Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä marimekossa viehättää?

Vierailija
26.05.2026 |

Erityisesti ihmettelen 30-40-vuotiaita, jotka ovat kuitenkin vielä nuorehkoja ja pukeutuvat silti jo Marimekon vaatteisiin.

Mikä teitä viehättää Marimekossa?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään! Inhottaa, kun joka puolella on noita mauttomia tekeleitä. Nettikaupoissakin on ihan liikaa. Rumia ovat.

Päästäkää meidät Marimekoista!

Vierailija
22/46 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskiluokan status-larppausta.

Tämä. Me asumme hyvin tukevasti keskiluokkaisella alueella. Koulun juhlissa 90% äideistä on enemmän tai vähemmän Marimekkoon verhoiltuja. Kun täältä lähtee bussilla toimistolle samalla prosentilla kanssakulkijanaisista kantaa mukanaan jotain Marimekkoa. En keksi mitään tällä hetkellä enempää keskiluokkaisuuteen kuuluvaa kuin Marimekko, muodossa tai toisessa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta niillä on joskus kivoja kuoseja tai malleja, mutta jostain syystä nämä eivät ikinä ole samaan aikaan yhdessä vaatteessa. Muutoin Marimekkoon pukeutuminen on häiritsevää, sillä samalla toimii kävelevänä mainoksena Marimekolle. Kaikki kyllä tunnistavat, jos pukeutuu Marimekkoon.

Tää on se yks juttu. Katsokaa mulla on Marimekkoa. Mulla on ylimäärästä pätäkkää. Ehkä nämä nuoret on jo niin nuoria myös ettei heillä ole samanlaista yleistä muistikuvaa niistä kuin meillä 70 luvun lapsilla.

Miten köyhä olet, jos Marimekon ostoon tarvitsee ylimääräistä pätäkkää? Normaalin palkan kyllä pitäisi riittää, mutta jos on tottunut temuttamaan nurkat täyteen jätettä, niin kai sitä Marimekkoakin pitäisi pystyä ostamaan viisi vaatekappaletta viikossa, ja silti harmittaisi, kun ei pysty ostamaan enempää. Minä maksan mielelläni laadusta (enkä nyt väitä, että Marimekko sitä on, koska ei ole kyseisestä merkistä omakohtaista kokemusta), koska ei ole tarvetta edes joka vuosi ostella mitään kun vaatteet ovat siistejä pesusta toiseen. 

Vierailija
24/46 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta niillä on joskus kivoja kuoseja tai malleja, mutta jostain syystä nämä eivät ikinä ole samaan aikaan yhdessä vaatteessa. Muutoin Marimekkoon pukeutuminen on häiritsevää, sillä samalla toimii kävelevänä mainoksena Marimekolle. Kaikki kyllä tunnistavat, jos pukeutuu Marimekkoon.

Tää on se yks juttu. Katsokaa mulla on Marimekkoa. Mulla on ylimäärästä pätäkkää. Ehkä nämä nuoret on jo niin nuoria myös ettei heillä ole samanlaista yleistä muistikuvaa niistä kuin meillä 70 luvun lapsilla.

Miten köyhä olet, jos Marimekon ostoon tarvitsee ylimääräistä pätäkkää? Normaalin palkan kyllä pitäisi riittää, mutta jos on tottunut temuttamaan nurkat täyteen jätettä, niin kai sitä Marimekkoakin pitäisi pystyä ostamaan viisi vaatekappaletta viikossa, ja silti harmittaisi, kun ei pysty ostamaan enempää. Minä maksan mielelläni laadusta (enkä nyt väitä, että Marimekko sitä on, koska ei ole kyseisestä merkistä omakohtaista kokemusta), koska ei ole tarvetta edes joka vuosi ostella mitään kun vaatteet ovat siistejä pesusta toiseen. 

Miten vieraantunut todellisuudesta olet, jos et ymmärrä, että tuon hintaluokan ostokset tehdään nimenomaan sillä ylimääräisellä.

