Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Nukutuksen tai puudutuksen vuoksi Sinulla täytyy kotona olla aikuinen henkilö läsnä seuraavaan aamuun asti". Mitä jos ei ole?

Vierailija
25.05.2026 |

Silloinko siirtäisivät osastolle yöksi?

Tässä tapauksessa kaikki valmistelut tehty ohjeiden mukaisesti ja puoliso ottanut erikoisjärjestelyillä vapaata töistä jopa kaksi päivää, ja sitten sairaala ilmoittaa, että leikkaus siirtyy pari päivää eteenpäin.

Vapaita ei näin lyhyellä varoitusajalla saa järjestymään. Kavereita tai sukuakaan ei pääse apuun.

Onko joku vaan sanonut sairaalassa että kyllä, on aikuinen kotona koko illan ja yön, vaikka ei ole ollutkaan?

Kommentit (174)

Vierailija
161/174 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heräämössä joudut "nukkumaan" sen seuraavan yön. Siellä saat kuunnella, kun jotkut ruinaavat hoitajalta kotiin pääsyä, etkä saa kunnolla nukutuksi. On se kuitenkin turvallisempaa kuin yksin kotona. 

Miksi tätä alapeukutetaan? Ei päiväkirurgisia potilaita tietenkään kärrätä osastolle yhden hengen huoneeseen. Heräämössä saavat olla koko yön, jos kotona ei ole ketään. Siellä kuulee toistenkin potilaiden valitukset. Yksi yökkö huolehtii potilaista. Aamulla saa aamupalan ennen lähtöä. 

Osastolle kärrätään. Ne on ihan sitä varten.

Vierailija
162/174 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä valehdellut sujuvasti pariin kertaan, juujuu on seuraa yöksi. No eipä ollut ja edelleen hengissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/174 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itellä tämä tilanne edessä ja pakko valehdella koska en voi lemmikkejä jättää yksin kotiin koko illaksi ja yöksi. 

Mitä ne lemmikit vainajalla siellä tekis?

Mene nyt terveys edellä. Oma terveys!

Joku hoitamaan lemmikit.

Tai joku sinne kotiin.

Eri, mutta kaikilla ei ole tällaista "jokua". Itse olen viisikymppinen lapseton sinkku, ei vanhemmat enää elossa, ei sisaruksia tai muita sukulaisia joiden kanssa olisin tekemisissä, ei kavereita tai ystäviä. Olen käytännössä täysi erakko. Ei sitä silloin vaan löydy yhtäkkiä jotain tyyppiä seuraksi.

Sitten vietät yön osastolla. Se on normaali käytäntö. 

Laita koira kylppäriin yöksi, jos ei muuta vaihtoehtoa ole. 

Vierailija
164/174 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä tee sitä. 

Ensimmäisenä yönä sain jäätävän lihaskrampin alavatsaan leikkaushaavan alle. Ulvoin suoraa huutoa. Kipulääke tuli parissa minuutissa. Kotona seuraneiti olisi voinut vain soittaa ambulanssin ja sitä olisi joutunut odottamaan pahimmillaan tunteja. 

No päiväkirurgiselta kotiutetaan aina samana päivänä, joten se seuraneiti on ainoa vaihtoehto.

Eikä kotiuteta!

Vierailija
165/174 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itellä tämä tilanne edessä ja pakko valehdella koska en voi lemmikkejä jättää yksin kotiin koko illaksi ja yöksi. 

Mitä ne lemmikit vainajalla siellä tekis?

Mene nyt terveys edellä. Oma terveys!

Joku hoitamaan lemmikit.

Tai joku sinne kotiin.

Ei ole ketään. Uskokaa nyt jo.

Sit on vastuutonta ottaa lemmikkejä.

Tosin on kyllä lemmikkihotelleja.

Voit myös palkata jonkun ulkoiluttamaan koiran.

Vierailija
166/174 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun yksin eikä ole ketään läheistä. Useamman kerran olen ollut sairaalassa toimenpiteessä missä vaaditaan saattajaa. Kirkkain silmin olen valehdellut että odottaa kahviossa ja olen ajanut kotiin, yksin.

