Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämän tärkeimmät asiat on lopulta terveys ja raha

Vierailija
25.05.2026 |

Nämä vaikuttavat kaikkein eniten hyvinvointiin.

Kommentit (96)

Vierailija
61/96 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi se kamalaa jos rahaa ei olisi olemassa. Pitäisi nauttia ilmaiseksi asioista ja varmaan tehdä jotain yleishyödyllistä. Ihmiskauppakin olisi aivan turhaa. Kuvitella maailma ilman rahaa jossa 1%  ihmisistä ei omistaisi kaikkea, on se kamala ajatus.

Vierailija
62/96 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tärkein on raha koska rahalla saa myös terveyttä.

Tärkeintä on perhe, sukulaiset ja ystävät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/96 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tärkein on raha koska rahalla saa myös terveyttä.

Tärkeintä on perhe, sukulaiset ja ystävät.

Sun perhe, sukulaiset ja ystävätkin olisi jo jäätyneet hankeen aikoja sitten ilman rahaa.

Vierailija
64/96 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahalla voi ostaa terveyttä ja ihmissuhteidenkin muodostaminen ja ylläpito on helpompaa. 

Terveyttä ei saa rahalla.

Kyllä saa. 

Nimim. Ihminen, jolle ei Suomessa annettu syöpähoitoa jonka hain ulkomailta. Rahalla. En olisi hengissä ilman sitä. 

Rahalla saa myös terveellisempää ruokaa, tai vaikka ihan henkilökohtaisen ruokavaliosuunnittelun, personal trainerin, jne. Nilkkaani alkoi sattua juostessa ja palkkasin ammattilaisen katsomaan tekniikkaani ja valitsemaan minulle parhaat mahdolliset kengät jotka nekin saattavat maksaa helposti 300€. Käyn myös hierojalla ja fysioterapeutilla. Parantaa liikkuvuuttani. 

Kaikkea toki ei saa, mutta kyllä rahalla voi ostaa hyvin paljon terveyttä. Mielenterveydestä puhumattakaan. 

Sanoo hän, joka luulee, että vain kallis on hyvää.

Niin, no se rahalla saatu syöpähoito olikin parempaa kuin mitä suomesta olisin saanut. Ilman rahaa olisin kuollut jo. Parhaat kengät kengät voivat olla halvat tai kalliit, mutta jos ne sattuvat olemaan kalliit ja rahaa ei ole, niin sittenhän on pakko tyytyä huonompiin. Tai olla jopa ilman. 

Vierailija
65/96 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi se kamalaa jos rahaa ei olisi olemassa. Pitäisi nauttia ilmaiseksi asioista ja varmaan tehdä jotain yleishyödyllistä. Ihmiskauppakin olisi aivan turhaa. Kuvitella maailma ilman rahaa jossa 1%  ihmisistä ei omistaisi kaikkea, on se kamala ajatus.

Niin kamalan mukavaa olisi nauttia ilman rahaa -25 pakkasesta eikä olisi mukavan lämmintä rahalla hankittua asuntoa.

Vierailija
66/96 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveys ja ihmissuhteet. Raha on lopulta toissijaista. 

Rahaa tarvitaan jos terveys menee. 

Ostopalveluilla ja elämää helpittavilla apuvälineillä saa elämänlaatua paljon paremmaksi. Siitäkin on apua että on varaa ostaa lääkkeitä ja käydä lääkärissä. Eivät ne ilmaisia ole vaikka kaikki katot olisi tullut täyteen.

Rakkaus ja ihmissuhteet tietysti ovat tärkeitä, mutta ne eivät yksin riitä jos ei ole rahaa huolehtia fyysisestä hyvinvoinnista.

Nimim. Invaliditeettia aiheuttavaa kroonista sairautta sairastava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
67/96 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tärkein on raha koska rahalla saa myös terveyttä.

Tärkeintä on perhe, sukulaiset ja ystävät.

Heidän kanssaan pystyy rahan avulla viettämään enemmän ja laadukkaampaa aikaa. Ilman rahaa olisimme kaikki nälkäisiä ja kylmissämme, ei olisi kovin mukavaa. Rahan avulla syömme yhdessä laadukasta ruokaa kauniin ja tilavan, rahalla ostetun mökin terassilla luonnon helmassa. 

Vierailija
68/96 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

rakkaudeton elämä on tyhjääkin tyhjempää...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
69/96 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti se katto pään päällä on monelle niin itsestäänselvä asia ja kelan maksamana ilmainenkin joten eihän sitä rahaa tosiaan mihinkään tarvi.

Vierailija
70/96 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti se katto pään päällä on monelle niin itsestäänselvä asia ja kelan maksamana ilmainenkin joten eihän sitä rahaa tosiaan mihinkään tarvi.

Seteleitä ja kolikoitako käytti rakennusmateriaalina?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
71/96 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketju täynnä joko trollausta tai sielultaan umpityhjiä ihmisiä. Sääliksi käy. On totta, että rahalla saa ja hevosella pääsee, muttei se nyt herranen aika ole mikään numero 1 elämässä kuten jotkut täällä kirjoittavat. Perhe on tärkeä, ystävät ovat tärkeitä, mielenkiinnonkohteet ovat tärkeitä, terveys on tärkeää. Rahalla voi korkeintaan välillisesti parantaa vaikutusmahdollisuuksiaan ja vaivojaan, mutta mikään määrä rahaa ei auta, jos ihminen kokee elämänsä tyhjäksi, arkensa yksinäiseksi tai kärsii kroonisista terveysvaivoista. Silloin joku miljoonakin voi olla pelkkä laiha lohtu.

Long story short: lopettakaa rahan tärkeyden YLIkorostaminen.

Raha vaikuttaa yllättävän paljon. Miehet saavat sillä 10 vuotta ja naiset 5 vuotta lisäaikaa elämäänsä.

"Tulot ja terveys kulkevat käsi kädessä. Kaikkialla maailmassa rikkaat ovat keskimäärin terveempiä kuin köyhät. Suomessa 25-vuotiaalla miehellä, joka kuuluu koko elinikänsä ylimpään tuloviidennekseen, on jopa kymmenen vuotta pidempi elinajanodote kuin alimpaan viidennekseen kuuluvalla. Naisilla vastaava ero on viisi vuotta. Suomessa tulojen ja terveyden välinen yhteys näkyy myös siinä, että terveyserojen kasvulla vaikuttaisi olevan yhteys tuloerojen kasvuun. Tuoreessa tutkimuksessa selvitettiin vuosien 2017–2018 perustulokokeilun avulla, millaisia terveysvaikutuksia tulonsiirroilla on Suomessa."

Parantuuko terveys tulonsiirtoja korottamalla? - Työn ja talouden tutkimus LABORE https://share.google/kokZqck9igFZIgZTL

Vierailija
72/96 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi se kamalaa jos rahaa ei olisi olemassa. Pitäisi nauttia ilmaiseksi asioista ja varmaan tehdä jotain yleishyödyllistä. Ihmiskauppakin olisi aivan turhaa. Kuvitella maailma ilman rahaa jossa 1%  ihmisistä ei omistaisi kaikkea, on se kamala ajatus.

Niin kamalan mukavaa olisi nauttia ilman rahaa -25 pakkasesta eikä olisi mukavan lämmintä rahalla hankittua asuntoa.

Ilmestyikö se asunto tyhjästä vain tekikö sen köyhät työläiset? Eli et selviäisi maailmassa ilman rahaa ja varmaan teet työtä jolla ei olisi merkitystä ilman rahaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
73/96 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti se katto pään päällä on monelle niin itsestäänselvä asia ja kelan maksamana ilmainenkin joten eihän sitä rahaa tosiaan mihinkään tarvi.

Seteleitä ja kolikoitako käytti rakennusmateriaalina?

Oletko hieman yksinkertainen? 

Vierailija
74/96 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti se katto pään päällä on monelle niin itsestäänselvä asia ja kelan maksamana ilmainenkin joten eihän sitä rahaa tosiaan mihinkään tarvi.

Seteleitä ja kolikoitako käytti rakennusmateriaalina?

Leikitkö tahallasi tyhmää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
75/96 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi se kamalaa jos rahaa ei olisi olemassa. Pitäisi nauttia ilmaiseksi asioista ja varmaan tehdä jotain yleishyödyllistä. Ihmiskauppakin olisi aivan turhaa. Kuvitella maailma ilman rahaa jossa 1%  ihmisistä ei omistaisi kaikkea, on se kamala ajatus.

Niin kamalan mukavaa olisi nauttia ilman rahaa -25 pakkasesta eikä olisi mukavan lämmintä rahalla hankittua asuntoa.

Ilmestyikö se asunto tyhjästä vain tekikö sen köyhät työläiset? Eli et selviäisi maailmassa ilman rahaa ja varmaan teet työtä jolla ei olisi merkitystä ilman rahaa?

En ymmärrä mitä oikein horiset. Joo ei niitä asunnon rakennustarpeitakaan saa ilman rahaa eikä sitä ole kukaan rakentanut ilmaiseksi ilman rahaa ja palkkaa.

Vierailija
76/96 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmasti myös ihmisestä. Itse pidän tärkeimpinä turvallisuutta (etenkin sitä ettei joudu vakavan rikoksen uhriksi) ja terveyttä ja sitä että nämä toteutuvat myös läheisillä. On myös erittäin tärkeää saada riittävästi rahaa välttämättömiin menoihin. Olisin silti mieluummin nälkäkuoleman partaalla kuin r**skauksen uhri. 
Myöskin ilman mitään lomamatkoja, kalliita vaatteita, omakotitaloa tms voisin kyllä olla onnellinen.

Olen vähävarainen tällä hetkellä (kansaneläke+takuueläke+asumistuki) enkä koe ahdistusta rahasta. Koen että minulla on isompiakin murheita.

Vierailija
77/96 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi se kamalaa jos rahaa ei olisi olemassa. Pitäisi nauttia ilmaiseksi asioista ja varmaan tehdä jotain yleishyödyllistä. Ihmiskauppakin olisi aivan turhaa. Kuvitella maailma ilman rahaa jossa 1%  ihmisistä ei omistaisi kaikkea, on se kamala ajatus.

Niin kamalan mukavaa olisi nauttia ilman rahaa -25 pakkasesta eikä olisi mukavan lämmintä rahalla hankittua asuntoa.

Ilmestyikö se asunto tyhjästä vain tekikö sen köyhät työläiset? Eli et selviäisi maailmassa ilman rahaa ja varmaan teet työtä jolla ei olisi merkitystä ilman rahaa?

En ymmärrä mitä oikein horiset. Joo ei niitä asunnon rakennustarpeitakaan saa ilman rahaa eikä sitä ole kukaan rakentanut ilmaiseksi ilman rahaa ja palkkaa.

Kunhan horisen ja sinä olet niin minua viisaampi ihminen. 

Vierailija
78/96 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveys ja ihmissuhteet. Raha on lopulta toissijaista. 

Oikeastaan vain ihmissuhteet ja rakkaus. Näin vakavasti sairaana ja köyhänäkin voi elää mielekästä ja onnellista elämää, kunhan ei ole yksin. 

Ollaan me erilaisia. Minulle taas yksin oleminen on suurempi voimavara kuin ihmiset ympärillä. Omasta lähipiiristä ei löydy ymmärtäjiä kipukroonikolle. Yksin huomattavasti stressittömämpää elää. Rahaakin niin vähän että just selviää pakollisista.

Vierailija
79/96 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu varmasti myös ihmisestä. Itse pidän tärkeimpinä turvallisuutta (etenkin sitä ettei joudu vakavan rikoksen uhriksi) ja terveyttä ja sitä että nämä toteutuvat myös läheisillä. On myös erittäin tärkeää saada riittävästi rahaa välttämättömiin menoihin. Olisin silti mieluummin nälkäkuoleman partaalla kuin r**skauksen uhri. 
Myöskin ilman mitään lomamatkoja, kalliita vaatteita, omakotitaloa tms voisin kyllä olla onnellinen.

Olen vähävarainen tällä hetkellä (kansaneläke+takuueläke+asumistuki) enkä koe ahdistusta rahasta. Koen että minulla on isompiakin murheita.

Voisin lisätä tähän vielä rakkauden.

Vierailija
80/96 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan sanoisin, että fyysinen turvallisuus ja rakkaus ovat minulle tärkeimmät. Ei sillä ettei terveys ja raha merkitsisi paljoa myös.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä