Taloutemme yhteen laskettu varallisuus on tällä hetkellä n. 1 0090€
Olen nelikymppinen, mieheni 50. Tuli eilen tehtyä keskinäinen testamentti.
Paljonko teillä muilla suunnilleen saman ikäisillä on?
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Miksi luvussa on väli 4 numeron kohdalla? Vaikea lukea.
Voit kuvitella sen pois, jos luvun hahmottaminen tuntuu sinusta helpommalta sillä tavoin :).
Mikä on vastauksesi aloituksessa esitettyyn kysymykseen?
Ap
Todella vähän. Itsellä 5 kymppisenä vähän alle 0,5 miljoonaa jos asunnon laskee mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit kuvitella sen pois, jos luvun hahmottaminen tuntuu sinusta helpommalta sillä tavoin :).
Ap
Asun yksin, mutta noin pari miljoonaa. Testamentti löytyy ja se on tehty lasten hyväksi ja lasten isäkin on huomioitu.
N53
Voit uskoa että palstan kaikissa vastauksissa lasketaan miljoonissa.
Suunnilleen saman ikäinen pariskunta ja yhteinen varallisuus reilu 1 000 000€. Tarkkaa arvoa vaikea sanoa kun riippuu kiinteistöjen, rahastojen ja osakkeiden arvosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Siis onko teillä omaisuus 10 090 € vai esim 1 090 €? Eli oliko sinulla näppäilyvirhe?
Aika vähän se on kuitenkin, mutta 10 000 on kai lähempänä suomalaisten keskivertosäästöjä.
Olemme vähän päälle viisikymppisiä. Omaisuutta on n. 800 000. Perinnöt on vielä tulematta.
10 090€ ei ole kovin paljon kyllä.
Me ollaan köyhiä mutta on meillä esim metsää yli 100 000€ edestä, koti 250 000€ pari kymppitonnin autoa. Nelikymppiset amikset
Olen nelikymppinen ja asun itsekseni. Omaisuus on noin 260 000 €, en ole sijoitussalkkua nyt hetkeen katsonut mutta tuota luokkaa. Muuta omaisuutta en katso minkäänarvoiseksi.
Kymppitonni on tosi vähän.
Meillä on yhteensä kahdessa kiinteistössä yli 600 000e. Rahana/sijoituksina tällähetkellä vähän kun remontoimme toisen talon täysin.
+/-60v:t
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kymmenen tuhatta yhdeksänkymmentä euroa on selkeiten 10 090€
Juu, täällähän ne miljonäärit kirjoittelee. Itse olen köyhä, mutta oikeasti varakkaat eivät puhu rahasta tai omasta varallisuudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen nelikymppinen ja asun itsekseni. Omaisuus on noin 260 000 €, en ole sijoitussalkkua nyt hetkeen katsonut mutta tuota luokkaa. Muuta omaisuutta en katso minkäänarvoiseksi.
Päinvastoin muu omaisuus on todellista, sijoitus salkku erittäin epävarma. 500 000€ sijoitus salkussa on nopeasti 200 000€ kun pörssi romahtaa.
Meillä on maksettu asunto, noin 200 000 euroa. Eipä toistaiseksi juuri muuta. Meitä ei ole perinnöillä siunattu.
Itse olen 48 ja minulla 2.5 asuntoa pk seudulla joiden arvo ehkä yhteensä 800k, näistä velkaa 80k. Rahoitusvarallisuutta, rahastoja, osakkeita, pieni siivu raaka-aineita/kryptoja n 700k, ei sijoituslainoja.
Vierailija kirjoitti:
10 090€ ei ole kovin paljon kyllä.
Me ollaan köyhiä mutta on meillä esim metsää yli 100 000€ edestä, koti 250 000€ pari kymppitonnin autoa. Nelikymppiset amikset
Miten muka olette näillä tiedoilla köyhiä? Oikeasti köyhällä ei ole varallisuutta.
Itse olen köyhä, mutta en tuntisi olevani jos olisi mahdollista esimerkiksi myydä metsää ja saada siitä toimeentulooni väljyyttä ja elämääni näköalaa ja mahdollisuutta suunnitella asioita.
Köyhyys ei ole pelkästään rahallista, siinä on myös juuri tuo mahdollisuuksien ja vaihtoehtojen puute. Jos on mahdollisuuksia niin ei ole köyhä.