Vierailija
25/46 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti status. Se, että näyttää rikkaalta, kun on älyttömän kalliit vaatteet päällä esim. koulun/päiväkodin juhlassa. 

Älyttömän kalliit? Eikös tässä nyt keskusteltu Marimekosta. Merkki maksaa enemmän kuin vastaava perusvaate, mutta kalliit merkit ovat jotain ihan muuta.

Minusta merkki, jolla pelkkä lippis maksaa satasen ja kokonaisessa asukokonaisuudessa lähennellään jo tonnia, on kyllä älyttömän kallis. 

No jos on pakko lastata päälleen tonnilla kerroksittain vaatetta, mutta ei kai sit enää asukokonaisuudeksi kutsuta, jos on useampi lippis päällekkäin? Paljon on esimerkiksi mekkoja alle kahden sadan, samoin housuja ja erilaisia paitoja. Jos Marimekko on mielestäsi älyttömän kallis, miten määrittelet kymppitonnin asukokonaisuuden? Minä sanoisin sitä älyttömän kalliiksi.

Ohis, mutta joku satanen pelkästä lippiksesta on kyllä naurettava hinta. Tuolla hinnalla pitäisi saada jo muitakin ominaisuuksia kuin hattu ja lippa.

Vierailija
26/46 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies. Enkä sinällään käytä Marimekon tuotteita. Mutta on ne kuosit ihan nättejä jotkut. Kivalla tavalla. Ja Esim. joku Kivet sinällään on yksinkertaista ja silmää miellyttävää designiä. Joukosta sitten löytyy esim. kivoilla kuoseilla varustettuja hillittyjä / villimpiäkin verhoja yms. Joten ei se huonoa suunnittelua ole mielestäni

Se mikä itseäni ei miellytä, on että laatu on aivan luokatonta / laadunvalvontaa ei ilmeisesti juuri ole. Se ei ole hyvä juttu jos haluaa mainettansa ylläpitää. Mutta ilmeisesti ei kuulu heidän strategiaan, vaan enemmän haalia vaikka kertaostoksia / reklamaatiota vähääkää laadusta välittäviltä. Kunhan saa tavaraa liikkeelle / esille koteihin. Esim. saatiin pussilakanasetti lahjaksi. Ei toki kallein mahdollinen markkinoilla, mutta ei varmasti halvinkaan. Silti..  Ne oli kuin kännissä / ilman käsiä ommeltu. Siinä sitä miettii, että jos minä joka olen ompelukoneeseen koskenut viimeksi yläasteella saisi varmaan suorempaa / osuvampaa saumaa aikaiseksi, niin jotain on pakko olla pielessä. 

Ok. Saatiin uudet jotka oli selkeesti paremmat. Mutta ei nekään ihan jetsulleen olleet. Ja kangas alkaa hapertua luokattoman nopeasti noin arvokkaiksi lakanoiksi. 

Ei hyvä juttu jos mainettaan ei sen enempää halua suojella että ei nyt ihan kaikkea tekisi tuotteen valmistuksen halpuutuksen eteen. 

m46

Vierailija
27/46 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten vieraantunut todellisuudesta olet, jos et ymmärrä, että tuon hintaluokan ostokset tehdään nimenomaan sillä ylimääräisellä.

Älä nyt naurata. Oma nettopalkkani jää alle kolmen tonnin, mutta ikinä ei ole tarvinnut miettiä, onko varaa ostaa kunnollisia vaatteita tai pihistellä ruosta tai asumisesta. Temuttajat hassaavat varmasti enemmän vaatteisiin kuin minä, joka maksan mielelläni vaatteista sen hinnan, mitä Marimekon tuotteet maksavat. Surullista, miten moni vielä nykyisinkin kerää halpaa krääsää sen sijaan, että olisi valmis ostamaan kunnollista ja käyttämään vaatteita ja tavaroita vuosia. Ja se, että olen vieraantunut teidän temuttajien todellisuudesta, on pelkästään positiivista, teidän takia maailma hukkuu jätteeseen.

