Mies asuu osan viikosta työpaikkakunnalla. Nyt saisi lähempää työpaikan, muttei halua.
Vähän harmittaa, mutta minkäs teet. Mies on "paremman puutteessa" käynyt töissä toisella paikkakunnalla siten, että majoittuu siellä puolet viikosta. Matka on sen verran pitkä ettei sitä voi päivittäin ajaa, joten tekee pidempää työpäivää siellä ollessaan jotta saa sitten edes 3-4 päivää viikosta olla kotona. On sanonut että pakkohan se näin on tehdä, kun ei lähempänäkään paikkoja ole.
Nyt aukeni lähempää työpaikka, jonka hän saisi. Vain puolen tunnin työmatka ja hyvä tie. Itse jo iloitsin, että mies olisi kotona joka päivä, ja palattaisiin ns. normaaliin elämään. Mutta mies ei halua vaihtaa. Palkka olisi sama, mutta työtehtävät eivät aivan niin mielenkiintoiset, ja siksi paikka ei häntä kiinnosta.
Eihän siinä sitten, jatkamme samaan malliin. Onhan tähän jo tottunut, mutta kieltämättä silti vähän harmittaa. Seuraavaa mahdollisuutta ei tule taas vuosiin.
Kunhan puran harmitustani, ei tosiaan sen kummempaa hyötyä ole tästä vollotuksesta palstalle.
Kommentit (8)
Onko teillä lapsia? Jos on, niin miehen pitäisi asettaa heidät etusijalle ja olla enemmän läsnä. Vähintään kotipaikkakunnalla ollessaan miehen pitäisi hoitaa yksin lapset ja koti vastapainoksi sille, että sinä hoidat ne toisen puolen viikkoa.
Jollei ole lapsia, niin ala elää iloista sinkkuelämää miehen asuessa muualla, niin hänkin tekee.
Vierailija kirjoitti:
Sillä on hut su siellä toisessa kaupungissa.
Olisikin, mutta miehellä on siellä toinen perhe.
Joko mies haluaa elää sinkkuelämää tai sitten siellä on toinen viritys.
Tuohan on miehelle ihan parasta. 3 päivää viikosta saa illat vapaaksi, käy syömässä juomassa ja rentoutuu ilman perhettä kun sinä hoidat kaiken. Miksi ihmeessä vaihtaisi tuosta pois?
Vierailija kirjoitti:
Mitään muutahan av mamma ei voi ajatella.
Taitaa olla joku hoito siellä ja sen takia haluaa olla muualla töissä. Samaa oli mun ex mies. Aikoinaan töiden piti loppua ja sen takia muutettiin mun lapsuuden seudulle. Jos mollemmat työttömiä ni vaikea on kallista vuokraa maksaa. No lopulta työt jatku. Osa viikosta asui vanhempien luona. Tai niin väitti. Totuus ei tullu mun korviin. Epäilen että saattoi olla toinen nainen. Vsikka ei itse myöntänut. No onnex tuli ero. Pääsin sit eroon siitäki.
Ai että miehellesi ihan tarjottiin sitä työpaikkaa läheltä? Vai haki, ja pääsisi, mutta ei aio ottaa sitä vastaan? Vai on auki, mutta ei aio hakea, koska työtehtävät eivät vastaa hänen osaamistaan/kiinnostustaan, ja tykkää nykyisestä työstään.
Ymmärrän miestäsi ihan vain noiden työkuvioiden vuoksi.