Savon Sanomat: "Kansanedustaja Minna Reijonen (ps.) on hyvä ihmettelemään asioita, joiden pitäisi olla itsestään selviä"
Taustahaastattelujen perusteella Reijonen vaikuttaa olevan kuitenkin vietävissä. Eduskuntaryhmässä hänen kerrotaan olevan raskasta seuraa. Yksi lähde kuvailee, että Reijonen pupeltaa puhua hirveästi pienistä asioista, mutta ei ymmärrä isoa kuvaa: ”poliittisesti hän on mitätön hahmo”.
Eräs lähde toteaa, että Reijonen kirjoittaa ja puhuu paljon, mutta vaikuttaa vähän. Kansanomaisesti hän ihmettelee asioita, joiden pitäisi olla kansanedustajalle itsestään selviä. Yksi keskustavaikuttaja katsoo, että Reijoselta voi tulla mitä tahansa.
Eräs kokoomuksen edustaja on seurannut Reijosen toimintaa valtuustossa. Hän pyytää valtuustossa puheenvuoron, lukee asiansa lapusta ja istuu alas.
– Sitten hän sanoo vaikuttaneensa. Se on surullista hänen äänestäjiensä kannalta.
Valtakunnallistakin tunnettuutta Reijonen on saanut ompeluharrastuksensa ansiosta. Varmaan kaikki itsenäisyyspäivän Linnan juhlia seuranneet tietävät, että Reijonen pukeutuu itse ompelemiinsa asuihin.
Reijonen yrittää olla yhtä aikaa hallituksessa ja oppositiossa. Tästä yksi esimerkki on hallituksen apteekkiuudistus. Reijonen arvosteli sitä mielipidekirjoituksessaan, johon Itä-Suomen yliopiston apteekkari Jouko Savolainen vastasi huomauttaen, että Reijonen äänesti sosiaali- ja terveysvaliokunnan jäsenenä esityksen puolesta. Hän epäili, että Reijonen hämmentää ”ilmeisen tarkoituksella apteekkikeskustelussa ja vaikenee perustavanlaatuisista juridisista ongelmista”.
Kommentit (303)
Savon Sanomien työryhmä kartoitti kaikki Savo-Karjalan vaalipiirin kansanedustajat haastattelemalla heidän kanssaan työskentelevien näkemykset sekä eduskunnassa, kotipaikkakunnalla että maakuntatasolla. Tarkoitus oli muodostaa kuva heidän osaamisestaan. Juttusarja julkaistiin monessa lehdessä po. vaalipiirissä. Kyseiset kansanedustajat saivat myös lausua mielipiteensä saaduista väliarvioista.
Tämmöistä. Jos kansanedustajan kanssa työtä tekevien mielestä edustajan osaaminen on vaatimatonta tasoa, niin ei se parane solvaamalla pienen paikallislehden päätoimittajaa solvaamalla. Ko. päätoimittaja ei osallistunut juttujen tekoon.
Buuu! PerusLoinen ulos ja rikollinen ukkonsa linnaan!
Just se sama! Vetelee myös veronmaksajien piikkiin lentokoneella Hki-Kuopio väliä. Alkuvuodesta lasku oli vasta 14 000e. Syy: "En ole tullut ilmastoja paapomaan!"
Kunnon persVajakki.