Vierailija
28/46 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti status. Se, että näyttää rikkaalta, kun on älyttömän kalliit vaatteet päällä esim. koulun/päiväkodin juhlassa. 

Älyttömän kalliit? Eikös tässä nyt keskusteltu Marimekosta. Merkki maksaa enemmän kuin vastaava perusvaate, mutta kalliit merkit ovat jotain ihan muuta.

Minusta merkki, jolla pelkkä lippis maksaa satasen ja kokonaisessa asukokonaisuudessa lähennellään jo tonnia, on kyllä älyttömän kallis. 

No jos on pakko lastata päälleen tonnilla kerroksittain vaatetta, mutta ei kai sit enää asukokonaisuudeksi kutsuta, jos on useampi lippis päällekkäin? Paljon on esimerkiksi mekkoja alle kahden sadan, samoin housuja ja erilaisia paitoja. Jos Marimekko on mielestäsi älyttömän kallis, miten määrittelet kymppitonnin asukokonaisuuden? Minä sanoisin sitä älyttömän kalliiksi.

Ohis, mutta joku satanen pelkästä lippiksesta on kyllä naurettava hinta. Tuolla hinnalla pitäisi saada jo muitakin ominaisuuksia kuin hattu ja lippa.

Miksi sinua harmittaa, jos joku on sen hinnan valmis maksamaan? Ei koko maailma pyöri sinun napasi ympärillä vaan tuotteita tehdään sen mukaan, mille on kysyntää. En maksaisi itsekään satasta lippiksestä, mutta ei ole minulta pois, jos joku haluaa maksaa ja hyvähän se vaan on, että raha kiertää omassa maassa. Ja ei, Marimekkoa ei ommella Suomessa, mutta valmistaminen ei ole tuotteen ainoa taloudellinen hyöty.

Vierailija
29/46 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvulla teini-iässä oli muotia, että oli pieni Marimekon meikkipussi penaalina. Ostin silloin, kun kaikki muutkin tytöt. Sen jälkeen en ole ostanut Marimekkoa, enkä pidä sitä mitenkään viehättävänä.

Vierailija
30/46 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mies. Enkä sinällään käytä Marimekon tuotteita. Mutta on ne kuosit ihan nättejä jotkut. Kivalla tavalla. Ja Esim. joku Kivet sinällään on yksinkertaista ja silmää miellyttävää designiä. Joukosta sitten löytyy esim. kivoilla kuoseilla varustettuja hillittyjä / villimpiäkin verhoja yms. Joten ei se huonoa suunnittelua ole mielestäni

Se mikä itseäni ei miellytä, on että laatu on aivan luokatonta / laadunvalvontaa ei ilmeisesti juuri ole. Se ei ole hyvä juttu jos haluaa mainettansa ylläpitää. Mutta ilmeisesti ei kuulu heidän strategiaan, vaan enemmän haalia vaikka kertaostoksia / reklamaatiota vähääkää laadusta välittäviltä. Kunhan saa tavaraa liikkeelle / esille koteihin. Esim. saatiin pussilakanasetti lahjaksi. Ei toki kallein mahdollinen markkinoilla, mutta ei varmasti halvinkaan. Silti..  Ne oli kuin kännissä / ilman käsiä ommeltu. Siinä sitä miettii, että jos minä joka olen ompelukoneeseen koskenut viimeksi yläasteella saisi varmaan suorempaa / osuvampaa saumaa aikaiseksi, niin jotain on pakko olla pielessä. 

Ok. Saatiin uudet jotka oli selkeesti paremmat. Mutta ei nekään ihan jetsulleen olleet. Ja kangas alkaa hapertua luokattoman nopeasti noin arvokkaiksi lakanoiksi. 

