Elämän tärkeimmät asiat on lopulta terveys ja raha
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Rahalla voi ostaa terveyttä ja ihmissuhteidenkin muodostaminen ja ylläpito on helpompaa.
Rahalla voi ostaa parasta mahdollista hoitoa, mutta ei sentään terveyttä.
Riittävästi rahaa, tietyn rajan jälkeen se menettää merkityksen ja ihminen voi olla onnellinen tai onneton, mutta köyhyys tekee elämästä takuuvarmasti onnetonta.
En voisi koskaan olla sellaisen kanssa, jota en rakasta, vaikka olisi miljardööri. Mieluummin kurppaisessa tönössä lämmittäisin puilla ja söisin itse poimittuja sieniä ja marjoja ihanan kumppanin kanssa. Terveys on kyllä tärkeää. Krooninen kipu veisi varmasti elämästä ilon.
Ketju täynnä joko trollausta tai sielultaan umpityhjiä ihmisiä. Sääliksi käy. On totta, että rahalla saa ja hevosella pääsee, muttei se nyt herranen aika ole mikään numero 1 elämässä kuten jotkut täällä kirjoittavat. Perhe on tärkeä, ystävät ovat tärkeitä, mielenkiinnonkohteet ovat tärkeitä, terveys on tärkeää. Rahalla voi korkeintaan välillisesti parantaa vaikutusmahdollisuuksiaan ja vaivojaan, mutta mikään määrä rahaa ei auta, jos ihminen kokee elämänsä tyhjäksi, arkensa yksinäiseksi tai kärsii kroonisista terveysvaivoista. Silloin joku miljoonakin voi olla pelkkä laiha lohtu.
Long story short: lopettakaa rahan tärkeyden YLIkorostaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahalla voi ostaa terveyttä ja ihmissuhteidenkin muodostaminen ja ylläpito on helpompaa.
Rahalla voi ostaa parasta mahdollista hoitoa, mutta ei sentään terveyttä.
Tietysti voi. Minä olen terve ja vielä tärkeämmin elossa nyt, koska sain rahalla hoitoa. Kaikkiin vaivoihin tietysti ei voi apua saada, mutta rahalla voi myös ehkäistä ongelmia. Käyn esimerkiksi kerran vuodessa nyt magneettikuvauksissa, kun julkisella pääsisin vain kerran kahdessa vuodessa.
Siskoni pojalla murtui onnettomuudessa kädestä useita luita ja hänelle ostettiin kuntoutuspalveluita aivan rahalla. Julkisella sanoivat että jää liikkuvuusongelmia, mutta soittaa taas kitaraa niin kuin ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
Ketju täynnä joko trollausta tai sielultaan umpityhjiä ihmisiä. Sääliksi käy. On totta, että rahalla saa ja hevosella pääsee, muttei se nyt herranen aika ole mikään numero 1 elämässä kuten jotkut täällä kirjoittavat. Perhe on tärkeä, ystävät ovat tärkeitä, mielenkiinnonkohteet ovat tärkeitä, terveys on tärkeää. Rahalla voi korkeintaan välillisesti parantaa vaikutusmahdollisuuksiaan ja vaivojaan, mutta mikään määrä rahaa ei auta, jos ihminen kokee elämänsä tyhjäksi, arkensa yksinäiseksi tai kärsii kroonisista terveysvaivoista. Silloin joku miljoonakin voi olla pelkkä laiha lohtu.
Long story short: lopettakaa rahan tärkeyden YLIkorostaminen.
Useimmiten ne mielenkiinnonkohteetkin on jollain tavalla maksullisia.
Vierailija kirjoitti:
Ketju täynnä joko trollausta tai sielultaan umpityhjiä ihmisiä. Sääliksi käy. On totta, että rahalla saa ja hevosella pääsee, muttei se nyt herranen aika ole mikään numero 1 elämässä kuten jotkut täällä kirjoittavat. Perhe on tärkeä, ystävät ovat tärkeitä, mielenkiinnonkohteet ovat tärkeitä, terveys on tärkeää. Rahalla voi korkeintaan välillisesti parantaa vaikutusmahdollisuuksiaan ja vaivojaan, mutta mikään määrä rahaa ei auta, jos ihminen kokee elämänsä tyhjäksi, arkensa yksinäiseksi tai kärsii kroonisista terveysvaivoista. Silloin joku miljoonakin voi olla pelkkä laiha lohtu.
Long story short: lopettakaa rahan tärkeyden YLIkorostaminen.
Raha on minulle mahdollistanut:
A. Elossa olemisen
B. Perheen
C. Lapsieni harrastukset ja lähtökohdat elämään
D. Oman itseni ja perheeni hyvinvoinnin
E. Luottamusta tulevaisuuteen
F. Ylimääräistä aikaa rakkaiden kanssa arjessa
G. Ihania kokemuksia sekä itsekseni että läheisteni kanssa
Se, että raha mahdollistaa nuo, ei tarkoita sitä ettenkö ymmärtäisi sitä että raha on välinearvo tässä tilanteessa, eikä itseisarvo. Rahaa hankitaan siksi, että noita kaikkia ja paljon muutakin voi elämään saada.
Aika nuorena koulussa jo opetettiin itseisarvon ja välinearvon erot. Sitä kuitenkaan ei kerrottu, että se raha aivan oikeasti voi ostaa sinulle niitä itseisarvoja, kuten terveitä elinvuosia.
Julkiset palvelut hoitavat ihmiset riittävän hyvään kuntoon yhteiskunnan kannalta. Rahalla saa hoitoa niin että on mahdollisimman hyvä sen yksilön kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Ketju täynnä joko trollausta tai sielultaan umpityhjiä ihmisiä. Sääliksi käy. On totta, että rahalla saa ja hevosella pääsee, muttei se nyt herranen aika ole mikään numero 1 elämässä kuten jotkut täällä kirjoittavat. Perhe on tärkeä, ystävät ovat tärkeitä, mielenkiinnonkohteet ovat tärkeitä, terveys on tärkeää. Rahalla voi korkeintaan välillisesti parantaa vaikutusmahdollisuuksiaan ja vaivojaan, mutta mikään määrä rahaa ei auta, jos ihminen kokee elämänsä tyhjäksi, arkensa yksinäiseksi tai kärsii kroonisista terveysvaivoista. Silloin joku miljoonakin voi olla pelkkä laiha lohtu.
Long story short: lopettakaa rahan tärkeyden YLIkorostaminen.
Kyllä on trollausta ainakin tämä ettei raha muka olisi tärkeää ja sitä ei tarvisi mihinkään, jopa että ilmankin pärjää???. Tyhjennähän heti tilisi johonkin niin katsotaan miten pärjäät ilman rahaa. Hupsista, alkaakin raha yhtäkkiä luultavasti tuntumaan aikakin tärkeältä.
Laitatteko sitten vaan jotain sienistä tehtyä rohtoa otsalle kun se teidän terveys pettää vai mitä meinaatte. Ettette nyt vain kuitenkin laittaisi suuhun ihan rahalla ostettua apteekin tuotetta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahalla voi ostaa terveyttä ja ihmissuhteidenkin muodostaminen ja ylläpito on helpompaa.
Terveyttä ei saa rahalla.
Voisitko kertoa miten rahalla ei saa terveyttä, jos sairaana tilaa ajan lääkäriin ja sieltä saa parantavaa hoitoa ja lasku seuraa perästä. En sitten vaan jaksa tätä tekopyhää jeesustelua missä ei ole järjen häivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahalla voi ostaa terveyttä ja ihmissuhteidenkin muodostaminen ja ylläpito on helpompaa.
Terveyttä ei saa rahalla.
Kyllä saa.
Nimim. Ihminen, jolle ei Suomessa annettu syöpähoitoa jonka hain ulkomailta. Rahalla. En olisi hengissä ilman sitä.
Rahalla saa myös terveellisempää ruokaa, tai vaikka ihan henkilökohtaisen ruokavaliosuunnittelun, personal trainerin, jne. Nilkkaani alkoi sattua juostessa ja palkkasin ammattilaisen katsomaan tekniikkaani ja valitsemaan minulle parhaat mahdolliset kengät jotka nekin saattavat maksaa helposti 300€. Käyn myös hierojalla ja fysioterapeutilla. Parantaa liikkuvuuttani.
Kaikkea toki ei saa, mutta kyllä rahalla voi ostaa hyvin paljon terveyttä. Mielenterveydestä puhumattakaan.
Sanoo hän, joka luulee, että vain kallis on hyvää.
No ei tietenkään raha tuo terveyttä jos sitä rahaa ei ole. Köyhät kitisee
Eli tulisit toimeen ilman happea ja ruokaa, joita luonto tuottaa?
Rahan vaihtaisin valtaan. Siis rikkaat nimenomaan kontrolloivat köyhiä omistamalla tuotantovälineet.
Hullujen horinaa ketju täynnä miten raha on vaan väline (millä saa kaikkea mukavaa), joten se ei ole muka tärkeää. Ellette tosiaan ole jotain kelan elättejä jotka ei ole koskaan euroakaan omaa rahaa tienanneet niin sanoisin että tosiaan hullujen horinaa koska te ette ilman rahaa tosiaan edes pysty elämään ainakaan Suomessa. Talvella jäätyisitte hankeen ellei olisi rahalla hommattua lämmintä asuntoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahalla voi ostaa terveyttä ja ihmissuhteidenkin muodostaminen ja ylläpito on helpompaa.
Terveyttä ei saa rahalla.
Kyllä saa.
Nimim. Ihminen, jolle ei Suomessa annettu syöpähoitoa jonka hain ulkomailta. Rahalla. En olisi hengissä ilman sitä.
Rahalla saa myös terveellisempää ruokaa, tai vaikka ihan henkilökohtaisen ruokavaliosuunnittelun, personal trainerin, jne. Nilkkaani alkoi sattua juostessa ja palkkasin ammattilaisen katsomaan tekniikkaani ja valitsemaan minulle parhaat mahdolliset kengät jotka nekin saattavat maksaa helposti 300€. Käyn myös hierojalla ja fysioterapeutilla. Parantaa liikkuvuuttani.
Kaikkea toki ei saa, mutta kyllä rahalla voi ostaa hyvin paljon terveyttä. Mielenterveydestä puhumattakaan.
Sanoo hän, joka luulee, että vain kallis on hyvää.
Minun rahalla hankittu lapseni on kallis ja hyvä. Ilman rahaa en olisi äiti.
Minulla ei ole kumpaakaan. Näillä mennään.
Kyllä saa.
Nimim. Ihminen, jolle ei Suomessa annettu syöpähoitoa jonka hain ulkomailta. Rahalla. En olisi hengissä ilman sitä.
Rahalla saa myös terveellisempää ruokaa, tai vaikka ihan henkilökohtaisen ruokavaliosuunnittelun, personal trainerin, jne. Nilkkaani alkoi sattua juostessa ja palkkasin ammattilaisen katsomaan tekniikkaani ja valitsemaan minulle parhaat mahdolliset kengät jotka nekin saattavat maksaa helposti 300€. Käyn myös hierojalla ja fysioterapeutilla. Parantaa liikkuvuuttani.
Kaikkea toki ei saa, mutta kyllä rahalla voi ostaa hyvin paljon terveyttä. Mielenterveydestä puhumattakaan.