Onko tällä Lauri Ojalalla jotain uskonnollisia traumoja?
Kymmenen vuotta Suvivirttä vastaan taistellut perheenisä Lauri Ojala aikoo viedä asian seuraavaksi käräjäoikeuteen, jos koulut eivät muuta toimintaansa.
Ei ole päästään terveen ihmisen toimintaa tämä. Millaista esimerkkiä antaa lapselleen, että vuosikymmen taistellaan jonkun kevätlaulun takia? Joka ei ole edes mikään kovin uskonnollinen virsi.
Kommentit (1283)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitä ei voida avoimesti ilmoittaa etukäteen että juhla sisältää uskonnollisen, kristillisen elementin?
Siitähän tässä on kyse.
Ihmeen herkkähipiäistä väkeä siellä Espoossa! Minä olen asunut 6 vuotta muslimimaassa, en kääntynyt eikä häirinnyt mitenkään. Nyt asun judeo-kristillisiin arvoihin perustuvassa USAssa, en ole vieläkään kääntynyt eikä häiritse kirkko siellä, toinen täällä. Niin heikoissa kantimissa en ole että joku laulunpätkä saisi minut pois tolaltani.
Vähän kyllä teidän hommat naurattaa, varsinkin tuo valiokunta.
Vähänpä tiedät jos et tiedä että "judeo-kristillisiin arvoihin perustuvassa" USA:ssa vastaavanlainen uskonnollisen musiikin esittäminen julkisessa oppilaitoksessa ei tulisi kuulonkaan.
Onko ap:lla?
Vai miksi hän vaatii oman uskontonsa musiikkia kaikkien yhteiseen juhlaan?
Olisi pitänyt lapsensa kotona.
Mä en kertakaikkiaan tajua tätä kohua. Suvivirsi ei nimestään huolimatta edes ole mielestäni virsi vaan loman alkamisen merkki koulun kevätjuhlassa joka lauletaan edes ajattelematta mitä lauletaan.
Kyllä on ihminen selvinnyt elämästä helpolla jos tällaisesta pahoittaa mielensä.
Vierailija kirjoitti:
mitenkä ihmisen energia menee tällaiseen en ymmärrä. ja mikä tämä trauma oli tapahtuiko joku onnettomuus ja lauri on nyt vihainen koska jumala ei pelastanutkaan ja alkoi tuon elämänmittainen uskonnon vihaaminen. vihaako lauri islamiakin sehän on vielä kuristavampi yksilöä kohtaan kuin kristinusko joka on täysin homotettu.
Sanoo tyyppi, joka käyttää energiaansa Vauva.fissä. 😅
Vierailija kirjoitti:
Mä en kertakaikkiaan tajua tätä kohua. Suvivirsi ei nimestään huolimatta edes ole mielestäni virsi vaan loman alkamisen merkki koulun kevätjuhlassa joka lauletaan edes ajattelematta mitä lauletaan.
Kyllä on ihminen selvinnyt elämästä helpolla jos tällaisesta pahoittaa mielensä.
Sun mielipiteesi on väärä. Todellisuudessa Suvivirsi on virsi nro 571. Lapsikin sen tietää, miksi et sinä?
Lauri on malliesimerkki soijapojasta. Ei yllättänyt yhtään kun näin hänen naaman jossain iltapäivälehdessä. Pallit leikattu satavarmasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpihan traumatisoi lasta enemmän, kuulla virrenpätkä koulun juhlassa vai seurata vierestä kun isä hysterisoi pikkuasiasta kymmenen vuotta ja tekee itsestään valtakunnan pellen?
Lapsi ei kehtaa enää naamaansa näyttää koulussa eikä missään. Kotona nyt kököttää mutta isällä on hyvä olla kun sai torjuttua Suvivirren tällä erää. Ei se kuitenkaan Laurin käskyllä Suomesta lähde, ei todellakaan.
Isälle taisi olla tärkeintä, että saa tästä rahaa. Ei häntä kiinnosta, mitä lapset oikeasti suvivirrestä miettivät. Seteli kuvat on silmissä
Laurilla on rahapula ja kova tarve saada pärstänsä lehtiin. Keskittyis vaan töihinsä on maailmassa tällä hetkellä suurempiakin murheita. Siis vähän suhteellisuuden tajua ukolta.
Vastustan, että maksamia verorahojani käytetään tuolle miehelle. Vaadin korvausta Laurilta, jos niin tapahtuu ….
*espoolainen*
Vierailija kirjoitti:
suvivirsi on suomen perinnettä koulussa. on ok jos ei halua osallistua päätösjuhliin, ei kuitenkan pidä pilata muiden iloa. tämä uskoteltujen vääryyksien ajojahti ,vaikuttaa sivullisesta harhaiselta ja turhalta rahanmenolta.
en voi oikein uskoa että aikuisen miehen päivä pilaantuu luonto laulusta.....
Oisko Rusketusraidat sopivampi vaikka?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun mielipiteesi on väärä. Todellisuudessa Suvivirsi on virsi nro 571. Lapsikin sen tietää, miksi et sinä?
No Varpunen jouluaamuna ei takuulla ole virsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä ei mainittu mitään. Oletko apina vai miksi et ymmärrä lukemaasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se kerran on vain joku kevätlaulu niin miksi on niin tärkeää siitä väkisin pitää kiinni?
Mitä kaikkia muita asioita pitäisi muuttaa vain siksi, että joku ei satu niistä pitämään?
En määkään tykkää veroista ja silti maksan. En tykkää monesta muustakaan asiasta mutta silti pitää kärsiä niistä. Ja ei auta valitukset. En nimittäin. Ole niin tyhmä, että lähtisin selvää asiaa vastaan taistelemaan.
Vierailija kirjoitti:
49 jatkaa: Ymmärrän kyllä, että onhan se tavallaan omituista, että koulun yhteisessä juhlassa lauletaan laulu, joka alun perin edustaa uskontoa, jota (virallisesti) tunnustaa ehkä 60 % oppilaista, etenkin kun se juhla ei ole mikään uskonnollinen juhla kuten joulu. Jos halutaan luoda yhteisöllisyyttä niin kyllähän periaatteessa jokin yhtä lailla kaikille kuuluva biisi olisi oli parempi. Mutta toisaalta Suvivirsi on jo aikaa sitten irronnut uskonnollisesta yhteydestään yleiseksi koulunpäätösriitiksi. Jos muutama oppilas tai opettaja laulaa sen uskonnollisen vakaumuksensa ilmentymänä niin suurimmalle osalle se ei sellaista merkitse, vaikka johonkin kirkkokuntaan tai uskonnolliseen yhdyskuntaan kuuluisivatkin.
Jos ongelma on siinä, että Suvivirrestä ei ilmoitettu, niin silloin koulu on tietenkin mokannut ja voisi korjata toimintatapaansa. Ihan hyvin voisi laulaa Suvivirren juhlan lopuksi ne jotka sen haluaa, ja jotka eivät halua, voisivat sitä ennen poistua. Ei kaikki kuitenkaan samaan aikaan ulos mahdu ryysimään niin olisi kätevää vain tuolla tavoin.
Ja siitä, ettei ilmoitettu, riittää hyvitykseksi pahoittelu. Se siitä.
Voihan vanhempi tietysti opettaa lastaan kotikoulussa, niin lapsi ja ympäristö on helpommin kontrolloitavissa. Voi sitten syöttää lapselleen rauhassa fundamentalistista ateismia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä ei mainittu mitään. Oletko apina vai miksi et ymmärrä lukemaasi?
Etkö osaa keskustella asiallisesti?
Varpunen jouluaamuna kyllä mainittiin toisena mielipahaa herättäneenä lauluna.
Julkisuushakuista toimintaa tältä hemmolta. Esimerkki tapaus miten kasvatetaan minä minä lapsia. Päivähoidossa jo lista mitä Hurttahilmalle saa antaa,lukea yms. Vanhemmat tenttaavat jokapäivä lasta onko kaikki toteutunut jos poikkeama seuraavaan päivään joko tuodessa puolentunnin draama saarna tai 5 sivuinen sähköposti liitteineen.
Tämä vain pahenee kouluss ja opiskelemaan Hurttahilma ei lähde/pääse koska vanhemmat yhä valistavat. Näin meille on syntynyt pienet tyrännit päiväkotiin,itsevaltiaat kouluun ja luuserit valittamaan. KIITOS ideologinen minä minä
Miten on mahdollista että yksi lapsi määrää mitä koulussa lauletaan tai tehdään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se kerran on vain joku kevätlaulu niin miksi on niin tärkeää siitä väkisin pitää kiinni?
Mitä kaikkia muita asioita pitäisi muuttaa vain siksi, että joku ei satu niistä pitämään?
Koska Suomen perustuslain mukaan tässä maassa on uskonnonvapaus. Ei ole oikein pakottaa ketään harjoittamaan uskontoa.
Ei hemeletti, eihän tässä ole kysymys mistään uskonnon harjoittamisesta. Kuulokkeet on keksitty tai paikalta voi myös poistua.
Entä sukulaisten ja kavereiden rippijuhlat, häät ja hautajaiset. Ei voi osallistua.
Ei se uskonto tartu kuulemalla.
Vierailija kirjoitti:
Olisi pitänyt lapsensa kotona.
Yksinkertaisin ratkaisu, kotikoulu.
Voi Ojala-parkaa. Ei mitään korvauksia hänelle, vaan pitkäkestoista terapiaa.