Onko Juuso liian lapsellinen nimi?
ajateltiin poikamme nimeksi, mutta aloin miettimään mahtaako poika itse tykätä nimestä enää aikuisena, eli onkohan liian lapsenomainen nimi?
Kommentit (8)
Tunnen myös muutaman aikuisen Juuson enkä koskaan ole ajatellut nimeä lapsellisena. Hyvä nimi!
1960-luvulla Jari oli pikkupoikien nimi, tuleeko nykyään Jarista mieleen 2-vuotias poika vai pikemminkin 35-40-vuotias mies? Veikkaanpa, että jälkimmäinen.
Nimet kasvavat kantajiensa mukana.
Tiedän useita peruskouluikäisiä Juusoja, ja myös muutaman aikuisen. Ei todellakaan ole mielestäni lapsellinen nimi. Eikä ole tuo Rasmuskaan.. Kyllä ne nimet kasvaa lasten mukana.
lapsellinen, mutta en itse tykkää, kun tulee mieleen juusto, sori :/
Pitäisitkö nimestä Joel? Se sopisi aikuisellekin?
Minulle Juuso -nimi tuo siis ensimmäisenä mieleen aikuisen, ei lasta.
No tämä on minun mielleyhtymäni. :)
Kouluaikoinani tunsin muutaman ja kaikki ovat jo aikuisia, hyvin sopii nimet edelleen.