Hullu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
167/174 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin ajoin autolla sairaalaan ja sieltä pois. Jälkeenpäin kuulin, että ei olisi saanut ajaa. Millä mä olisin mennyt kotiin ja auto olisi jäänyt sinne?

Taksi, kelataksilla takaisin.

Vierailija
168/174 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä tee sitä. 

Ensimmäisenä yönä sain jäätävän lihaskrampin alavatsaan leikkaushaavan alle. Ulvoin suoraa huutoa. Kipulääke tuli parissa minuutissa. Kotona seuraneiti olisi voinut vain soittaa ambulanssin ja sitä olisi joutunut odottamaan pahimmillaan tunteja. 

No päiväkirurgiselta kotiutetaan aina samana päivänä, joten se seuraneiti on ainoa vaihtoehto.

Eikä kotiuteta!

Arvaapa kaksi kertaa miksi päiväkirurgiaa kutsutaan päiväkirurgiaksi? Ei: ei sen vuoksi, että leikkaus suoritetaan päivällä, valoisaan aikaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
169/174 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin ajoin autolla sairaalaan ja sieltä pois. Jälkeenpäin kuulin, että ei olisi saanut ajaa. Millä mä olisin mennyt kotiin ja auto olisi jäänyt sinne?

Et sitten lukenut niitä ohjeita, jotka leikkaukseen valmistautumista varten annetaan? Kenelle tulee mieleenkään, että nukutuksen jälkeen olisi ajokunnossa?

Vierailija
170/174 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten otat riskin ja valehtelet seurasta, mutta älä ongelmien jälkeen syyllistä terveydenhuoltoa, jos jokin meneekin vikaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
171/174 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain riemuidiootti valehtee sairaalassa ja lähtee auton rattiin nukutuksen jälkeen. Vaarantaa sivullistenkin turvallisuuden. 

Vierailija
172/174 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut aikuisikään ehtineet eivät koskaan kasva irti teinien ajattelumaailmasta.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
173/174 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itellä tämä tilanne edessä ja pakko valehdella koska en voi lemmikkejä jättää yksin kotiin koko illaksi ja yöksi. 

Mitä ne lemmikit vainajalla siellä tekis?

Mene nyt terveys edellä. Oma terveys!

Joku hoitamaan lemmikit.

Tai joku sinne kotiin.

Eri, mutta kaikilla ei ole tällaista "jokua". Itse olen viisikymppinen lapseton sinkku, ei vanhemmat enää elossa, ei sisaruksia tai muita sukulaisia joiden kanssa olisin tekemisissä, ei kavereita tai ystäviä. Olen käytännössä täysi erakko. Ei sitä silloin vaan löydy yhtäkkiä jotain tyyppiä seuraksi.

Sitten vietät yön osastolla. Se on normaali käytäntö. 

Laita koira kylppäriin yöksi, jos ei muuta vaihtoehtoa ole. 

Saa mennä kotiin jos haluaa ja tarpeen on. Tietenkin. Normaalia sekin.

Vierailija
174/174 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itellä tämä tilanne edessä ja pakko valehdella koska en voi lemmikkejä jättää yksin kotiin koko illaksi ja yöksi. 

Mitä ne lemmikit vainajalla siellä tekis?

Mene nyt terveys edellä. Oma terveys!

Joku hoitamaan lemmikit.

Tai joku sinne kotiin.

Eri, mutta kaikilla ei ole tällaista "jokua". Itse olen viisikymppinen lapseton sinkku, ei vanhemmat enää elossa, ei sisaruksia tai muita sukulaisia joiden kanssa olisin tekemisissä, ei kavereita tai ystäviä. Olen käytännössä täysi erakko. Ei sitä silloin vaan löydy yhtäkkiä jotain tyyppiä seuraksi.

Sitten vietät yön osastolla. Se on normaali käytäntö. 

Laita koira kylppäriin yöksi, jos ei muuta vaihtoehtoa ole. 

Onneksi sä et pysty ketään määräämään 😊

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän