Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äiti pitäisi viedä hoivakotiin ja käytiin tutustumassa paikkoihin

Vierailija
27.05.2026 |

Käytiin eilen ensimmäisen kerran ja vastassa oli aurinkoinen filipiiniläinen. Tuli hyvä fiilis. Tänään käytiin uudestaan kysymyssä käytännön asioista ja vastassa oli murhaavasti katsova suomalainen hoitaja. Tiuskaisi vielä rumasti, että kyllä tänne on tulijoita, jos äitinne ei tänne tule. Sitten paiskasi ruokalautasen toisen hoidettavan eteen. Mitä jumalia noi hoitajat kuvittelee olevansa ja miksi ei voi puhua ystävällisesti? Tuli olo, että ehkä äitiä ei vielä sinne viedäkään. 

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Jos äitisi on saanut kunnalta hoitolaitospaikan, on äitisi jo niin huonossa kunnossa ettet sinä valkkaa paikkaa. Koska sinulle tarjotaan tasan yhtä paikkaa, josta joku on kuollut vastikää. Ja jos ette sitä ota vastaan, menettää äitisi paikan kokonaan ja aloittaa vuosien jonottamisen alusta.

Hoitolaitospaikan voi valita vaan jos maksaa ne kokonaan itse.

Isäni on omaishoitaja ja itse päättää, että jaksaako hoitaa vielä vai ei ja se paikka on nyt tarjolla, että höpö höpö vaan itsellesi. 

No kysy siltä isältäsi jaksaako hän pidellä äitiäsi enää. Jos ei jaksa, niin silloin oikea paikka äidillesi on laitos. Ei niin että SINÄ käyt katselemassa missä laitoksessa on miellyttävimmät vibat. Jos äitisi tarvitsee paikan eikä isäsi jaksa häntä hoitaa, niin silloin mikä tahansa paikka on parempi kuin isäsi pakottaminen jatkamaan omaishoitoa.

Itse asiassa ISÄLLENI nämä ikävät vibat tuli, kun katseli sitä tympeää hoitajaa. Itse olen sitä mieltä, että äidin paikka on jo laitoksessa, mutta isää alkoi vituttaa se hoitaja. 

Ap

Vierailija
22/31 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Jos äitisi on saanut kunnalta hoitolaitospaikan, on äitisi jo niin huonossa kunnossa ettet sinä valkkaa paikkaa. Koska sinulle tarjotaan tasan yhtä paikkaa, josta joku on kuollut vastikää. Ja jos ette sitä ota vastaan, menettää äitisi paikan kokonaan ja aloittaa vuosien jonottamisen alusta.

Isäni on omaishoitaja ja itse päättää, että jaksaako hoitaa vielä vai ei ja se paikka on nyt tarjolla, että höpö höpö vaan itsellesi. 

No kysy siltä isältäsi jaksaako hän pidellä äitiäsi enää. Jos ei jaksa, niin silloin oikea paikka äidillesi on laitos. Ei niin että SINÄ käyt katselemassa missä laitoksessa on miellyttävimmät vibat. Jos äitisi tarvitsee paikan eikä isäsi jaksa häntä hoitaa, niin silloin mikä tahansa paikka on parempi kuin isäsi pakottaminen jatkamaan omaishoitoa.

Itse asiassa ISÄLLENI nämä ikävät vibat tuli, kun katseli sitä tympeää hoitajaa. Itse olen sitä mieltä, että äidin paikka on jo laitoksessa, mutta isää alkoi vituttaa se hoitaja. 

Ap

Älä välitä noista. Se tympeä hoitaja näköjään vaan löysi ketjun. 😄 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat "kiinnipidettävällä"?

Hoivakodeissa lääkäri päättää kaikista rajoitustoimenpiteistä. Turvavöiden, hygieniahaalareiden, haaravöiden yms. käyttö on erittäin rajoitettua ja perusteltua. Asukkaat, joilla on halu ja kyky liikkua, saavat liikkua myös omin päin, vaikka kaatuilisivat. Ketään ei voida valvoa jatkuvasti samalla tavalla kuin kotioloissa omaishoitaja on ehkä tehnyt. Tämä voi olla vaikea asia hyväksyä.

Luota intuitioon. Toivottavasti äitisi saa hoivapaikan ja sopeutuu sinne hyvin. Samoin teille läheisille toivotan pitkämielisyyttä, realistisuutta ja kykyä nähdä myös hoivakodin hyvät puolet.

Vierailija
24/31 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti on hankala tilanne, sillä äitini on semmoinen kiinnipidettävä tapaus. Mietin vaan, että kuinka huonosti sitä siellä kohdellaan, kun on täysin selvää, että hän tulee kuormittamaan paljon hoitajia. Ei varmasti kestä kaikkien hoitajien pinna, vaikka äitini ei sairaana käytökselleen voi mitään. 

Ap

Miksi äitiäsi kohdeltaisiin huonosti, kun häntä hoitavat filippiiniläiset hoitajat?

Kuka sen takaa? 

Vierailija
25/31 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äidin palvelukodissa suomalaiset ja ulkolaiset on yhtä mukavia, ei voi valttaa. Tätini kehui mianmarilaista miestä kotipalvelu hoitajaa kuka käy hänen kotona. 

Vierailija
26/31 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkomaalaiset on ystävällisiä, mutta ei osaa kommunikoida suomeksi. Suomalaiset taas osaa kieltä, vaikka heille olisi hyvä vaan pitää päänsä kiinni. 

Tämä! 

Vierailija
27/31 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkomaalaiset on ystävällisiä, mutta ei osaa kommunikoida suomeksi. Suomalaiset taas osaa kieltä, vaikka heille olisi hyvä vaan pitää päänsä kiinni. 

Tämä! 

"Tämällä" ei ole koskaan omaa mielipidettä.

Vierailija
28/31 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos maksaa itse niin saako silloin räyhätä hoitajille niinkuin tykkää? On lupa heittää hyvät tavat romukoppaan?

Vierailija
29/31 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos maksaa itse niin saako silloin räyhätä hoitajille niinkuin tykkää? On lupa heittää hyvät tavat romukoppaan?

Syystä tai toisesta harva silloin räyhää.

Vierailija
30/31 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan se on Hoitokoti paikka ottaa vastaan melkein mistä saa. Meillä on äiti jo huonossa kunnossa. Ei enää yksin pärjää ja meillä lapsilla on työt ja omat lapset hoidettavana niin kukapa se voi jäädä vanhusta hoitamaan? 

Vierailija
31/31 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti on hankala tilanne, sillä äitini on semmoinen kiinnipidettävä tapaus. Mietin vaan, että kuinka huonosti sitä siellä kohdellaan, kun on täysin selvää, että hän tulee kuormittamaan paljon hoitajia. Ei varmasti kestä kaikkien hoitajien pinna, vaikka äitini ei sairaana käytökselleen voi mitään. 

Ap

Huolesi ei ole aiheeton. Äitisi lääkitään helpoksi ja liikkumattomaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi