"Nukutuksen tai puudutuksen vuoksi Sinulla täytyy kotona olla aikuinen henkilö läsnä seuraavaan aamuun asti". Mitä jos ei ole?
Silloinko siirtäisivät osastolle yöksi?
Tässä tapauksessa kaikki valmistelut tehty ohjeiden mukaisesti ja puoliso ottanut erikoisjärjestelyillä vapaata töistä jopa kaksi päivää, ja sitten sairaala ilmoittaa, että leikkaus siirtyy pari päivää eteenpäin.
Vapaita ei näin lyhyellä varoitusajalla saa järjestymään. Kavereita tai sukuakaan ei pääse apuun.
Onko joku vaan sanonut sairaalassa että kyllä, on aikuinen kotona koko illan ja yön, vaikka ei ole ollutkaan?
Kommentit (155)
"sairaala ei ole vastuussa. "
Sairaalassa kukaan ei ota vastuuta mistään vaikka tehtäisiin ihan selkeitä virheitä potilaan ollessa sairaalassa. Joten turha sössöttää "jos oot kotona niin sairaala ei ota vastuuta" kun ei kukaan ota vastuuta vaikka osastolle jäisi...
Vierailija kirjoitti:
Ennen leikkauspäivää esihaastattelussa tai leikkauspäätöstä tehtäessä pitää ilmoittaa, jos kotona ei ole seuraa yön yli päiväkirurgisen leikkauksen jälkeen. Näin sairaala voi varata paikan osastolta yöksi, vaikka olisi päiväkirurginen leikkaus tai katsotaan potilaan kanssa päivä, jolloin seuraa olisi. Ja jos ensin ilmoittaa että on seuraa, mutta asia muuttuu, tulee siitä ilmoittaa pikimmiten, jotta voidaan varata osastopaikka. Jos siis on semmoinen leikkaus että pitää olla seuraa yön yli, ei potilasta lähetetä kotiin yksin olemaan. T. Sairaanhoitaja
Minulta ei kysytty, onko minulla kotona seuraneitiä, minulle ilmoitettiin, että on oltava joku. Sitten lyötiin lääkkeet kouraan ja sanottiin vain "Näkemiin."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itellä tämä tilanne edessä ja pakko valehdella koska en voi lemmikkejä jättää yksin kotiin koko illaksi ja yöksi.
Mitä ne lemmikit vainajalla siellä tekis?
Mene nyt terveys edellä. Oma terveys!
Joku hoitamaan lemmikit.
Tai joku sinne kotiin.
Ei ole ketään. Uskokaa nyt jo.
Lemmikit hoidatat sitten rahalla hoitolassa.
On eläinsuojelurikos jos olet hoitavinasi niitä kun et oikeasti kykene.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heräämössä joudut "nukkumaan" sen seuraavan yön. Siellä saat kuunnella, kun jotkut ruinaavat hoitajalta kotiin pääsyä, etkä saa kunnolla nukutuksi. On se kuitenkin turvallisempaa kuin yksin kotona.
Miksi tätä alapeukutetaan? Ei päiväkirurgisia potilaita tietenkään kärrätä osastolle yhden hengen huoneeseen. Heräämössä saavat olla koko yön, jos kotona ei ole ketään. Siellä kuulee toistenkin potilaiden valitukset. Yksi yökkö huolehtii potilaista. Aamulla saa aamupalan ennen lähtöä.
Höpö höpö. Minä olin päiväkirurginen potilas, mutta sitten kaikki ei mennytkään ihan nappiin. Siirrettiin heräämöstä osastolle yöksi.
Olisi pitänyt päästä samana päivänä leikkauksen jälkeen, mutta enpäs päässytkään. En joutunut olemaan yötä missään heräämössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heräämössä joudut "nukkumaan" sen seuraavan yön. Siellä saat kuunnella, kun jotkut ruinaavat hoitajalta kotiin pääsyä, etkä saa kunnolla nukutuksi. On se kuitenkin turvallisempaa kuin yksin kotona.
Höpö höpö. OSasto- ja heräämöpaikkoja on aina liian vähän, eikä ne siellä ketään väkisin sänkyihin sido. Tottakai voi lähteä kotiin omin luvin, mutta silloin pitää allekirjoittaa "poistuin omalla vastuulla" paperi ja jos kieltäytyy kirjoittamasta, hoitaja ja lääkäri kirjaavat Apottiin että lähti omalla vastuulla eikä suostunut allekirjoittamaan paperia. Silloin kaikki komplikaatiot ovat omaa syytä, ei sairaalan.
No kyllä mun siellä heräämössä ollessani kahta miestä ei yökkö laskenut kotiin. Sen verran vaikeat vaivat oli molemmilla, että yön yli pitivät. Kuuntelin heidän narinaansa tosi pitkään. Meitä oli heräämössä vain neljä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tätä alapeukutetaan? Ei päiväkirurgisia potilaita tietenkään kärrätä osastolle yhden hengen huoneeseen. Heräämössä saavat olla koko yön, jos kotona ei ole ketään. Siellä kuulee toistenkin potilaiden valitukset. Yksi yökkö huolehtii potilaista. Aamulla saa aamupalan ennen lähtöä.
Höpö höpö. Minä olin päiväkirurginen potilas, mutta sitten kaikki ei mennytkään ihan nappiin. Siirrettiin heräämöstä osastolle yöksi.
Olisi pitänyt päästä samana päivänä leikkauksen jälkeen, mutta enpäs päässytkään. En joutunut olemaan yötä missään heräämössä.
Minä olin heräämössä vain sen vuoksi, ettei ollut omaa saattajaa eikä vointia tarkkailevaa henkilöä. Jos tulee komplikaatioita, totta kai silloin siirtävät osastolle. Niin tehtiin yhden potilaan kohdalla. Sermien takaa kuulin kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itellä tämä tilanne edessä ja pakko valehdella koska en voi lemmikkejä jättää yksin kotiin koko illaksi ja yöksi.
Joku hoitamaan lemmikit.
Tai joku sinne kotiin.
Hyvin olen minäkin aina kyennyt hoitamaan. Ruoan saan annettua ja ulos pääsevät oven avaamalla. Lopeta kiitos. Eri
Olisko sun mahdollista kysyä joku kotiin eläinten seuraksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen vienyt koirat hoitolaan ennen toimenpidettä. En uskaltaudu jättää kotiin, jos jotain sattuukin.
Hoitola ei kaikkien koirien kohdalla ole ok.
Tämä. Meillä on kaksikin koiraa, joita en hoitolaan veisi. Kolmas pärjäisi ihan missä vaan. Mutta yhdessä saavat olla.
Minäkin luulin ettei meidän koira pärjää hoitolassa. Sitten mies ja minä saatiin yhtä aikaa keuhkokuume.
Kävi ilmi, että se viihtyi siellä vallan mainiosti.
Ei kannata sallia tuollaisia tilanteita, että lemmikkiä ei muka syystä tai toisesta voi viedä hoitolaan, koska se pakkorako voi joskus tulla eteen, että sen vaan on mentävä ja pärjättävä. Kivempaa elukalle kun on harjoitellut ensin lyhyempiä jaksoja kuin viikon, jonka meidän koira joutui olemaan kylmiltään hoitolassa.
Tai itellesi jos lähdetkin kotiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku hoitamaan lemmikit.
Tai joku sinne kotiin.
Hyvin olen minäkin aina kyennyt hoitamaan. Ruoan saan annettua ja ulos pääsevät oven avaamalla. Lopeta kiitos. Eri
Juuri näin. Ei niiden tarvitse tuossa tilanteessa mihinkään lenkille päästä. Muutaman päivän pärjäävät oikein hyvin kun saavat ruokansa ja ulko-ovi pihalle avataan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku hoitamaan lemmikit.
Tai joku sinne kotiin.
Juuri näin. Ei niiden tarvitse tuossa tilanteessa mihinkään lenkille päästä. Muutaman päivän pärjäävät oikein hyvin kun saavat ruokansa ja ulko-ovi pihalle avataan.
No riippuu siitä pihasta ulko-oven takana, ei toimi kt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku hoitamaan lemmikit.
Tai joku sinne kotiin.
Eikös jokainen täällä puhu omista lähtökohdistaan? Kun täällä hoetaan että viet ne hoitolaan tai on eläinsuojelurikos 😂
Ei minua kiinnosta, jos jollain ei ole omaa pihaa. Enhän minä heidän puolestaan vastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen vienyt koirat hoitolaan ennen toimenpidettä. En uskaltaudu jättää kotiin, jos jotain sattuukin.
Tämä. Meillä on kaksikin koiraa, joita en hoitolaan veisi. Kolmas pärjäisi ihan missä vaan. Mutta yhdessä saavat olla.
Minäkin luulin ettei meidän koira pärjää hoitolassa. Sitten mies ja minä saatiin yhtä aikaa keuhkokuume.
Kävi ilmi, että se viihtyi siellä vallan mainiosti.
Ei kannata sallia tuollaisia tilanteita, että lemmikkiä ei muka syystä tai toisesta voi viedä hoitolaan, koska se pakkorako voi joskus tulla eteen, että sen vaan on mentävä ja pärjättävä. Kivempaa elukalle kun on harjoitellut ensin lyhyempiä jaksoja kuin viikon, jonka meidän koira joutui olemaan kylmiltään hoitolassa.
Sallia??? Muka??? Ei ole mistään sallimisesta kyse, vaan ei sellaista päivää tule, että kumpaakaan noista kahdesta koirasta hoitolaan veisin. Ei olisi niille oikea paikka, eikä ole mistään luulosta kyse.
Jos pakkotilanne tulisi, niin sitten lähtisi koiratutut tai sukulaiset kauempaa apuun. Mutta ei ole sellaista pakkotilannetta ole ollut vielä kertaakaan näiden 37 koirallisen vuoden aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku hoitamaan lemmikit.
Tai joku sinne kotiin.
Siehän varsinainen sherlokki olet!! 🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku hoitamaan lemmikit.
Tai joku sinne kotiin.
Eikös jokainen täällä puhu omista lähtökohdistaan? Kun täällä hoetaan että viet ne hoitolaan tai on eläinsuojelurikos 😂
Ei minua kiinnosta, jos jollain ei ole omaa pihaa. Enhän minä heidän puolestaan vastaa.
Minä en uskaltaisi jättää koiria kotiin, jos lähden operaatioon ja kotiinpaluu viivästyykin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä sitten? Ilmaisiko sinun lainaamasi kirjoittaja mitenkään, että hänen tapansa hoitaa asiat sopii kaikille koirille????
Ilmaisinko minä mielestäsi mitenkään, että hän olisi niin väittänyt? En. Osallistuin vain keskusteluun, yleisellä keskustelupalstalla, kertomalla toisen näkökulman asiaan.
Miksi sinä hyökkäilet ilman mitään asiaa?
ei olisi tarvinnut sitten lainata toisen tekstiä ja vain töksäyttää, että ei kaikille. opettele kirjoittamaan kohteliaasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. OSasto- ja heräämöpaikkoja on aina liian vähän, eikä ne siellä ketään väkisin sänkyihin sido. Tottakai voi lähteä kotiin omin luvin, mutta silloin pitää allekirjoittaa "poistuin omalla vastuulla" paperi ja jos kieltäytyy kirjoittamasta, hoitaja ja lääkäri kirjaavat Apottiin että lähti omalla vastuulla eikä suostunut allekirjoittamaan paperia. Silloin kaikki komplikaatiot ovat omaa syytä, ei sairaalan.
Joo, heräämössä ollaan vain sen aikaa, että on kunnolla herännyt nukutuksesta / puudutuksen vaikutus on loppunut. Sen jälkeen mennään kotiutusosastolle tai suoraan osastolle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku hoitamaan lemmikit.
Tai joku sinne kotiin.
Minä en uskaltaisi jättää koiria kotiin, jos lähden operaatioon ja kotiinpaluu viivästyykin.
No mulla ne lemmikit ei jäisi yksin kotiin. Ja kun tulen yöksi takaisin, olen yksin niiden kanssa ja pärjään.
Lainaamassasi ketjussa on aika monen eri ihmisen viestejä.
Ei se ole pieni operaatio. Olisit voinut kuolla verenhukkaan. Mikä hyvänsä leikkaushaava voi katsos päättää aueta tai ruveta uudestaan vuotamaan. (minulla repesi kerran pelkän luomenpoiston jälkeinen haava seuraavana päivänä, tikit onneksi piti, mutta se hetkellinen KIPU oli kiitettävä. Ja arpi myös, kun en kolmesenttisen haavan takia sentään jaksanut uudestaan lähteä terkkariin.)
Toisekseen olisit voinut pyörtyä lääkkeiden takia (verenpaine voi heitellä anestesian jälkeen) ja iskeä pääsi tms.