuloksena olisi vain riita, jossa väittäisit, ettet käyttäydy niin kuin hän näkee ja kokee.
Voitko vannoa, että pystyisit ottamaan vastaan mitä sinulle sanotaan ja käsittelemään sen aikuismaisesti ja vaikka oppimaan siitä. "Ei sille mitään voi puhua, eikä se kuuntele, suuttuu vaan ja mököttää" on hyvin tyypillinen luonnehdinta miehestä tällä palstalla.
Kyllä minä pystyn kuuntelemaan rauhallisesti mitä minulle sanotaan, vaikka se olisi kritiikkiä. Olen asiaa kysynyt myös pariterapiassa häneltä, ei hän sielläkään sanonut vaikka terapeutti kannusti häntä puhumaan. Ei kyse ole minun käyttäytymisestä. Kun minulla on menoja, niin isä ei viitsi olla lasten kanssa sillä aikaakaan, vaan joudun hankkimaan lasten mummon tai siskoni meille lastenhoitajaksi. Enhän minä olisi silloin edes paikalla, mutta silti isä ei osallistu silloinkaan lastensa elämään. Sellaista isää tarkoitan aloituksessa. Ap
Tuohon on mahdotonta vastata, kun en tiedä, kenestä kerrot. Ihmiset ovat yksilöitä, siinä se syy. Suomalaisessa yhteiskunnassa isät osallistuvat huomattavasti enemmän kuin monessa muussa kulttuurissa. Siihen on varmaan syynä esim. se ydinperhe, ei ole monta vaimoa ja kymmentä lasta, niin pystyy osallistumaan. Toisaalta kun aikoinaan olin vuoden vaihto-oppilaana Jenkeissä, siellä oli ihan normaalia, että isot eivät juuri osallistu. He käyvät töissä. Ainakin siihen aikaan ysärillä hyvin monet isot painoivat töitä klo 19 tai klo 20 asti iltaisin. Vuodilomaakin oli monella vähän, esim. minun isäntäperheitä isän kesäloma oli 2 viikkoa, talvilomaa ei lainkaan. Perheen äiti teki hyväntekeväisyyttä ja hoiti ihan kaikki lasten asiat. Hän oli käynyt töissä, mutta niiden nuorin tyttö meni kouluun niin kauas, että äidillä meni 45 min. autolla ajaessa sinne koululle ja tietysti sama takaisin. Jenkeissä on valitettavasti edelleen koulushoppailua, joka alkaa jo nuorella iällä. Ja hyvin harva kävelee kouluun, kun ei ole edes jalkakäytäviä muualla kuin ihan ydinkeskustoissa. Kaikki on rakennettu olettaen, että ihmiset liikkuvat autolla. Isät pyrkivät saamaan mahdollisimman hyväpalkkaisen työn, vaikka se tarkoittaisi todella hurjan pitkiä työpäiviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä siis aina kun ihmetellään että oli mahtava mies ennen, niin se muutos tuli naisen ja parisuhteen myötä. Energiasyöppö nainen.
Jos kerran sinulle kävi niin, että päädyit yhteen energiasyöpön naisen kanssa, niin miksi kummassa päätit tehdä hänen kanssa lapsia? Olisit eronnut ennen mitään lastentekoa hänestä.
Et ole koskaan huomannut ja kuullut, kuinka papin aamenen jälkeen nainen muuttuu.
Peruskaavahan siinä menee saaliin varmistuttua, että pitkä tukka lyhennetään, pukeutuminen arkipäiväistyy, aletaan lihoa viimeistään raskauden myötä ja aletaan heivata miehen tavaroita pois taloudesta näiden uusien sisustusesineiden, huonekalujen, vauvatavaroiden myötä ja "aina sä olet menossa sinne kalaan" eli rajoitetaan sen miehen tekeminen oman peukalon alle.
What? Vauva nyt sattuu tarvitsemaan pinnasängyn, hoitopöydän ym huonekaluja ja vauvatavaroita. Jos asunto on pieni, niin jostain voi olla pakko luopua jotta pinnasänky ja hoitopöytä mahtuu. Kumpi on tärkeämpi, vauvalle sänky vai miehen pelipöytä? Paitsi ainiin, ei sinulla mitään vauvaa ole koskaan ollut.
Ensin halusi lapsia, mutta kun sai lapsen niin huomasi, että ei se ollutkaan niin kivaa vaan raskasta arkea, joten lakkasi kiinnostamasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo kun äiti ei ole paikalla tarvitaan äidin äiti tilalle hoitamaan lasta. Tosin mies voi sitten näytellä hyvää isää ja olla edes hetken oman lapsensa kanssa.
Kulissi se kulissi, siitä pitää pitää kiinni!
Sillä ei sitten olekaan mitään väljä, miten äiti ja lapsi pärjää arjessa, kun ei ole vieraita silmiä katsomassa.
Vierailija kirjoitti:
Ensin halusi lapsia, mutta kun sai lapsen niin huomasi, että ei se ollutkaan niin kivaa vaan raskasta arkea, joten lakkasi kiinnostamasta.
TÄMÄ!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko itse jotenkin tyly miehelle. Nainen on kodin sydän, jos olet kylmä ja kiukutteleva akka niin kyllä se alkaa näkyä nopeasti miehessä kaikella tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
What? Vauva nyt sattuu tarvitsemaan pinnasängyn, hoitopöydän ym huonekaluja ja vauvatavaroita. Jos asunto on pieni, niin jostain voi olla pakko luopua jotta pinnasänky ja hoitopöytä mahtuu. Kumpi on tärkeämpi, vauvalle sänky vai miehen pelipöytä? Paitsi ainiin, ei sinulla mitään vauvaa ole koskaan ollut.
Neljä on ollut ja sen verran tilaa, ettei ole tarvinnut luopua "omista" tai aleta raivaamaan mitään "miesluolaa" kellariin, että olisi pois tieltä. Nuo kokemukset on lähinnä työkavereilta ja tutuilta. Hyvin toistuvia ja tyypillisiä. Oma vaimoni oli aika fiksu näissä asioissa. Tyhmää minulta oli, etten ehkä riittävästi "käynyt siellä kalassa" vaan poltin itseäni loppuun työssä ja kotia remontoidessa.
kaverit ja muut naiset ovat monelle tärkeämpiä kuin omat lapset, valitettavasti...
Koska lastenhoito on monen miehen mielestä nyt vain naisten hommaa, siinä se.
t. paska isä