Ei hyvä juttu jos mainettaan ei sen enempää halua suojella että ei nyt ihan kaikkea tekisi tuotteen valmistuksen halpuutuksen eteen. 

m46

Tähän vielä lisäyksenä. Meillä on esim marimekon sateenvarjo. +20v takaa. Laatu selkeesti jämäkkää. Painonappi on jämpti ja hyvä tuntuma/ toimii edelleen moitteettomasti. Samoin kuin se teleskooppivarsi. Paksua putkea ja napakka sovitus joka liikkuu edelleen moitteettaa eikä nitku käytössä. Kestää jopa pientä tuulta. Nuppi aitoa puuta.

Vertailuksi. N 2020 luvulla ostettu versio heiluu / nitisee liitoksistaan. Kuvusta roikkuu langanpätkiä ja saumat vähän vinksallaan. Mekanismi selkeesti heiveröisempi ja nuppi onttoa muovia. 

Ei juuri eroa Prisman 5e malliin. Muuta kuin brändi / tunnistettava kiva kuosi, ja kovempi hinta. Kuitenkin käyttöesine kyseessä, joten ei mielestäni mitään järkeä tehdä sellaisesta käyttöä kestämätöntä roskaa.  

M46

Vierailija
31/46 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei haittaa jos joku pukeutuu, sillä ihan kivoja kuoseja on Marimekolla. Raikkaitakin kuoseja.

EI KUKAAN KYSY KETÄ HAITTAA KUN OSTAA MINKÄ MERKKISIÄ VAATTETA TAI TUOTTEITA...VAIN  SIVISTYMÄTTÖMMÄT PUUTTUU  MUIDEN PÄÄTÖKSIIN YM....😊😊😊🌹🌹🌹

Vierailija
32/46 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

90-luvulla teini-iässä oli muotia, että oli pieni Marimekon meikkipussi penaalina. Ostin silloin, kun kaikki muutkin tytöt. Sen jälkeen en ole ostanut Marimekkoa, enkä pidä sitä mitenkään viehättävänä.

Niiköööö .. kiitos tiedosta.  🤭

Vierailija
33/46 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veetäkö siinä möliset . Älä osta. Ne ostaa ketkä niin päättävät ihan omilla rahoillaan. 😝

Vierailija
34/46 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnittelu eli kuosit. Myös suomalaisuus. Vaatteita en omista kun ovat aika telttoja mut oon joskus pari kivaa neuletta nähnyt. Oon vaan kuullut että laatu on ollut ihan sekundaa. Satoja euroja maksavaa neuletta pitää pystyä myös pesemään. Eli vähän kaksijakoiset fiilikset.

Vierailija
35/46 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herää muuten kysymys et miksi mallien pitää olla langanlaihoja kun niiden S-kokoiset vaatteetkin on ihan XL-kokoa. 🤔

Vierailija
36/46 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla tulee Marimekosta mieleen vain mummola ja mummon verhot. Kuosit on osa ihan kivoja, mutta vaatteiden malleista suurin osa on vain kummalliselta ja saavat kantajansa näyttämään vanhukselta. 

Niinköööö.... Kyllä niitä vaan jatkuvasti otetaan vauvasta - mummoon... Ruotsin kuninkaallisten ostaa paljon.  😊

Vierailija
37/46 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marimekolta saa ihania telttoja joihin voi lihavana ja muodottomana säkkituolina pukeutua.

Vierailija
38/46 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään! Inhottaa, kun joka puolella on noita mauttomia tekeleitä. Nettikaupoissakin on ihan liikaa. Rumia ovat.

Haiskahtaa taas...itä tai lähi itä tuulilta...

Vierailija
39/46 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eisinun niitä tarvitse ostaa.   Kauppa vaan näköjään pyörii ja ostajia riittää. Eikö olekkin kivaa  💃💃💃💃💃💃💃

Vierailija
40/46 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herää muuten kysymys et miksi mallien pitää olla langanlaihoja kun niiden S-kokoiset vaatteetkin on ihan XL-kokoa. 🤔

Löytyy joka kokoa. Sietää voi tilata myös omien mittojen mukaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi