"Nukutuksen tai puudutuksen vuoksi Sinulla täytyy kotona olla aikuinen henkilö läsnä seuraavaan aamuun asti". Mitä jos ei ole?
Silloinko siirtäisivät osastolle yöksi?
Tässä tapauksessa kaikki valmistelut tehty ohjeiden mukaisesti ja puoliso ottanut erikoisjärjestelyillä vapaata töistä jopa kaksi päivää, ja sitten sairaala ilmoittaa, että leikkaus siirtyy pari päivää eteenpäin.
Vapaita ei näin lyhyellä varoitusajalla saa järjestymään. Kavereita tai sukuakaan ei pääse apuun.
Onko joku vaan sanonut sairaalassa että kyllä, on aikuinen kotona koko illan ja yön, vaikka ei ole ollutkaan?
Kommentit (174)
Minä valehdellut sujuvasti pariin kertaan, juujuu on seuraa yöksi. No eipä ollut ja edelleen hengissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itellä tämä tilanne edessä ja pakko valehdella koska en voi lemmikkejä jättää yksin kotiin koko illaksi ja yöksi.
Mitä ne lemmikit vainajalla siellä tekis?
Mene nyt terveys edellä. Oma terveys!
Joku hoitamaan lemmikit.
Tai joku sinne kotiin.
Eri, mutta kaikilla ei ole tällaista "jokua". Itse olen viisikymppinen lapseton sinkku, ei vanhemmat enää elossa, ei sisaruksia tai muita sukulaisia joiden kanssa olisin tekemisissä, ei kavereita tai ystäviä. Olen käytännössä täysi erakko. Ei sitä silloin vaan löydy yhtäkkiä jotain tyyppiä seuraksi.
Sitten vietät yön osastolla. Se on normaali käytäntö.
Laita koira kylppäriin yöksi, jos ei muuta vaihtoehtoa ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä tee sitä.
Ensimmäisenä yönä sain jäätävän lihaskrampin alavatsaan leikkaushaavan alle. Ulvoin suoraa huutoa. Kipulääke tuli parissa minuutissa. Kotona seuraneiti olisi voinut vain soittaa ambulanssin ja sitä olisi joutunut odottamaan pahimmillaan tunteja.
No päiväkirurgiselta kotiutetaan aina samana päivänä, joten se seuraneiti on ainoa vaihtoehto.
Eikä kotiuteta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itellä tämä tilanne edessä ja pakko valehdella koska en voi lemmikkejä jättää yksin kotiin koko illaksi ja yöksi.
Mitä ne lemmikit vainajalla siellä tekis?
Mene nyt terveys edellä. Oma terveys!
Joku hoitamaan lemmikit.
Tai joku sinne kotiin.
Ei ole ketään. Uskokaa nyt jo.
Sit on vastuutonta ottaa lemmikkejä.
Tosin on kyllä lemmikkihotelleja.
Voit myös palkata jonkun ulkoiluttamaan koiran.
Vierailija kirjoitti:
Asun yksin eikä ole ketään läheistä. Useamman kerran olen ollut sairaalassa toimenpiteessä missä vaaditaan saattajaa. Kirkkain silmin olen valehdellut että odottaa kahviossa ja olen ajanut kotiin, yksin.
Hullu!
Vierailija kirjoitti:
Minäkin ajoin autolla sairaalaan ja sieltä pois. Jälkeenpäin kuulin, että ei olisi saanut ajaa. Millä mä olisin mennyt kotiin ja auto olisi jäänyt sinne?
Taksi, kelataksilla takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä tee sitä.
Ensimmäisenä yönä sain jäätävän lihaskrampin alavatsaan leikkaushaavan alle. Ulvoin suoraa huutoa. Kipulääke tuli parissa minuutissa. Kotona seuraneiti olisi voinut vain soittaa ambulanssin ja sitä olisi joutunut odottamaan pahimmillaan tunteja.
No päiväkirurgiselta kotiutetaan aina samana päivänä, joten se seuraneiti on ainoa vaihtoehto.
Eikä kotiuteta!
Arvaapa kaksi kertaa miksi päiväkirurgiaa kutsutaan päiväkirurgiaksi? Ei: ei sen vuoksi, että leikkaus suoritetaan päivällä, valoisaan aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin ajoin autolla sairaalaan ja sieltä pois. Jälkeenpäin kuulin, että ei olisi saanut ajaa. Millä mä olisin mennyt kotiin ja auto olisi jäänyt sinne?
Et sitten lukenut niitä ohjeita, jotka leikkaukseen valmistautumista varten annetaan? Kenelle tulee mieleenkään, että nukutuksen jälkeen olisi ajokunnossa?
No sitten otat riskin ja valehtelet seurasta, mutta älä ongelmien jälkeen syyllistä terveydenhuoltoa, jos jokin meneekin vikaan.
Vain riemuidiootti valehtee sairaalassa ja lähtee auton rattiin nukutuksen jälkeen. Vaarantaa sivullistenkin turvallisuuden.
Jotkut aikuisikään ehtineet eivät koskaan kasva irti teinien ajattelumaailmasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itellä tämä tilanne edessä ja pakko valehdella koska en voi lemmikkejä jättää yksin kotiin koko illaksi ja yöksi.
Mitä ne lemmikit vainajalla siellä tekis?
Mene nyt terveys edellä. Oma terveys!
Joku hoitamaan lemmikit.
Tai joku sinne kotiin.
Eri, mutta kaikilla ei ole tällaista "jokua". Itse olen viisikymppinen lapseton sinkku, ei vanhemmat enää elossa, ei sisaruksia tai muita sukulaisia joiden kanssa olisin tekemisissä, ei kavereita tai ystäviä. Olen käytännössä täysi erakko. Ei sitä silloin vaan löydy yhtäkkiä jotain tyyppiä seuraksi.
Sitten vietät yön osastolla. Se on normaali käytäntö.
Laita koira kylppäriin yöksi, jos ei muuta vaihtoehtoa ole.
Saa mennä kotiin jos haluaa ja tarpeen on. Tietenkin. Normaalia sekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itellä tämä tilanne edessä ja pakko valehdella koska en voi lemmikkejä jättää yksin kotiin koko illaksi ja yöksi.
Mitä ne lemmikit vainajalla siellä tekis?
Mene nyt terveys edellä. Oma terveys!
Joku hoitamaan lemmikit.
Tai joku sinne kotiin.
Eri, mutta kaikilla ei ole tällaista "jokua". Itse olen viisikymppinen lapseton sinkku, ei vanhemmat enää elossa, ei sisaruksia tai muita sukulaisia joiden kanssa olisin tekemisissä, ei kavereita tai ystäviä. Olen käytännössä täysi erakko. Ei sitä silloin vaan löydy yhtäkkiä jotain tyyppiä seuraksi.
Sitten vietät yön osastolla. Se on normaali käytäntö.
Laita koira kylppäriin yöksi, jos ei muuta vaihtoehtoa ole.
Onneksi sä et pysty ketään määräämään 😊
Osastolle kärrätään. Ne on ihan sitä varten.