Savon Sanomat: "Kansanedustaja Minna Reijonen (ps.) on hyvä ihmettelemään asioita, joiden pitäisi olla itsestään selviä"
Taustahaastattelujen perusteella Reijonen vaikuttaa olevan kuitenkin vietävissä. Eduskuntaryhmässä hänen kerrotaan olevan raskasta seuraa. Yksi lähde kuvailee, että Reijonen pupeltaa puhua hirveästi pienistä asioista, mutta ei ymmärrä isoa kuvaa: ”poliittisesti hän on mitätön hahmo”.
Eräs lähde toteaa, että Reijonen kirjoittaa ja puhuu paljon, mutta vaikuttaa vähän. Kansanomaisesti hän ihmettelee asioita, joiden pitäisi olla kansanedustajalle itsestään selviä. Yksi keskustavaikuttaja katsoo, että Reijoselta voi tulla mitä tahansa.
Eräs kokoomuksen edustaja on seurannut Reijosen toimintaa valtuustossa. Hän pyytää valtuustossa puheenvuoron, lukee asiansa lapusta ja istuu alas.
– Sitten hän sanoo vaikuttaneensa. Se on surullista hänen äänestäjiensä kannalta.
Valtakunnallistakin tunnettuutta Reijonen on saanut ompeluharrastuksensa ansiosta. Varmaan kaikki itsenäisyyspäivän Linnan juhlia seuranneet tietävät, että Reijonen pukeutuu itse ompelemiinsa asuihin.
Reijonen yrittää olla yhtä aikaa hallituksessa ja oppositiossa. Tästä yksi esimerkki on hallituksen apteekkiuudistus. Reijonen arvosteli sitä mielipidekirjoituksessaan, johon Itä-Suomen yliopiston apteekkari Jouko Savolainen vastasi huomauttaen, että Reijonen äänesti sosiaali- ja terveysvaliokunnan jäsenenä esityksen puolesta. Hän epäili, että Reijonen hämmentää ”ilmeisen tarkoituksella apteekkikeskustelussa ja vaikenee perustavanlaatuisista juridisista ongelmista”.
Kommentit (303)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kansanedustaja joka ei edes tiedä mitä asiaa käsitellään..
Tiistai 28.4.2026 klo 14.00—20.2913. Hallituksen esitys eduskunnalle laiksi liikuntalain 7 :n kumoamisesta
18.13Minna Reijonen ps :
Arvoisa puhemies! Tässä nousi esille tämä rakentaminen ja julkinen rakentaminen. Julkinen rakentaminenhan on merkittävää, ja varsinkin tämmöisenä aikana kannattaa tosiaan rakentaa, hinta voi olla edullisempi. Työllistäminenkin on tärkeä asia. Siinä tulee sitten työllistettyä ja saadaan sitä uutta rakennuskantaa.
No, esimerkiksi tuolla Pohjois-Savossa Leppävirralle uutta terveysasemaa on suunnitteilla tulevaisuudessa. Kuopion kaupungissa on aina hirmu hyvä kaavoituskatsaus, tämmöinen ”Kuopio suunnittelee ja rakentaa” — yli 20 sivua tietoa siitä, mitä siellä suunnitellaan ja rakennetaan. On kyllä todella hyvä, että sieltä netistä löytyy sitten enemmän tietoa. Tätä on ollut monena vuotena hieno katsoa, ja nyt on taas tullut uusi ”Kuopio suunnittelee ja rakentaa”. Siellä kannattaa kyllä tutustua vielä varsinkin Kuopion suunnan rakennuksiin. — Kiitos.
Keskustelu päättyi ja asian käsittely keskeytettiin.
Olen sanaton....en ihmettele, että Suomi on siinä tilassa, missä on, kun asioistamme päättävät tämmöiset ihmiset.....
Ja tuolle maksetaan yli 10 000€ kuussa palkkioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän tyyppisiä ihmisiä on Suomi pullollaan. Useimmiten nämä porukan tyhmimmät kuvittelevat itse olevansa ne viisaimmat. Rasittavia.
Tälle on nimikin: Dunning-Kruger-efekti eli ylivertaisuusvinouma. Vaikeita sanoja persulle toki.
no sinäkin olet siihen ihan törmännyt netissä, josta koko oma ajattelusi on kopioitu. ala nyt vaikka jankkaamaan karmaa, sitäkin ne jankkaa siellä vaikka eivä tiiä mitä sana alunperin tarkoittaa.
Ei, opin nämä jo yliopistossa aikana ennen nettiä. Karma kuuluu uskontojen puolelle, ei psykologiatieteen. Toki persulle tätäkin on vaikea käsittää, elämäm kovan koulun pohjalta kun ponnistaa.
Minkä uskontojen puolelle karma kuuluu, oi yliopistoviisas.
Uskontotieteisiin. Niihin sisältyy paljon muutakin kuin kristinusko ja tuo karman laki kuuluu buddhalaisuuteen. Eräs uskonto sekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko huomanneet, että Persut mukailevat noin joka vikko jollain tavalla. Miten saman puolueen edustajille voi aina sattua ja tapahtu a in?
Persut on niin uudistumiskykyinen puolue: joka viikko uudet tunaroinnit!
Wille Rydman on muuten takuulla helpottunut. Uusi persumoka vie huomion pois hänen naurettavasta selfiestään, jonka takia Britannia sai tietää Ryden pedaroinnista. Rydmanhan on oikeasti helsinkiläinen elitisti ja halveksii sydänjuuriaan myöten näitä persuleiden maalaistolloja. Willeä ei vaan enää huolita mihinkään paremman väen puolueisiin.
Willeboy madalsi taas Suomen houkuttelevuutta. Kohta tänne ei turistitkaan uskalla tulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tuo Savon Sanomien kirjoitus on ihan käsittämättömän ilkeämielinen ja loukkaava. Selvää on, mihin tällaisilla pyritään. En ihmettele että puolisolla kiehahti.
Mietin, että onko näin tosiaan painettu lehteen vai onko vain trollin keksintöä. Noihan on ihan huhupuheita ja vielä muiden puolueiden edustajilta.
Tällaisia henkilöjuttujahan tehdään paljonkin, jopa kokonaisia auktorisoimattomia elämäkertoja.
Miten muuten voisi poliitikkojen onnistumista arvioida kuin kysymällä oman puolueen tai vaikka saman valiokunnan ihmisiltä?
Olisiko se sinusta ihan ok, jos työnantajasi arvioisi sinun suoriutumistasi ilkeimpien kommenttien perusteella, mitä saa anonyymeistä lappusista, jotka on laitettu kahvihuoneen laatikkoon? Niiden pahansuopien kommenttien perusteella työnantaja päättäisi, jatketaanko työsuhdettasi vai ei. Positiivista palautetta ei sisällytettäisi arvioon, vain saamasi nimettömät haukut.
Purra sanoi että empatia ei kuulu politiikkaan. Persujen totuus.
Vierailija kirjoitti:
Tälläisen roskaan tuhlataan eduskunnan puheenvuoroja.
Täysistunnon puheenvuoro PTK 16/2026 vp Täysistunto Tiistai 3.3.2026 klo 14.00—19.4713. Hallituksen esitys eduskunnalle laiksi jalometallituotteista annetun lain muuttamisesta
Hallituksen esitysHE 185/2025 vp
Valiokunnan mietintöTaVM 1/2026 vp
18.05
Minna Reijonen ps :
Arvoisa puhemies! Tosiaan nyt käsitellään näitä jalometalleja koskevaa asiaa ja vähän niitä muutoksia, mitä siihen on tulossa. Meistä varmaan jokainen on lapsuudessa tai muuten jossain vaiheessa tutkinut niitä erilaisia jalometalleja. On saattanut olla mummon hopealusikoita tai jotakin alpakkaa, mitä lusikoita niitä nyt oli, että mitähän nämä oikein sisältävät. Minä muistan omasta lapsuudestani, että kävin nuorena, siihen aikaan, kun vielä kirjoja, oikeita kirjoja, luettiin, hakemassa kirjankin tuolta kirjastosta lainaan, ja tutkittiin niitä leimoja, että mitä ne oikein tarkoittavat. Kyllähän tämä selkeyttää taas, ja kun kullan arvo on tosiaan Suomessa ja joka paikassa nyt niin korkealla, niin on ihan hyvä, että tämmöistä turvallisuudentunnetta tuodaan ja selkeytetään näitä asioita. Varmasti tämä muutos on ihan positiivinen. — Kiitos.
Kyllä noin rankan päivän jälkeen kelpaa käpertyä tuomitun väkivaltarikollisen kainaloon ja maalittaa toimittajia!
Kasuaali perusSuomalainen arki-ilta.
Samaa roskaa ne muutkin persut jauhavat eduskunnassa. Tärkeintä ei ole sisältö vaan puheenvuorojen määrä.
12. Hallituksen esitys eduskunnalle laiksi liikenteen palveluista annetun lain muuttamisesta
Hallituksen esitysHE 182/2024 vp
14.38
Sheikki Laakso ps :
Arvoisa puhemies! Edustaja Eskelinen tuossa kertoi, kuinka tärkeää on tehdä niin sanotusti liikenteen seurantaa ja saada digitaaliseen muotoon näitä asioita, mutta tietysti samaan aikaan pitää pitää huoli siitä, että meille tarvitsee olla jotain hyötyäkin niistä asioista.
Hyvänä esimerkkinä: Juttelin pari viikkoa sitten jäterekisterin pitäjien kanssa. Kritisoin järjestelmää jo parikymmentä vuotta sitten sillä, että en ymmärrä, mihin sitä tarvitaan. Kun pari viikkoa sitten olin asian tiimoilta taas asiasta keskustelemassa, niin vielä 20 vuoden jälkeenkään edes asiaa pyörittävät tahot eivät tiedä, mitä jäterekisterillä tehdään. Mutta se on paisunut kuin pullataikina, ja maksut ovat vain kasvaneet ja kasvaneet suomalaisille yrittäjille.
Elikkä on äärettömän tärkeää pitää näissä kaikissa asioissa myös huoli siitä, ettei meidän byrokratia ja kaikennäköinen niin sanottu toimistollinen työ vain lisäänny ja lisäänny, jollei me oikeasti saada niistä asioista edes jotain hyötyä yhteiskunnalle. — Kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Samaa roskaa ne muutkin persut jauhavat eduskunnassa. Tärkeintä ei ole sisältö vaan puheenvuorojen määrä.
12. Hallituksen esitys eduskunnalle laiksi liikenteen palveluista annetun lain muuttamisestaHallituksen esitysHE 182/2024 vp
14.38
Sheikki Laakso ps :
Arvoisa puhemies! Edustaja Eskelinen tuossa kertoi, kuinka tärkeää on tehdä niin sanotusti liikenteen seurantaa ja saada digitaaliseen muotoon näitä asioita, mutta tietysti samaan aikaan pitää pitää huoli siitä, että meille tarvitsee olla jotain hyötyäkin niistä asioista.
Hyvänä esimerkkinä: Juttelin pari viikkoa sitten jäterekisterin pitäjien kanssa. Kritisoin järjestelmää jo parikymmentä vuotta sitten sillä, että en ymmärrä, mihin sitä tarvitaan. Kun pari viikkoa sitten olin asian tiimoilta taas asiasta keskustelemassa, niin vielä 20 vuoden jälkeenkään edes asiaa pyörittävät tahot eivät tiedä, mitä jäterekisterillä tehdään. Mutta se on paisunut kuin pullataikina, ja maksut ovat vain kasvaneet ja kasvaneet suomalaisille yrittäjille.
Elikkä on äärettömän tärkeää pitää näissä kaikissa asioissa myös huoli siitä, ettei meidän byrokratia ja kaikennäköinen niin sanottu toimistollinen työ vain lisäänny ja lisäänny, jollei me oikeasti saada niistä asioista edes jotain hyötyä yhteiskunnalle. — Kiitos.
Olis mukava käydä jonkun näitä pallopäitä äänestävän persun pään sisässä. Mitä helvettiä (jos mitään) siellä tapahtuu?!
Tämä emäntä on farmaseutti koulutukseltaan, ja tehnyt sitä työtä!!!! En kyllä ikinä uskoisi ulosannista päätellen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa roskaa ne muutkin persut jauhavat eduskunnassa. Tärkeintä ei ole sisältö vaan puheenvuorojen määrä.
12. Hallituksen esitys eduskunnalle laiksi liikenteen palveluista annetun lain muuttamisestaHallituksen esitysHE 182/2024 vp
14.38
Sheikki Laakso ps :
Arvoisa puhemies! Edustaja Eskelinen tuossa kertoi, kuinka tärkeää on tehdä niin sanotusti liikenteen seurantaa ja saada digitaaliseen muotoon näitä asioita, mutta tietysti samaan aikaan pitää pitää huoli siitä, että meille tarvitsee olla jotain hyötyäkin niistä asioista.
Hyvänä esimerkkinä: Juttelin pari viikkoa sitten jäterekisterin pitäjien kanssa. Kritisoin järjestelmää jo parikymmentä vuotta sitten sillä, että en ymmärrä, mihin sitä tarvitaan. Kun pari viikkoa sitten olin asian tiimoilta taas asiasta keskustelemassa, niin vielä 20 vuoden jälkeenkään edes asiaa pyörittävät tahot eivät tiedä, mitä jäterekisterillä tehdään. Mutta se on paisunut kuin pullataikina, ja maksut ovat vain kasvaneet ja kasvaneet suomalaisille yrittäjille.
Elikkä on äärettömän tärkeää pitää näissä kaikissa asioissa myös huoli siitä, ettei meidän byrokratia ja kaikennäköinen niin sanottu toimistollinen työ vain lisäänny ja lisäänny, jollei me oikeasti saada niistä asioista edes jotain hyötyä yhteiskunnalle. — Kiitos.
Olis mukava käydä jonkun näitä pallopäitä äänestävän persun pään sisässä. Mitä helvettiä (jos mitään) siellä tapahtuu?!
Suurin osa persujen puheenvuorojen sisältönä on muiden persujen kehuminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa roskaa ne muutkin persut jauhavat eduskunnassa. Tärkeintä ei ole sisältö vaan puheenvuorojen määrä.
12. Hallituksen esitys eduskunnalle laiksi liikenteen palveluista annetun lain muuttamisestaHallituksen esitysHE 182/2024 vp
14.38
Sheikki Laakso ps :
Arvoisa puhemies! Edustaja Eskelinen tuossa kertoi, kuinka tärkeää on tehdä niin sanotusti liikenteen seurantaa ja saada digitaaliseen muotoon näitä asioita, mutta tietysti samaan aikaan pitää pitää huoli siitä, että meille tarvitsee olla jotain hyötyäkin niistä asioista.
Hyvänä esimerkkinä: Juttelin pari viikkoa sitten jäterekisterin pitäjien kanssa. Kritisoin järjestelmää jo parikymmentä vuotta sitten sillä, että en ymmärrä, mihin sitä tarvitaan. Kun pari viikkoa sitten olin asian tiimoilta taas asiasta keskustelemassa, niin vielä 20 vuoden jälkeenkään edes asiaa pyörittävät tahot eivät tiedä, mitä jäterekisterillä tehdään. Mutta se on paisunut kuin pullataikina, ja maksut ovat vain kasvaneet ja kasvaneet suomalaisille yrittäjille.
Elikkä on äärettömän tärkeää pitää näissä kaikissa asioissa myös huoli siitä, ettei meidän byrokratia ja kaikennäköinen niin sanottu toimistollinen työ vain lisäänny ja lisäänny, jollei me oikeasti saada niistä asioista edes jotain hyötyä yhteiskunnalle. — Kiitos.
Olis mukava käydä jonkun näitä pallopäitä äänestävän persun pään sisässä. Mitä helvettiä (jos mitään) siellä tapahtuu?!
Tunnen pari ihmistä,valitettavasti, jotka ovat tätä äänestäneet. Molemmat ovat mamuvastaisia ja kannattavat persujen politiikkaa muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Tämä emäntä on farmaseutti koulutukseltaan, ja tehnyt sitä työtä!!!! En kyllä ikinä uskoisi ulosannista päätellen.
Farmaseutti Reijonen on ulosannista päätellen varastanut kuormasta urakalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kansanedustaja Minna Reijosen (ps) mies Ari Reijonen kutsui paikallislehden päätoimittajaa ”sarjahukuttajaksi” sosiaalisessa mediassa.
Päätoimittajan puoliso ja poika kuolivat traagisessa onnettomuudessa pudottuaan traktorilla jäihin reilu kymmenen vuotta sitten. Asiasta on uutisoinut aiemmin muun muassa Yle."
Taitaa olla aika lailla ö-tason pariskunta, puheista päätellen.
Tällainen on kyllä mautonta Reijoselta. Itse en edes tiedä kuka hän on, mutta silti Savon sanomien kirjoitus on hämmentävää haukkumista. Mistä lähtien lehdissä on noin ilkeästi kirjoitettu kenestäkään, ei kai toimituksen tarvitse kostaa kuitenkaan? Jotain tasoa odottaisi lehdiltä kuitenkin, vaikka olisikin henkilöstä mitä mieltä vaan.
Jos naama on vino, ei pidä syyttää peiliä.
Vierailija kirjoitti:
Reijonen on tyhmä, jäätävä valas ja huono ompelija. Katsoin hänen linnanjuhlamekkojaan ja hirveämpää on kyllä vaikea löytää. Näyttää siltä mitä viisivuotiaana piirreltiin prinsessoille kun ei paremmasta ymmärretty. Materiaalina arvattavasti verhokangas, kuten muuten Huhtasaaren pressakampanjamekossakin. Se valkoinen pitsiunelma, täysin asiaton poliittiseen väittelyyn. Kas kun ei morsiuspuku ja huntu päässä :DDDD
Persuilla ilmeisesti on jonkinlaista ruraalia estetiikantajua, joka ei kuitenkaan konkretisoidu yhtään sen enempää kuin euron bensa tai 100 000 uutta typöpaikkaakaan.
Verhokankaista tehdyt mekot näyttävät verhoilta, ihan sama, että minkälainen malli niissä on. Siksi niitä sanotaan verhokankaiksi. Ne on suunniteltu sitä varten. Vastekankast ovat erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kansanedustaja joka ei edes tiedä mitä asiaa käsitellään..
Tiistai 28.4.2026 klo 14.00—20.2913. Hallituksen esitys eduskunnalle laiksi liikuntalain 7 :n kumoamisesta
18.13Minna Reijonen ps :
Arvoisa puhemies! Tässä nousi esille tämä rakentaminen ja julkinen rakentaminen. Julkinen rakentaminenhan on merkittävää, ja varsinkin tämmöisenä aikana kannattaa tosiaan rakentaa, hinta voi olla edullisempi. Työllistäminenkin on tärkeä asia. Siinä tulee sitten työllistettyä ja saadaan sitä uutta rakennuskantaa.
No, esimerkiksi tuolla Pohjois-Savossa Leppävirralle uutta terveysasemaa on suunnitteilla tulevaisuudessa. Kuopion kaupungissa on aina hirmu hyvä kaavoituskatsaus, tämmöinen ”Kuopio suunnittelee ja rakentaa” — yli 20 sivua tietoa siitä, mitä siellä suunnitellaan ja rakennetaan. On kyllä todella hyvä, että sieltä netistä löytyy sitten enemmän tietoa. Tätä on ollut monena vuotena hieno katsoa, ja nyt on taas tullut uusi ”Kuopio suunnittelee ja rakentaa”. Siellä kannattaa kyllä tutustua vielä varsinkin Kuopion suunnan rakennuksiin. — Kiitos.
Keskustelu päättyi ja asian käsittely keskeytettiin.
Olen sanaton....en ihmettele, että Suomi on siinä tilassa, missä on, kun asioistamme päättävät tämmöiset ihmiset.....
Ja tuolle maksetaan yli 10 000€ kuussa palkkioita.
Ja käyttää lisäksi ison summan rahaa pelkästään liikkumisiinsa....Että menee eduskuntaan ihmettelemään asioita, jotka jopa peruskoululaisille ovat itsestäänselvyyksiä.
Kansanedustajan puolison pilkkaamaksi joutunut päätoimittaja tekee rikosilmoituksen
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012040906.html
Onneksi!
Vierailija kirjoitti:
Kansanedustajan puolison pilkkaamaksi joutunut päätoimittaja tekee rikosilmoituksen
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012040906.html
Onneksi!
Loistavaa! Nämä törkimykset pitää panna aisoihin.
Tekisi mieli sanoa samalla että otan osaa päätoimittajan suruun, mutta tuskin tämä häntä tavoittaa.
Päätoimittaja pyytää rikosilmoituksessa poliisia selvittämään, syyllistyikö Ari Reijonen kunnianloukkaukseen kirjoittamassaan Facebook-julkaisussa.
– Reijonen iski minuun henkilökohtaisesti hyvin julmalla tavalla viittaamalla perhettäni kohdanneeseen tragediaan, päätoimittaja kertoi Savon Sanomille.
Persuilta odotettiin jälleen käytöstapoja, mutta kuinkas sitten kävikään.
Pelottavinta tässä kommentissa on se, että 80% sen lukeneista kuvittelee että meidän kansanedustajat olisivat jollain lailla älykkäitä. Toki kansanedustajan tärkein tehtävä on yrittää varmistaa puolueensa suosio keinolla millä hyvänsä, mutta silti,